Farmafirmy majú zákonnú povinnosť nahlasovať na Ministerstvo zdravotníctva SR výdavky na propagáciu a marketing.
Autor TASR
Bratislava 17. februára (TASR) - Farmaceutické spoločnosti minuli vlani na marketing, propagáciu či nepeňažné plnenia na Slovensku vyše 43 miliónov eur.
Farmafirmy majú zákonnú povinnosť nahlasovať na Ministerstvo zdravotníctva SR výdavky na propagáciu a marketing. Vlani mu výdavky priznalo 158 farmaceutických firiem, 66 firiem priznalo nulové výdavky.
"Ministerstvo zdravotníctva však predpokladá, že približne 150 subjektov si nesplnilo povinnosť a nenahlásilo do 31. januára 2013 výdavky z predchádzajúceho roka," informovala hovorkyňa rezortu Zuzana Čižmáriková.
Poukázala, že vzhľadom na to, že ide o zákonnú povinnosť, ministerstvo v najbližších dňoch začne správne konanie voči spoločnostiam, ktoré tak neurobili. Za porušenie predpisu možno uložiť pokutu vo výške od 500 do 25.000 eur.
Farmafirmy majú zákonnú povinnosť nahlasovať na Ministerstvo zdravotníctva SR výdavky na propagáciu a marketing. Vlani mu výdavky priznalo 158 farmaceutických firiem, 66 firiem priznalo nulové výdavky.
"Ministerstvo zdravotníctva však predpokladá, že približne 150 subjektov si nesplnilo povinnosť a nenahlásilo do 31. januára 2013 výdavky z predchádzajúceho roka," informovala hovorkyňa rezortu Zuzana Čižmáriková.
Poukázala, že vzhľadom na to, že ide o zákonnú povinnosť, ministerstvo v najbližších dňoch začne správne konanie voči spoločnostiam, ktoré tak neurobili. Za porušenie predpisu možno uložiť pokutu vo výške od 500 do 25.000 eur.