Aj na európskom trhu sa predaj PSA vlani znížil, a to o 2,5 % na 3,11 milióna áut, pričom značka Opel Vauxhall zaznamenala najväčší pokles na tomto trhu, o 6,4 %.
Autor TASR
Paríž 16. januára (TASR) - Francúzska automobilová skupina PSA vo štvrtok oznámila, že jej globálny predaj v minulom roku klesol o 10 % na 3,49 milióna vozidiel z rekordných 3,88 milióna áut v roku 2018. Dôvodom bolo strmé zníženie odbytu v Číne, na Blízkom východe a v Afrike.
Aj na európskom trhu sa predaj PSA vlani znížil, a to o 2,5 % na 3,11 milióna áut, pričom značka Opel Vauxhall zaznamenala najväčší pokles na tomto trhu, o 6,4 %.
Pred horšími výsledkami v Európe pomohol automobilke nárast predaja tzv. ľahkých úžitkových vozidiel, ako uviedla PSA vo vyhlásení. Informovala tiež o tom, že vlani si v podstate udržala podiel na európskom trhu, keďže dosiahol 16,8 %. V roku 2018 však trhový podiel skupiny PSA vyskočil o 3,8 bodu na 17,1 %.
Čo sa týka jednotlivých značiek skupiny, globálny predaj Peugeotu minulý rok klesol o 16,3 %, predaj značky Citroën sa znížil o 5,1 %, v prípade Opel Vauxhall klesol o 5,9 %. Iba značka DS ako jediná v minulom roku vykázala zvýšenie globálneho predaja, a to o 17,4 % na 62.512 kusov.
Z hľadiska trhov v Číne sa predaj celej skupiny PSA vlani znížil až o 55,4 % na 117.084 vozidiel, čo je sotva desatina z plánovanej cieľovej úrovne 1 milión áut ročne v Číne, ktorú si skupina stanovila pred niekoľkými rokmi.
Predaj PSA na latinskoamerickom trhu tiež výrazne klesol, o 22,5 %, a na Blízkom východe a v Afrike sa prepadol o 43,7 % aj v dôsledku vynúteného odchodu skupiny z Iránu pod hrozbou sankcií USA.
Aj na európskom trhu sa predaj PSA vlani znížil, a to o 2,5 % na 3,11 milióna áut, pričom značka Opel Vauxhall zaznamenala najväčší pokles na tomto trhu, o 6,4 %.
Pred horšími výsledkami v Európe pomohol automobilke nárast predaja tzv. ľahkých úžitkových vozidiel, ako uviedla PSA vo vyhlásení. Informovala tiež o tom, že vlani si v podstate udržala podiel na európskom trhu, keďže dosiahol 16,8 %. V roku 2018 však trhový podiel skupiny PSA vyskočil o 3,8 bodu na 17,1 %.
Čo sa týka jednotlivých značiek skupiny, globálny predaj Peugeotu minulý rok klesol o 16,3 %, predaj značky Citroën sa znížil o 5,1 %, v prípade Opel Vauxhall klesol o 5,9 %. Iba značka DS ako jediná v minulom roku vykázala zvýšenie globálneho predaja, a to o 17,4 % na 62.512 kusov.
Z hľadiska trhov v Číne sa predaj celej skupiny PSA vlani znížil až o 55,4 % na 117.084 vozidiel, čo je sotva desatina z plánovanej cieľovej úrovne 1 milión áut ročne v Číne, ktorú si skupina stanovila pred niekoľkými rokmi.
Predaj PSA na latinskoamerickom trhu tiež výrazne klesol, o 22,5 %, a na Blízkom východe a v Afrike sa prepadol o 43,7 % aj v dôsledku vynúteného odchodu skupiny z Iránu pod hrozbou sankcií USA.