Firma Audi zvažovala zatvorenie bruselského závodu už skôr a posledné mesiace o tom diskutuje s odbormi a zamestnaneckou radou.
Autor TASR
Berlín/Brusel 29. októbra (TASR) - Nemecká automobilka Audi plánuje ukončiť výrobu áut vo svojom závode v Bruseli koncom februára budúceho roka. Vedenie firmy to v utorok oznámilo zamestnaneckej rade a odborom, s ktorými od začiatku októbra rokovalo o sociálnom pláne pre zamestnancov. Informovala o tom agentúra DPA.
Spoločnosť zároveň uviedla, že do konca tohto roka prepúšťať nezačne. Závod zamestnáva približne 3000 ľudí, vyrába však iba jeden model, elektrické SUV Q8 e-tron. Objem predaja ale stále klesá.
Firma Audi zvažovala zatvorenie bruselského závodu už skôr a posledné mesiace o tom diskutuje s odbormi a zamestnaneckou radou. Manažment spoločnosti plánuje celý proces konzultácií dokončiť v najbližších dvoch týždňoch.
Podľa zástupcov nemeckej automobilky sú logistické náklady závodu veľmi vysoké. V jeho okolí je totiž malý počet dodávateľov. Navyše, závod sa nedá ani rozšíriť, keďže sa nachádza medzi obytnou zónou, železničnou traťou a diaľnicou. Vedenie Audi dodalo, že stále rokuje s potenciálnym investorom, doteraz ich však v rámci automobilového priemyslu firma oslovila už vyše 20 a ani jeden nepredložil životaschopný koncept pre závod a jeho zamestnancov.
Spoločnosť zároveň uviedla, že do konca tohto roka prepúšťať nezačne. Závod zamestnáva približne 3000 ľudí, vyrába však iba jeden model, elektrické SUV Q8 e-tron. Objem predaja ale stále klesá.
Firma Audi zvažovala zatvorenie bruselského závodu už skôr a posledné mesiace o tom diskutuje s odbormi a zamestnaneckou radou. Manažment spoločnosti plánuje celý proces konzultácií dokončiť v najbližších dvoch týždňoch.
Podľa zástupcov nemeckej automobilky sú logistické náklady závodu veľmi vysoké. V jeho okolí je totiž malý počet dodávateľov. Navyše, závod sa nedá ani rozšíriť, keďže sa nachádza medzi obytnou zónou, železničnou traťou a diaľnicou. Vedenie Audi dodalo, že stále rokuje s potenciálnym investorom, doteraz ich však v rámci automobilového priemyslu firma oslovila už vyše 20 a ani jeden nepredložil životaschopný koncept pre závod a jeho zamestnancov.