V tomto roku však ľudia podľa Dvorského menej kupujú cez internet veľké rodinné darčeky, ktoré sú finančne náročnejšie a majú slúžiť všetkým členom rodiny.
Autor TASR
Bratislava 22. decembra (TASR) - Záujem ľudí o nákup vianočných darčekov cez internet prevýšil aj tento rok ten predchádzajúci. Hoci už dynamika rastu elektronického nakupovania nie ja taká vysoká ako napríklad pred štyrmi rokmi, stále ide o dvojciferné zvýšenie.
"Pohybuje sa v rozmedzí 10 až 30 %," vyčíslil pre TASR výkonný riaditeľ Slovenskej asociácie pre elektronický obchod (SAEC) Jozef Dvorský. Ľudia sa podľa jeho slov v internetových obchodoch pomerne dobre orientujú a prijali tento spôsob nakupovania za svoj. "Nákupy v internetových obchodoch už nie sú ničím výnimočným, takže spotrebitelia postupne rozširujú nákupný sortiment o ďalšie položky," doplnil Dvorský.
Už tradične sa pritom najčastejšie cez internet ako vianočné darčeky kupujú knihy. "V oblasti elektroniky sú podobne ako minulý rok hitom najmä čítačky elektronických kníh a tablety," vymenoval. Ale častým darčekom sú aj malé domáce spotrebiče ako napríklad kávovary, kuchynské roboty a mikrovlnky.
V tomto roku však ľudia podľa Dvorského menej kupujú cez internet veľké rodinné darčeky, ktoré sú finančne náročnejšie a majú slúžiť všetkým členom rodiny. "Do popredia sa dostávajú skôr menšie darčeky pre individuálne použitie jednotlivých členov rodiny," skonštatoval.
"Pohybuje sa v rozmedzí 10 až 30 %," vyčíslil pre TASR výkonný riaditeľ Slovenskej asociácie pre elektronický obchod (SAEC) Jozef Dvorský. Ľudia sa podľa jeho slov v internetových obchodoch pomerne dobre orientujú a prijali tento spôsob nakupovania za svoj. "Nákupy v internetových obchodoch už nie sú ničím výnimočným, takže spotrebitelia postupne rozširujú nákupný sortiment o ďalšie položky," doplnil Dvorský.
Už tradične sa pritom najčastejšie cez internet ako vianočné darčeky kupujú knihy. "V oblasti elektroniky sú podobne ako minulý rok hitom najmä čítačky elektronických kníh a tablety," vymenoval. Ale častým darčekom sú aj malé domáce spotrebiče ako napríklad kávovary, kuchynské roboty a mikrovlnky.
V tomto roku však ľudia podľa Dvorského menej kupujú cez internet veľké rodinné darčeky, ktoré sú finančne náročnejšie a majú slúžiť všetkým členom rodiny. "Do popredia sa dostávajú skôr menšie darčeky pre individuálne použitie jednotlivých členov rodiny," skonštatoval.