Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 16. november 2024Meniny má Agnesa
< sekcia Ekonomika

Zvýšený dopyt v Číne podporil vlani tržby módnej značky Burberry

Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP

Tržby sa zvýšili z 2,83 miliardy na 3,09 miliardy libier, čo bolo približne v súlade s očakávaniami analytikov.

Londýn 18. mája (TASR) - Britská módna značka Burberry oznámila za minulý obchodný rok rast tržieb aj zisku, k čomu prispelo zotavenie dopytu po luxusných výrobkoch v Číne. TASR o tom informuje na základe správ agentúry Reuters a portálu MarketWatch.

Módny dom známy výrobkami s typickým károvaným vzorom vykázal za obchodný rok 2022/2023, ktorý sa skončil 1. apríla, upravený prevádzkový zisk na úrovni 634 miliónov libier (729,62 milióna eur). V porovnaní s predchádzajúcim obchodným rokom to znamená rast o 21 %. Prekonal tak odhady analytikov, ktorí očakávali upravený prevádzkový zisk na úrovni 621 miliónov libier.

Tržby sa zvýšili z 2,83 miliardy na 3,09 miliardy libier, čo bolo približne v súlade s očakávaniami analytikov. Tí počítali s tržbami na úrovni 3,1 miliardy libier. Výrazne vzrástli tržby z predaja kožených výrobkov, a to o 12 %, pričom len za posledný kvartál rast tržieb v tejto kategórii dosiahol 15 %.

Veľkou mierou výsledky podporil kľúčový čínsky trh, ktorý sa vo 4. štvrťroku skončeného obchodného roka podieľal na celkovom objeme tržieb 30 %. Spoločnosti sa darilo aj v Európe, kde sa tržby vo 4. kvartáli zvýšili medziročne o 27 %, k čomu prispel zvýšený prílev turistov z Blízkeho východu a Amerík.

(1 EUR = 0,86895 GBP)