V románe sa prelínajú dve časové línie, prítomnosť a výsek detstva malej Judy.
Autor Teraz.sk
Bratislava 6. septembra (TERAZ.sk) - Učiteľka Judy McFarlanová, príťažlivá žena v strednom veku, vkročila na tenký ľad. V snahe zabudnúť na každodenné problémy s výchovou detí a trápenie sa s manželom závislým od liekov, je Judy vtiahnutá do pudového sexuálneho oparu, do ktorého so sebou stiahla i mladého chlapca. Stavila svoju kariéru, dobré meno i zdravý rozum a bezhlavo sa pustila do nevyrovnaného vzťahu so šestnásťročným študentom Zachom.
Zach svoju novú tajnú partnerku najskôr vníma ako vzrušujúce dobrodružstvo plné vášne a sexu, no postupne ho už tento nepokojný, riskantný a hlavne nesprávny vzťah začne prenasledovať a chce z neho vykľučkovať. „Keď ma objal, voňal meďou a zemou, dotýkal sa ma drsnými rukami, ktoré mi nepokazili radosť, ale rozochvievali brušnú dutinu, ľahostajnú voči hanbe."
V tejto situácii má prekvapivo viac rozumu študent, ktorý si uvedomuje možné dôsledky a túži po vyrovnanom a zdravom vzťahu s dievčaťom v jeho veku, ale psychická labilita, zúrivosť i nenásytnosť učiteľky ho tlačí do kúta. A z pazúrov silnej ženy sa len tak ľahko utiecť nedá. „A práve v tej chvíli som prestala byť ženou, čo urobila rad nesmierne zlých rozhodnutí a stala sa zo mňa nemravná osoba zvádzajúca deti.“
V románe sa prelínajú dve časové línie, prítomnosť a výsek detstva malej Judy – udalosti, ktoré zmenili jej pohľad na svet a porušili jej nevinné kráľovstvo. Tieto časti sú občas nezáživné, autorka sa miestami vyjadruje v hádankách a v metaforách, čitateľ sa stráca v texte. Kapitoly opisujúce sexuálny vzťah medzi Zachom a Judy sú až živočíšne zmyselné, no napriek tomu, uvedomenie si, že sa na stránkach románu deje niečo zlé a nesprávne, je silnejšie.
Príbeh vykresľuje hlad po mladom tele, psychiku postáv i ignoráciu pravidiel a dôsledkov. Naturálne opisuje túžbu po uspokojení i nenásytnosť z perspektívy hlavnej hrdinky aj z pohľadu študenta. Každá nová strana prináša ďalší vývoj nezdravého vzťahu, no románu často chýba dynamika, čo sčasti spôsobujú retardujúce prvky a obrazy minulosti. Čitateľ vopred uhádne, ako príbeh končí, no napriek tomu sa autorka na záverečných stranách snaží prekvapiť.
Rebecca Colemanová prináša svojím debutovým románom škandál nasledovaný diskusiami i zamysleniami sa nad konaním oboch partnerov. Odsudzuje prístup učiteľky, pretože ako dospelá osoba, ako vzor na akademickej pôde porušuje pravidlá i zákon a zneužíva neplnoletého chlapca namiesto toho, aby ho chránila. Autorka ponúka čitateľom priestor na rozmýšľanie nad prípadom a vyvoláva v rodičoch iskru strachu a zamyslenie sa, ako najlepšie uchrániť krehké kráľovstvo ich dieťaťa. „Rudolf Steiner nazval svoju teóriu Kráľovstvo detstva a mne pripadala ako čarovný les. Strážime ho ľudskou reťazou, lebo sa v ňom rozvíjajú mladé stolisté ruže, deti sa po ňom môžu pohybovať a zoznamovať sa s ním bez akéhokoľvek strachu.“
Román Kráľovstvo detstva nepatrí ku knihám, po ktorých opätovne siahnete, avšak prináša zaujímavú a kontroverznú tému, ktorú je potrebné v dnešnom svete poznať a verejne o nej hovoriť.
Zach svoju novú tajnú partnerku najskôr vníma ako vzrušujúce dobrodružstvo plné vášne a sexu, no postupne ho už tento nepokojný, riskantný a hlavne nesprávny vzťah začne prenasledovať a chce z neho vykľučkovať. „Keď ma objal, voňal meďou a zemou, dotýkal sa ma drsnými rukami, ktoré mi nepokazili radosť, ale rozochvievali brušnú dutinu, ľahostajnú voči hanbe."
V tejto situácii má prekvapivo viac rozumu študent, ktorý si uvedomuje možné dôsledky a túži po vyrovnanom a zdravom vzťahu s dievčaťom v jeho veku, ale psychická labilita, zúrivosť i nenásytnosť učiteľky ho tlačí do kúta. A z pazúrov silnej ženy sa len tak ľahko utiecť nedá. „A práve v tej chvíli som prestala byť ženou, čo urobila rad nesmierne zlých rozhodnutí a stala sa zo mňa nemravná osoba zvádzajúca deti.“
V románe sa prelínajú dve časové línie, prítomnosť a výsek detstva malej Judy – udalosti, ktoré zmenili jej pohľad na svet a porušili jej nevinné kráľovstvo. Tieto časti sú občas nezáživné, autorka sa miestami vyjadruje v hádankách a v metaforách, čitateľ sa stráca v texte. Kapitoly opisujúce sexuálny vzťah medzi Zachom a Judy sú až živočíšne zmyselné, no napriek tomu, uvedomenie si, že sa na stránkach románu deje niečo zlé a nesprávne, je silnejšie.
Príbeh vykresľuje hlad po mladom tele, psychiku postáv i ignoráciu pravidiel a dôsledkov. Naturálne opisuje túžbu po uspokojení i nenásytnosť z perspektívy hlavnej hrdinky aj z pohľadu študenta. Každá nová strana prináša ďalší vývoj nezdravého vzťahu, no románu často chýba dynamika, čo sčasti spôsobujú retardujúce prvky a obrazy minulosti. Čitateľ vopred uhádne, ako príbeh končí, no napriek tomu sa autorka na záverečných stranách snaží prekvapiť.
Rebecca Colemanová prináša svojím debutovým románom škandál nasledovaný diskusiami i zamysleniami sa nad konaním oboch partnerov. Odsudzuje prístup učiteľky, pretože ako dospelá osoba, ako vzor na akademickej pôde porušuje pravidlá i zákon a zneužíva neplnoletého chlapca namiesto toho, aby ho chránila. Autorka ponúka čitateľom priestor na rozmýšľanie nad prípadom a vyvoláva v rodičoch iskru strachu a zamyslenie sa, ako najlepšie uchrániť krehké kráľovstvo ich dieťaťa. „Rudolf Steiner nazval svoju teóriu Kráľovstvo detstva a mne pripadala ako čarovný les. Strážime ho ľudskou reťazou, lebo sa v ňom rozvíjajú mladé stolisté ruže, deti sa po ňom môžu pohybovať a zoznamovať sa s ním bez akéhokoľvek strachu.“
Román Kráľovstvo detstva nepatrí ku knihám, po ktorých opätovne siahnete, avšak prináša zaujímavú a kontroverznú tému, ktorú je potrebné v dnešnom svete poznať a verejne o nej hovoriť.