Druhá najväčšia pivovarnícka skupina na svete v stredu oznámila, že jej tržby v 3. štvrťroku 2024 klesli o 5 % na 9,07 miliardy eur z 9,6 miliardy eur v rovnakom období minulého roka.
Autor TASR
Amsterdam 23. októbra (TASR) - Holandský pivovarnícky koncern Heineken v stredu oznámil, že jeho tržby v 3. štvrťroku klesli. Ale organické tržby po vylúčení kurzových vplyvov, akvizícií a odpredajov vzrástli o niečo viac, ako sa čakalo, pričom ich podporili vyššie ceny a dopyt po nealkoholickom pive. Spoločnosť zároveň potvrdila prognózu príjmov za celý rok. TASR o tom informuje na základe správ Reuters a DPA.
Druhá najväčšia pivovarnícka skupina na svete v stredu oznámila, že jej tržby v 3. štvrťroku 2024 klesli o 5 % na 9,07 miliardy eur z 9,6 miliardy eur v rovnakom období minulého roka. Ale organické tržby sa zvýšili medziročne o 3,3 %, zatiaľ čo analytici odhadovali, že stúpnu o 3,2 %.
Spoločnosť Heineken uviedla, že jej rovnomenná značka, ktorej ceny sú vyššie ako ostatné v jej portfóliu, prispela k zvýšeniu celkového objemu predaja, a to s globálnym nárastom o 8,7 %. V Afrike, na Blízkom východe, v Ázii a Tichomorí boli tieto nárasty dvojciferné. Predaj nealkoholického piva a cideru sa zvýšil tiež, o 11 %. Celkový objem predaja však stúpol len o 0,7 %, pričom v dvoch z troch hlavných regiónov spoločnosti Heineken klesol.
Pivovarnícka skupina potvrdila svoju ročnú prognózu a očakáva rast prevádzkového zisku v pásme 4 - 8 %.
Druhá najväčšia pivovarnícka skupina na svete v stredu oznámila, že jej tržby v 3. štvrťroku 2024 klesli o 5 % na 9,07 miliardy eur z 9,6 miliardy eur v rovnakom období minulého roka. Ale organické tržby sa zvýšili medziročne o 3,3 %, zatiaľ čo analytici odhadovali, že stúpnu o 3,2 %.
Spoločnosť Heineken uviedla, že jej rovnomenná značka, ktorej ceny sú vyššie ako ostatné v jej portfóliu, prispela k zvýšeniu celkového objemu predaja, a to s globálnym nárastom o 8,7 %. V Afrike, na Blízkom východe, v Ázii a Tichomorí boli tieto nárasty dvojciferné. Predaj nealkoholického piva a cideru sa zvýšil tiež, o 11 %. Celkový objem predaja však stúpol len o 0,7 %, pričom v dvoch z troch hlavných regiónov spoločnosti Heineken klesol.
Pivovarnícka skupina potvrdila svoju ročnú prognózu a očakáva rast prevádzkového zisku v pásme 4 - 8 %.