Generálny riaditeľ ŽOS Trnava Miloš Kyselica podotkol, že projekt je pokračovaním úspešnej dlhodobej slovensko-českej spolupráce.
Autor TASR
Žilina 1. decembra (TASR) – Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) predstavila v utorok v Žiline prvú elektrickú jednotku Panter z dielne konzorcia českej Škoda Transportation a slovenskej ŽOS Trnava, ktorú zaradila do prevádzky.
Podľa predsedu predstavenstva a generálneho riaditeľa ZSSK Filipa Hlubockého v utorok oficiálne preberú do užívania dve trojčlánkové elektrické jednotky s kapacitou 247 miest na sedenie. "Dokopy to bude 25 elektrických jednotiek, z toho 13 trojčlánkových a 12 štvorčlánkových jednotiek s kapacitou 343 miest na sedenie. Všetky budú premávať v Žilinskom a Trenčianskom kraji a posilnia regionálne linky. Bude to veľký krok vpred v kvalite pre celý tento región," povedal Hlubocký.
"Teší ma, že do vozového parku našich železníc pribudnú nové ekologické elektrické jednotky, vďaka ktorým budú môcť ľudia cestovať bezpečnejšie a pohodlnejšie. Okrem nových vlakov čaká tento región aj veľká modernizácia železničného uzla Žilina. Nové vlaky, ktoré v posledných rokoch pribúdajú do slovenských regiónov, sú pre cestujúcich ďalším z argumentov, prečo nechať auto doma a cestovať do práce či do školy verejnou dopravou. Cestovanie vlakom bude mať podľa mojej mienky v budúcnosti stále väčší význam," uviedol minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal (Sme rodina).
Generálny riaditeľ ŽOS Trnava Miloš Kyselica podotkol, že projekt je pokračovaním úspešnej dlhodobej slovensko-českej spolupráce. "Nové elektrické jednotky prinesú zákazníkovi úsporu prevádzkových nákladov a znížené náklady na údržbu. Cestujúci ocenia zvýšený komfort a kultúru cestovania. Zlepšené trakčne vlastnosti vozidla umožnia skrátiť prevádzkové časy. Pre slovenský priemysel a našu spoločnosť projekt prináša zvýšenie zamestnanosti, zvýšenie odbornej a technickej úrovne. Konkrétne v našej spoločnosti ŽOS Trnava vykonávame vysoko kvalifikované montážne práce vložených vozňov, montáž, oživenie a skúšky celej jednotky v požadovanom rozsahu, následne jednotku odovzdávame zákazníkovi do prevádzky," povedal Kyselica.
Najväčší tender v histórii národného dopravcu s objemom takmer 160 miliónov eur prinesie žilinskému a trenčianskemu regiónu spolu 25 elektrických jednotiek. Z Kohézneho fondu Európskej únie je pokrytá suma 134,59 milióna eur bez DPH, zo štátneho rozpočtu je 23,75 milióna eur bez DPH, ZSSK z vlastných zdrojov uhradí 1,64 milióna eur bez DPH.
Podľa predsedu predstavenstva a generálneho riaditeľa ZSSK Filipa Hlubockého v utorok oficiálne preberú do užívania dve trojčlánkové elektrické jednotky s kapacitou 247 miest na sedenie. "Dokopy to bude 25 elektrických jednotiek, z toho 13 trojčlánkových a 12 štvorčlánkových jednotiek s kapacitou 343 miest na sedenie. Všetky budú premávať v Žilinskom a Trenčianskom kraji a posilnia regionálne linky. Bude to veľký krok vpred v kvalite pre celý tento región," povedal Hlubocký.
"Teší ma, že do vozového parku našich železníc pribudnú nové ekologické elektrické jednotky, vďaka ktorým budú môcť ľudia cestovať bezpečnejšie a pohodlnejšie. Okrem nových vlakov čaká tento región aj veľká modernizácia železničného uzla Žilina. Nové vlaky, ktoré v posledných rokoch pribúdajú do slovenských regiónov, sú pre cestujúcich ďalším z argumentov, prečo nechať auto doma a cestovať do práce či do školy verejnou dopravou. Cestovanie vlakom bude mať podľa mojej mienky v budúcnosti stále väčší význam," uviedol minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal (Sme rodina).
Generálny riaditeľ ŽOS Trnava Miloš Kyselica podotkol, že projekt je pokračovaním úspešnej dlhodobej slovensko-českej spolupráce. "Nové elektrické jednotky prinesú zákazníkovi úsporu prevádzkových nákladov a znížené náklady na údržbu. Cestujúci ocenia zvýšený komfort a kultúru cestovania. Zlepšené trakčne vlastnosti vozidla umožnia skrátiť prevádzkové časy. Pre slovenský priemysel a našu spoločnosť projekt prináša zvýšenie zamestnanosti, zvýšenie odbornej a technickej úrovne. Konkrétne v našej spoločnosti ŽOS Trnava vykonávame vysoko kvalifikované montážne práce vložených vozňov, montáž, oživenie a skúšky celej jednotky v požadovanom rozsahu, následne jednotku odovzdávame zákazníkovi do prevádzky," povedal Kyselica.
Najväčší tender v histórii národného dopravcu s objemom takmer 160 miliónov eur prinesie žilinskému a trenčianskemu regiónu spolu 25 elektrických jednotiek. Z Kohézneho fondu Európskej únie je pokrytá suma 134,59 milióna eur bez DPH, zo štátneho rozpočtu je 23,75 milióna eur bez DPH, ZSSK z vlastných zdrojov uhradí 1,64 milióna eur bez DPH.