Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 22. november 2024Meniny má Cecília
< sekcia Import

Nemecká ekonomika ožíva, firmy zaznamenávajú rast

Nemecká ekonomika ožíva. Foto: Teraz.TV

Nemecká priemyselná produkcia sa v júni mierne oživila a vzrástla prvýkrát za štyri mesiace.



Berlín 7. augusta (Teraz.TV) - Priemyselná produkcia sa v júni v porovnaní s predchádzajúcim mesiacom zvýšila o 0,3 percenta po znížení o 1,7 percenta v máji, uviedol spolkový štatistický úrad.

Nemeckí štatistici revidovali májový pokles priemyselnej produkcie z 1,8 percenta o desatinu percentuálneho bodu. Júnový nárast bol v súlade s očakávaniami.

Takisto narástla produkcia a stavebná produkcia, produkcia medzitovarov a spotrebiteľských tovarov. Naopak produkcia kapitálových tovarov klesla o 0,9 desatín percenta.

Podľa spolkového ministerstva hospodárstva priemyselná produkcia bola v 2. štvrťroku nižšia ako v prvých troch mesiacoch. Najprudší pokles zaznamenala stavebná produkcia. Oslabenie v 2. kvartáli však očakávali. Dôvodom bol netradične pozitívny vývoj na začiatku roka, spôsobený miernou zimou. Negatívny vplyv na vývoj v druhom štvrťroku zrejme mali aj geopolitické a vojenské spory po svete.

Celkové ekonomické čísla potvrdzujú aj čiastkové výsledky nemeckých podnikov a finančných inštitúcií.

Telekomunikačný koncern Deutsche Telekom výrazne v 2. kvartáli zvýšil svoj zisk. Dôvodom bol predaj mobilných frekvencií.

Nemecká Commerzbank, druhá najväčšia banka v krajine, zaznamenala prudký nárast zisku, ktorý odráža najmä nižšie náklady na zlé, nesplácané úvery. Tržby banky totiž klesli.

Najväčšia svetová zaisťovňa Munich Re sklamala trhy. Jej zisk v 2. kvartáli vzrástol menej, ako ekonómovia očakávali. Dôvodom boli náklady na poistné škody, ktoré spôsobili snehové búrky v Japonsku.

Výrobca športovej obuvi a oblečenia Adidas zaznamenal v 2. štvrťroku pokles zisku aj napriek zvýšeniu tržieb. Na príčine sú nižšie marže a vyššie výrobné náklady aj výdavky na marketing.

Výrobca luxusných vozidiel Audi, ktorý je dcérskou spoločnosťou koncernu Volkswagen, dosiahol v júli medziročné zvýšenie predaja o 9,7 percenta na 144 tisíc vozidiel. Vďačí za to najmä dvojcifernému nárastu predaja v USA, Brazílii a Číne.