Výdavky na tento účel priznalo ministerstvu zdravotníctva v rámci zákonnej povinnosti 188 farmaceutických spoločností, ďalších 136 nahlásilo nulové výdavky.
Autor TASR
Bratislava 24. februára (TASR) - Farmaceutické spoločnosti dali vlani na marketing, propagáciu či nepeňažné plnenia vyše 41 miliónov eur. Výdavky na tento účel priznalo ministerstvu zdravotníctva v rámci zákonnej povinnosti 188 farmaceutických spoločností, ďalších 136 nahlásilo nulové výdavky.
Ministerstvo predpokladá, že povinnosť nahlásiť do konca januára výdavky z predchádzajúceho roka si nesplnil približne rovnaký počet firiem ako vlani, keď tak neurobilo vyše 70 firiem. "Vzhľadom na to, že ide o zákonnú povinnosť, MZ SR začne správne konanie voči spoločnostiam, ktoré tak neurobili. Za porušenie ustanovení zákona môžu dostať pokutu vo výške od 500 eur do 25.000 eur," informovala hovorkyňa rezortu Martina Lidinská.
Asi polovicu zo spomínanej sumy vynaložili originálni výrobcovia liekov, ktorí sú členovia Asociácie inovatívneho farmaceutického priemyslu (AIFP). Ide o 25 spoločností. „Transparentné zverejňovanie týchto výdavkov považujeme za správne a k tomuto prístupu sa zaviazali všetky členské firmy AIFP," povedala výkonná riaditeľka asociácie Katarína Slezáková.
Originálni výrobcovia poukazujú, že takéto výdavky sú súčasťou štandardného procesu informovania o nových liekoch, ktorý má byť nevyhnutný. Podľa AIFP sa v tomto smere globálne znižujú výdavky.
Ministerstvo predpokladá, že povinnosť nahlásiť do konca januára výdavky z predchádzajúceho roka si nesplnil približne rovnaký počet firiem ako vlani, keď tak neurobilo vyše 70 firiem. "Vzhľadom na to, že ide o zákonnú povinnosť, MZ SR začne správne konanie voči spoločnostiam, ktoré tak neurobili. Za porušenie ustanovení zákona môžu dostať pokutu vo výške od 500 eur do 25.000 eur," informovala hovorkyňa rezortu Martina Lidinská.
Asi polovicu zo spomínanej sumy vynaložili originálni výrobcovia liekov, ktorí sú členovia Asociácie inovatívneho farmaceutického priemyslu (AIFP). Ide o 25 spoločností. „Transparentné zverejňovanie týchto výdavkov považujeme za správne a k tomuto prístupu sa zaviazali všetky členské firmy AIFP," povedala výkonná riaditeľka asociácie Katarína Slezáková.
Originálni výrobcovia poukazujú, že takéto výdavky sú súčasťou štandardného procesu informovania o nových liekoch, ktorý má byť nevyhnutný. Podľa AIFP sa v tomto smere globálne znižujú výdavky.