Mesto argumentuje, že ťažké vozidlá spôsobujú zvýšené znečistenie, zaberajú veľa verejného priestoru a ohrozujú bezpečnosť cestnej premávky.
Autor TASR
Paríž 5. októbra (TASR) - Od začiatku októbra musia návštevníci Paríža platiť drasticky vyššie parkovné za ťažké vozidlá. Hodina parkovania v centre mesta teraz stojí majiteľov áut s hmotnosťou 1,6 tony a viac 18 eur, čo je trojnásobok pôvodnej sadzby. TASR o tom informuje na základe správy agentúry DPA.
Mimo centra sú poplatky o niečo nižšie. Nariadenie sa nevzťahuje napríklad na obyvateľov hlavného mesta, živnostníkov a zdravotne postihnuté osoby. Vo verejnom prieskume zo začiatku februára, na ktorom sa zúčastnilo necelých 6 % obyvateľov oprávnených hlasovať, zvýšenie parkovného podporilo 54,5 % účastníkov. Zvýšená tarifa sa vzťahuje na spaľovacie a hybridné modely s hmotnosťou 1,6 tony a viac a na elektrické vozidlá s hmotnosťou dve tony a viac. Nariadenie neplatí pre súkromné parkovacie domy.
Mesto argumentuje, že ťažké vozidlá spôsobujú zvýšené znečistenie, zaberajú veľa verejného priestoru a ohrozujú bezpečnosť cestnej premávky. Vďaka konzultácii s verejnosťou získala primátorka Anne Hidalgová podporu pre ďalší krok v transformácii dopravnej politiky, ktorú presadzuje spolu s červeno-zeleným vedením mesta.
Automobily už majú zakázaný vstup na niekoľko ciest pozdĺž rieky Seina, ktoré parížska radnica sprístupnila chodcom. V meste zároveň pribúdajú cyklotrasy, čo znamená, že sa znižuje počet parkovísk a cestných pruhov pre autá. Vznikajú aj nové zelené plochy a takmer všade v meste platí obmedzenie rýchlosti na 30 kilometrov za hodinu. Pred niečo vyše rokom Paríž ukončil prenájmy elektronických kolobežiek po tom, ako sa v prospech tohto kroku vyslovila väčšina hlasujúcich vo verejnom prieskume.
Mimo centra sú poplatky o niečo nižšie. Nariadenie sa nevzťahuje napríklad na obyvateľov hlavného mesta, živnostníkov a zdravotne postihnuté osoby. Vo verejnom prieskume zo začiatku februára, na ktorom sa zúčastnilo necelých 6 % obyvateľov oprávnených hlasovať, zvýšenie parkovného podporilo 54,5 % účastníkov. Zvýšená tarifa sa vzťahuje na spaľovacie a hybridné modely s hmotnosťou 1,6 tony a viac a na elektrické vozidlá s hmotnosťou dve tony a viac. Nariadenie neplatí pre súkromné parkovacie domy.
Mesto argumentuje, že ťažké vozidlá spôsobujú zvýšené znečistenie, zaberajú veľa verejného priestoru a ohrozujú bezpečnosť cestnej premávky. Vďaka konzultácii s verejnosťou získala primátorka Anne Hidalgová podporu pre ďalší krok v transformácii dopravnej politiky, ktorú presadzuje spolu s červeno-zeleným vedením mesta.
Automobily už majú zakázaný vstup na niekoľko ciest pozdĺž rieky Seina, ktoré parížska radnica sprístupnila chodcom. V meste zároveň pribúdajú cyklotrasy, čo znamená, že sa znižuje počet parkovísk a cestných pruhov pre autá. Vznikajú aj nové zelené plochy a takmer všade v meste platí obmedzenie rýchlosti na 30 kilometrov za hodinu. Pred niečo vyše rokom Paríž ukončil prenájmy elektronických kolobežiek po tom, ako sa v prospech tohto kroku vyslovila väčšina hlasujúcich vo verejnom prieskume.