Zamestnanci Fakulty matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského z Bratislavy prpravili pre žiakov Základnej školy s materskou školou v Gbeloch vedecko-popularizačný program.
Autor Školský servis
Gbely 27. marca (TASR) - V Základnej škole s materskou školou v Gbeloch privítali 16. marca zamestnancov Fakulty matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave. Po slávnostnom odovzdávaní ocenení za výtvarnú súťaž Scholy ludus "Obrázkový vedecký vtip" (získali sme dve prvé a jedno tretie miesto), nasledoval sprievodný vedecko-popularizačný program pripravený zamestnancami fakulty pre žiakov ôsmeho a deviateho ročníka.
V telocvični sa konala prednáška Fyzika očami fyzikov. František Kundracik z Katedry experimentálnej fyziky, FMFI UK, žiakom porozprával o fyzikálnych dejoch v mikrovlnovej rúre. Napriek tomu, že mikrovlnové rúry sa v domácnostiach používajú už desaťročia, medzi verejnosťou stále kolujú otázky, ako vlastne tento spotrebič funguje, či možno v mikrovlnke ohrievať predmety z hocijakého materiálu, či možno dať do mikrovlnky lyžicu a podobne. V prednáške boli zodpovedané všetky otázky a vyvrátené rôzne fámy. Súčasťou bolo množstvo demonštračných experimentov.
V jedálni sa zasa žiaci zahrali na vedcov. S Vierou Haverlíkovou z Katedry teoretickej fyziky a didaktiky fyziky skúmali "tajomné" škatuľky. Cieľom bolo, aby žiaci zistili, čo je vo vnútri uzavretých škatuliek - čiernych skriniek, bez toho, aby ich otvorili. Didaktickým cieľom bolo rozvinúť argumentačné schopnosti a rozvíjať chápanie vedeckého prístupu.
Mgr. Darina Vojvodová, ZŠ s MŠ Gbely
V telocvični sa konala prednáška Fyzika očami fyzikov. František Kundracik z Katedry experimentálnej fyziky, FMFI UK, žiakom porozprával o fyzikálnych dejoch v mikrovlnovej rúre. Napriek tomu, že mikrovlnové rúry sa v domácnostiach používajú už desaťročia, medzi verejnosťou stále kolujú otázky, ako vlastne tento spotrebič funguje, či možno v mikrovlnke ohrievať predmety z hocijakého materiálu, či možno dať do mikrovlnky lyžicu a podobne. V prednáške boli zodpovedané všetky otázky a vyvrátené rôzne fámy. Súčasťou bolo množstvo demonštračných experimentov.
V jedálni sa zasa žiaci zahrali na vedcov. S Vierou Haverlíkovou z Katedry teoretickej fyziky a didaktiky fyziky skúmali "tajomné" škatuľky. Cieľom bolo, aby žiaci zistili, čo je vo vnútri uzavretých škatuliek - čiernych skriniek, bez toho, aby ich otvorili. Didaktickým cieľom bolo rozvinúť argumentačné schopnosti a rozvíjať chápanie vedeckého prístupu.
Mgr. Darina Vojvodová, ZŠ s MŠ Gbely