Predpokladom do budúcna podľa Ráža je, že pôjde o veľmi ekologický typ prepravy.
Autor TASR
Bratislava 2. októbra (TASR) - Bratislavský prístav bude po modernizácii jedným z najmodernejších prístavov na Dunaji. Tomu však musí predchádzať majetkovoprávne vysporiadanie so spoločnosťou Slovenská plavba a prístavy. Uviedol to minister dopravy SR Jozef Ráž (nominant Smeru-SD), o čom rezort informoval v stredu.
"Máme s tým naozaj veľké plány. Dúfame, že po majetkovoprávnom vysporiadaní sa nám podarí dostať prostriedky z CEF, a teda vybudovať tu veľký moderný prístav. Bude to jeden z najmodernejších a najväčších prístavov na Dunaji. Tento prístav nebude mať žiadnu významnejšiu konkurenciu v tejto oblasti, navyše bude výnimočný tým, že je veľmi blízko letiska a bude mať priame napojenie na železničnú prepravu," uviedol Ráž.
Ozrejmil, že v minulosti v rámci privatizácie celú infraštruktúru prevzala spoločnosť Slovenská plavba a prístavy. Táto spoločnosť má v nájme všetky pozemky, ktoré sú vo vlastníctve štátnej akciovej spoločnosti Verejné prístavy. "Keďže súkromná spoločnosť nikdy nemala pozemky a naopak, štátna spoločnosť zase nemala infraštruktúru, tak na konci dňa ani jeden zo subjektov do modernizácie neinvestoval," vysvetlil Ráž s tým, že rezort nesúhlasil s predĺžením nájomnej zmluvy a začal rokovať o majetkovoprávnom vysporiadaní.
Predpokladom do budúcna podľa Ráža je, že pôjde o veľmi ekologický typ prepravy. Netreba podľa neho zabudnúť ani na to, že bratislavský prístav by mohol mať obrovskú úlohu pri povojnovej obnove Ukrajiny. "Máme tu Dunaj, máme tu takýto obrovský prístav, ktorý v podstate nemá konkurenciu a ktorý bol stále zablokovaný existenciou súkromnej spoločnosti. To znamená, že by bola škoda nevyužiť a nespraviť, čo sa dá preto, aby rovnako ako Komárno, tak aj Bratislava vedela benefitovať z veľkého intermodálneho prístavu na svojom území," uzavrel šéf rezortu dopravy.
"Máme s tým naozaj veľké plány. Dúfame, že po majetkovoprávnom vysporiadaní sa nám podarí dostať prostriedky z CEF, a teda vybudovať tu veľký moderný prístav. Bude to jeden z najmodernejších a najväčších prístavov na Dunaji. Tento prístav nebude mať žiadnu významnejšiu konkurenciu v tejto oblasti, navyše bude výnimočný tým, že je veľmi blízko letiska a bude mať priame napojenie na železničnú prepravu," uviedol Ráž.
Ozrejmil, že v minulosti v rámci privatizácie celú infraštruktúru prevzala spoločnosť Slovenská plavba a prístavy. Táto spoločnosť má v nájme všetky pozemky, ktoré sú vo vlastníctve štátnej akciovej spoločnosti Verejné prístavy. "Keďže súkromná spoločnosť nikdy nemala pozemky a naopak, štátna spoločnosť zase nemala infraštruktúru, tak na konci dňa ani jeden zo subjektov do modernizácie neinvestoval," vysvetlil Ráž s tým, že rezort nesúhlasil s predĺžením nájomnej zmluvy a začal rokovať o majetkovoprávnom vysporiadaní.
Predpokladom do budúcna podľa Ráža je, že pôjde o veľmi ekologický typ prepravy. Netreba podľa neho zabudnúť ani na to, že bratislavský prístav by mohol mať obrovskú úlohu pri povojnovej obnove Ukrajiny. "Máme tu Dunaj, máme tu takýto obrovský prístav, ktorý v podstate nemá konkurenciu a ktorý bol stále zablokovaný existenciou súkromnej spoločnosti. To znamená, že by bola škoda nevyužiť a nespraviť, čo sa dá preto, aby rovnako ako Komárno, tak aj Bratislava vedela benefitovať z veľkého intermodálneho prístavu na svojom území," uzavrel šéf rezortu dopravy.