Na registrácii MŠ pracovalo bývalé vedenie ŠZŠ od minulého školského roka.
Autor TASR
Handlová 14. októbra (TASR) - V meste Handlová vznikla materská škola (MŠ) pre deti so zdravotným znevýhodnením. Od septembra funguje v priestoroch Špeciálnej základnej školy (ŠZŠ) na Námestí baníkov, aktuálne ju navštevuje sedem detí. Informovala o tom hovorkyňa mesta Jana Paulínyová.
"MŠ je zatiaľ samostatným subjektom, od januára budúceho roka sa zlúči so ŠZŠ, v ktorej priestoroch sídli. Celú spojenú školu bude riadiť jeden štatutár, ktorého zvolia vo voľbách Rady školy v novom roku 2025," uviedla Paulínyová.
Na registrácii MŠ podľa nej pracovalo bývalé vedenie ŠZŠ od minulého školského roka. "Deti nadobudnú v škôlke zručnosti, ktoré im uľahčia socializáciu a následné vzdelávanie. MŠ má otvorenú jednu triedu s maximálnou kapacitou osem detí. V tomto školskom roku ju navštevuje sedem detí s diagnózami ako Aspergerov syndróm, Downov syndróm, porucha autistického spektra a iné," priblížila.
Režim v škôlke začína ranným filtrom a osobnou hygienou, privítaním a rannými kruhmi, pokračuje pohybovými a relaxačnými cvičeniami, edukačnými aktivitami, špeciálnymi cvičeniami a hravými činnosťami prispôsobenými potrebám detí. "Potreby detí sú naozaj rôznorodé a vyžadujú si iný prístup, ktorý aktuálne siedmim deťom zabezpečuje počas poldennej prevádzky riaditeľka, jedna pedagogička a jedna asistentka," doplnila hovorkyňa mesta.
"MŠ je zatiaľ samostatným subjektom, od januára budúceho roka sa zlúči so ŠZŠ, v ktorej priestoroch sídli. Celú spojenú školu bude riadiť jeden štatutár, ktorého zvolia vo voľbách Rady školy v novom roku 2025," uviedla Paulínyová.
Na registrácii MŠ podľa nej pracovalo bývalé vedenie ŠZŠ od minulého školského roka. "Deti nadobudnú v škôlke zručnosti, ktoré im uľahčia socializáciu a následné vzdelávanie. MŠ má otvorenú jednu triedu s maximálnou kapacitou osem detí. V tomto školskom roku ju navštevuje sedem detí s diagnózami ako Aspergerov syndróm, Downov syndróm, porucha autistického spektra a iné," priblížila.
Režim v škôlke začína ranným filtrom a osobnou hygienou, privítaním a rannými kruhmi, pokračuje pohybovými a relaxačnými cvičeniami, edukačnými aktivitami, špeciálnymi cvičeniami a hravými činnosťami prispôsobenými potrebám detí. "Potreby detí sú naozaj rôznorodé a vyžadujú si iný prístup, ktorý aktuálne siedmim deťom zabezpečuje počas poldennej prevádzky riaditeľka, jedna pedagogička a jedna asistentka," doplnila hovorkyňa mesta.