Globálny predaj Hyundai Motor sa v 3. štvrťroku v porovnaní s predchádzajúcim rokom znížil o 5 %, pričom pokles predaja v Európe vykompenzoval nárast predaja v USA a Južnej Kórei.
Autor TASR
Soul 24. októbra (TASR) - Juhokórejská automobilka Hyundai oznámila za 3. štvrťrok 2024 pokles zisku. Dôvodom bol rast nákladov a spomalenie dopytu po autách vo svete. TASR o tom informuje na základe správ agentúr Reuters a Jonhap.
Prevádzkový zisk Hyundai Motor, ktorý je spolu so sesterskou spoločnosťou Kia tretím najväčším výrobcom automobilov na svete z hľadiska tržieb, za tri mesiace do konca septembra 2024 klesol o 6,5 % na 3,58 bilióna kórejských wonov (2,4 miliardy eur) z 3,83 bilióna KRW v rovnakom období minulého roka. Tento výsledok zaostal za odhadmi analytikov, ktorí očakávali zisk 3,9 bilióna KRW.
Čistý zisk sa znížil na 3,21 bilióna KRW z 3,30 bilióna KRW v minulom roku.
Tržby vzrástli o 4,7 % na 42,93 bilióna KRW.
"Zvýšené stimuly na európskom a americkom trhu a vyššie náklady na predĺženie záručnej doby pre SUV Santa Fe v USA mali negatívny vplyv na štvrťročné výsledky," povedal hovorca spoločnosti.
"Hyundai Motor očakáva, že neisté podnikateľské prostredie bude pokračovať, vrátane spomalenia rastu na hlavných trhoch," uvádza sa vo vyhlásení.
Globálny predaj Hyundai Motor sa v 3. štvrťroku v porovnaní s predchádzajúcim rokom znížil o 5 %, pričom pokles predaja v Európe vykompenzoval nárast predaja v USA a Južnej Kórei.
Zatiaľ čo predaj elektrických vozidiel Hyundai sa znížil, predaj hybridných vozidiel sa medziročne zvýšil o viac ako 40 %, uviedol Hyundai.
Hyundai v auguste oznámil, že plánuje zdvojnásobiť svoj rad hybridných vozidiel, aby čelil spomaleniu globálneho dopytu po elektrických vozidlách a zároveň znížil ciele pre predaj EV a oddialil vývoj a uvedenie niektorých modelov EV na trh.
(1 EUR = 1491,54 KRW)
Prevádzkový zisk Hyundai Motor, ktorý je spolu so sesterskou spoločnosťou Kia tretím najväčším výrobcom automobilov na svete z hľadiska tržieb, za tri mesiace do konca septembra 2024 klesol o 6,5 % na 3,58 bilióna kórejských wonov (2,4 miliardy eur) z 3,83 bilióna KRW v rovnakom období minulého roka. Tento výsledok zaostal za odhadmi analytikov, ktorí očakávali zisk 3,9 bilióna KRW.
Čistý zisk sa znížil na 3,21 bilióna KRW z 3,30 bilióna KRW v minulom roku.
Tržby vzrástli o 4,7 % na 42,93 bilióna KRW.
"Zvýšené stimuly na európskom a americkom trhu a vyššie náklady na predĺženie záručnej doby pre SUV Santa Fe v USA mali negatívny vplyv na štvrťročné výsledky," povedal hovorca spoločnosti.
"Hyundai Motor očakáva, že neisté podnikateľské prostredie bude pokračovať, vrátane spomalenia rastu na hlavných trhoch," uvádza sa vo vyhlásení.
Globálny predaj Hyundai Motor sa v 3. štvrťroku v porovnaní s predchádzajúcim rokom znížil o 5 %, pričom pokles predaja v Európe vykompenzoval nárast predaja v USA a Južnej Kórei.
Zatiaľ čo predaj elektrických vozidiel Hyundai sa znížil, predaj hybridných vozidiel sa medziročne zvýšil o viac ako 40 %, uviedol Hyundai.
Hyundai v auguste oznámil, že plánuje zdvojnásobiť svoj rad hybridných vozidiel, aby čelil spomaleniu globálneho dopytu po elektrických vozidlách a zároveň znížil ciele pre predaj EV a oddialil vývoj a uvedenie niektorých modelov EV na trh.
(1 EUR = 1491,54 KRW)