Rozhovor so Š. Comorkom je súčasťou projektu, v ktorom TASR predstavuje kandidátov na primátorov krajských miest vo voľbách do orgánov samospráv.
Autor TASR
Žilina 7. novembra (TASR) - O post primátora Žiliny sa v nadchádzajúcich komunálnych voľbách uchádza desať kandidátov. Nezávislý kandidát, 50-ročný podnikateľ Štefan Comorek, by ihneď po nástupe do primátorského kresla dal spraviť nezávislý audit hospodárenia mesta a personálny audit.
Čo bude najdôležitejšie vo vašej agende hneď po nástupe, keby ste sa dostali na post primátora?
V prípade, že by som sa stal primátorom, dal by som ako prvé spraviť nezávislý audit hospodárenia mesta a taktiež personálny audit. Prehodnotil by som dlhodobé zmluvy uzatvorené s mestom a urýchlene by som riešil právne spory mesta.
Ako vnímate aktuálnu finančnú situáciu mesta Žilina?
Momentálne neviem zodpovedne posúdiť finančnú situáciu mesta, nakoľko nemám relevantné informácie ohľadne jeho hospodárenia a informácie poskytované súčasným vedením mesta nemôžem považovať za objektívne.
Aké sú základné body vášho programu na najbližšie štvorročné volebné obdobie?
Určite chcem zefektívniť chod mesta, nechcem brať na ľahkú váhu pripomienky občanov. Žilina má veľa problémov, ktoré treba riešiť. Určite treba vyriešiť stále neutíchajúci problém, týkajúci sa parkovania v našom meste, zefektívniť prácu mestskej polície a zároveň jej vrátiť vážnosť a do nášho mesta bezpečnosť. Tiež by sme nemali zabúdať na psičkárov a nevyhovujúce podmienky, ktoré momentálne majú. S tým súvisí i čistota mesta. V neposlednom rade medzi dôležité body môjho programu radím aj problematiku odpadového hospodárstva či rozvoj kultúry a športu. Samozrejme, že je toho oveľa viac, čo treba riešiť a čím sa treba zaoberať.
Mesto Žilina má dlhodobo problém so športovou halou na Bôriku. Malo by sa usilovať o jej opätovné získanie, alebo by malo postaviť novú halu?
Myslím si, že nové vedenie by malo určite postaviť novú halu. Tým by sa vyhlo prípadným súdnym sporom. Rekonštrukcia starej haly je podľa mojej mienky finančne neefektívna, rovnako ako aj jej asanácia. Preto navrhujem vytypovať vhodný stavebný pozemok a postaviť novú multifunkčnú halu na zelenej lúke s dobrým prístupom a dostatočným počtom parkovacích miest.
Ako hodnotíte súčasnú dopravnú situáciu v meste, najmä pokiaľ ide o parkovanie a mestskú hromadnú dopravu?
Hromadnú dopravu považujem v rámci možností za uspokojivú, ale parkovanie nie je absolútne zvládnuté po logistickej a plánovacej línii. Zmluva s mestskou parkovacou spoločnosťou nespĺňa základné atribúty výhodnosti pre obe strany.
Čo bude najdôležitejšie vo vašej agende hneď po nástupe, keby ste sa dostali na post primátora?
V prípade, že by som sa stal primátorom, dal by som ako prvé spraviť nezávislý audit hospodárenia mesta a taktiež personálny audit. Prehodnotil by som dlhodobé zmluvy uzatvorené s mestom a urýchlene by som riešil právne spory mesta.
Ako vnímate aktuálnu finančnú situáciu mesta Žilina?
Momentálne neviem zodpovedne posúdiť finančnú situáciu mesta, nakoľko nemám relevantné informácie ohľadne jeho hospodárenia a informácie poskytované súčasným vedením mesta nemôžem považovať za objektívne.
Aké sú základné body vášho programu na najbližšie štvorročné volebné obdobie?
Určite chcem zefektívniť chod mesta, nechcem brať na ľahkú váhu pripomienky občanov. Žilina má veľa problémov, ktoré treba riešiť. Určite treba vyriešiť stále neutíchajúci problém, týkajúci sa parkovania v našom meste, zefektívniť prácu mestskej polície a zároveň jej vrátiť vážnosť a do nášho mesta bezpečnosť. Tiež by sme nemali zabúdať na psičkárov a nevyhovujúce podmienky, ktoré momentálne majú. S tým súvisí i čistota mesta. V neposlednom rade medzi dôležité body môjho programu radím aj problematiku odpadového hospodárstva či rozvoj kultúry a športu. Samozrejme, že je toho oveľa viac, čo treba riešiť a čím sa treba zaoberať.
Mesto Žilina má dlhodobo problém so športovou halou na Bôriku. Malo by sa usilovať o jej opätovné získanie, alebo by malo postaviť novú halu?
Myslím si, že nové vedenie by malo určite postaviť novú halu. Tým by sa vyhlo prípadným súdnym sporom. Rekonštrukcia starej haly je podľa mojej mienky finančne neefektívna, rovnako ako aj jej asanácia. Preto navrhujem vytypovať vhodný stavebný pozemok a postaviť novú multifunkčnú halu na zelenej lúke s dobrým prístupom a dostatočným počtom parkovacích miest.
Ako hodnotíte súčasnú dopravnú situáciu v meste, najmä pokiaľ ide o parkovanie a mestskú hromadnú dopravu?
Hromadnú dopravu považujem v rámci možností za uspokojivú, ale parkovanie nie je absolútne zvládnuté po logistickej a plánovacej línii. Zmluva s mestskou parkovacou spoločnosťou nespĺňa základné atribúty výhodnosti pre obe strany.