Dopravca v tomto období od 22. decembra 2017 do 7. januára 2018 vypravil celkovo 22.229 vlakov.
Autor TASR
Bratislava 9. januára (TASR) - V období okolo Vianoc a Nového roka prepravila Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) vo vlakoch takmer jeden a pol milióna cestujúcich. Dopravca v tomto období od 22. decembra 2017 do 7. januára 2018 vypravil celkovo 22.229 vlakov.
Z toho malo podľa hovorcu ZSSK Tomáša Kováča menej ako päťminútové meškanie 21.187 vlakov a meškanie nad päť minúť zaznamenalo 1061 vlakov. "Na vyťaženej severnej trase Bratislava – Košice cestovalo vlakmi ZSSK v prázdninovom období 992.376 cestujúcich," vyčíslil Kováč.
Do cieľovej stanice prišlo podľa hovorcu na tejto trase načas 258 vlakov, čo predstavuje 68,98 % z celkového počtu 374 vypravených IC vlakov a rýchlikov. "Pričom priemerné meškanie týchto vlakov bolo na uvedenej trase približne štyri minúty," doplnil.
Priemernú "dochvíľnosť" vlakov narušili podľa ZSSK aj tri mimoriadne udalosti. Najväčšie zdržanie 303 minút spôsobilo to, keď IC vlak 6. januára zrazil a usmrtil osobu. Prerušená tak zostala doprava v úseku Trenčianske Bohuslavice – Trenčín - Zlatovce.
Aj ďalšie dve najvýraznejšie meškania na tejto trase spôsobili podľa Kováča mimoriadne udalosti. Rýchlik Ružín 27. decembra tiež usmrtil medzi Popradom a Vydrníkom samovraha. Vlak prišiel do cieľa so 144-minútovým meškaním.
Meškanie v rozsahu 137 minút zapríčinil 3. januára pri obci Ladce IC vlak, ktorý zrazil diviaka, pričom sa poškodil rušeň. "Naša interná štatistika hovorí, že ani počas sviatkov neboli príčiny meškaní iné ako inokedy. Najčastejším dôvodom nedochvíľnosti našich vlakov sú externé vplyvy ako nehody, mimoriadne udalosti či meškania medzinárodných spojov, ktoré majú na našich, kapacitne nedostatočných tratiach, prednosť," opísal riaditeľ úseku obchodu ZSSK Karol Martinček.
Druhou najčastejšou príčinou sú podľa jeho slov poruchy a výluky na koľajovej a bezpečnostnej infraštruktúre. "Až potom nasledujú pochybenia ľudí či poruchy techniky v réžii ZSSK," dodal Martinček.
Z toho malo podľa hovorcu ZSSK Tomáša Kováča menej ako päťminútové meškanie 21.187 vlakov a meškanie nad päť minúť zaznamenalo 1061 vlakov. "Na vyťaženej severnej trase Bratislava – Košice cestovalo vlakmi ZSSK v prázdninovom období 992.376 cestujúcich," vyčíslil Kováč.
Do cieľovej stanice prišlo podľa hovorcu na tejto trase načas 258 vlakov, čo predstavuje 68,98 % z celkového počtu 374 vypravených IC vlakov a rýchlikov. "Pričom priemerné meškanie týchto vlakov bolo na uvedenej trase približne štyri minúty," doplnil.
Priemernú "dochvíľnosť" vlakov narušili podľa ZSSK aj tri mimoriadne udalosti. Najväčšie zdržanie 303 minút spôsobilo to, keď IC vlak 6. januára zrazil a usmrtil osobu. Prerušená tak zostala doprava v úseku Trenčianske Bohuslavice – Trenčín - Zlatovce.
Aj ďalšie dve najvýraznejšie meškania na tejto trase spôsobili podľa Kováča mimoriadne udalosti. Rýchlik Ružín 27. decembra tiež usmrtil medzi Popradom a Vydrníkom samovraha. Vlak prišiel do cieľa so 144-minútovým meškaním.
Meškanie v rozsahu 137 minút zapríčinil 3. januára pri obci Ladce IC vlak, ktorý zrazil diviaka, pričom sa poškodil rušeň. "Naša interná štatistika hovorí, že ani počas sviatkov neboli príčiny meškaní iné ako inokedy. Najčastejším dôvodom nedochvíľnosti našich vlakov sú externé vplyvy ako nehody, mimoriadne udalosti či meškania medzinárodných spojov, ktoré majú na našich, kapacitne nedostatočných tratiach, prednosť," opísal riaditeľ úseku obchodu ZSSK Karol Martinček.
Druhou najčastejšou príčinou sú podľa jeho slov poruchy a výluky na koľajovej a bezpečnostnej infraštruktúre. "Až potom nasledujú pochybenia ľudí či poruchy techniky v réžii ZSSK," dodal Martinček.