Dôvodom takéhoto rastu bola podľa hovorcu spoločnosti Martina Halandu najmä miernejšia tohtoročná zima.
Autor TASR
Bratislava 26. apríla (TASR) – Štátny nákladný dopravca Železničná spoločnosť Cargo Slovakia (ZSSK Cargo) prepravila za prvý štvrťrok tohto roka 8,74 milióna ton tovarov. V porovnaní s prvými tromi mesiacmi minulého roka to predstavuje nárast o 515.000 ton, čiže o 6,3 %.
Dôvodom takéhoto rastu bola podľa hovorcu spoločnosti Martina Halandu najmä miernejšia tohtoročná zima. Zároveň aj predzásobenie sa hutníckych podnikov v januári a februári a príchod časti nových prepráv, ktoré nákladné Cargo získalo z cestnej dopravy a od konkurencie.
V 1. štvrťroku pritom už tradične dominovala železná ruda. "Tvorila takmer 36 % z prepravy," vyčíslil Halanda. Za ňou nasledovali kovy so 16-% podielom a uhlie, ktoré tvorilo 13 % prepráv.
Železná ruda pritom zaznamenala aj najvýraznejší medziročný nárast v preprave v absolútnom vyjadrení. V nákladných vagónoch štátneho ZSSK Cargo sa jej odviezlo takmer o 300.000 ton viac ako v prvých troch mesiacoch minulého roka. Okrem toho si oproti vlaňajšku výrazne prilepšila aj preprava dreva. Tá stúpla medziročne asi o 100.000 ton. "Tu sa nám už niekoľko rokov darí získavať späť časť prepráv z cestnej dopravy," vysvetlil Halanda.
Poklesy v preprave jednotlivých komodít boli podľa jeho slov minimálne. Spoločnosť napríklad previezla o 29.000 ton kovov menej. Dôvodom bol najmä nižší objem pri zvážaní železného šrotu pre oceliarne. Množstvá prepraveného uhlia klesli o 26.000 ton. "V tomto prípade sme na jednej strane získali nové tranzitné prepravy, na druhej strane sa realizoval nižší objem pre teplárne v dôsledku miernejšej zimy," opísal Halanda. Súčasne aj tender na prepravu uhlia do Elektrární Nováky vyhral súkromný železničný operátor.
Dôvodom takéhoto rastu bola podľa hovorcu spoločnosti Martina Halandu najmä miernejšia tohtoročná zima. Zároveň aj predzásobenie sa hutníckych podnikov v januári a februári a príchod časti nových prepráv, ktoré nákladné Cargo získalo z cestnej dopravy a od konkurencie.
V 1. štvrťroku pritom už tradične dominovala železná ruda. "Tvorila takmer 36 % z prepravy," vyčíslil Halanda. Za ňou nasledovali kovy so 16-% podielom a uhlie, ktoré tvorilo 13 % prepráv.
Železná ruda pritom zaznamenala aj najvýraznejší medziročný nárast v preprave v absolútnom vyjadrení. V nákladných vagónoch štátneho ZSSK Cargo sa jej odviezlo takmer o 300.000 ton viac ako v prvých troch mesiacoch minulého roka. Okrem toho si oproti vlaňajšku výrazne prilepšila aj preprava dreva. Tá stúpla medziročne asi o 100.000 ton. "Tu sa nám už niekoľko rokov darí získavať späť časť prepráv z cestnej dopravy," vysvetlil Halanda.
Poklesy v preprave jednotlivých komodít boli podľa jeho slov minimálne. Spoločnosť napríklad previezla o 29.000 ton kovov menej. Dôvodom bol najmä nižší objem pri zvážaní železného šrotu pre oceliarne. Množstvá prepraveného uhlia klesli o 26.000 ton. "V tomto prípade sme na jednej strane získali nové tranzitné prepravy, na druhej strane sa realizoval nižší objem pre teplárne v dôsledku miernejšej zimy," opísal Halanda. Súčasne aj tender na prepravu uhlia do Elektrární Nováky vyhral súkromný železničný operátor.