ZŠ Námestie mladosti v Žiline využíva v rámci školského vzdelávacieho programu rôzne moderné metódy vyučovania. V dňoch od 14. až 18. mája sa konal tretí ročník projektového týždňa
Autor Školský servis
Žilina 30. mája (TASR) - Základná škola Námestie mladosti v Žiline využíva v rámci školského vzdelávacieho programu rôzne moderné metódy vyučovania. Jednou z nich je aj rozvoj kľúčových kompetencií, najmä osvojovanie si projektových zručností, a to nielen v rámci bežného vyučovania. V dňoch od 14. až 18. mája sa uskutočnil už tretí ročník projektového týždňa, ktorý absolvovali všetci žiaci 2. stupňa.
Každý pedagóg zadal tému svojho projektu v jednom ročníku. Žiaci sa podľa záujmu prihlásili do tímu, ktorý týždeň pracoval v blokovom vyučovaní na realizácii zvoleného projektu. Spektrum ponuky bolo veľmi pestré, a tak si žiaci mohli vyberať z 20-tich tém. Napr. téma Finanční žraloci zahrňovala založenie banky a získavanie klientov. V inej téme zase žiaci zistili, ako sa matematika a geometria dá využiť v praktickom živote, napr. pri tapetovaní, maľovaní, ale aj pri varení i pečení a pod. Vytvárame vlastný Hollywood, žiaci sa učili natáčať dokumentárne filmy. Virtuálny Rím si vybrali tí, ktorí radi projektujú interiérové zariadenie na PC podľa hry Minecraftu alebo manuálne navrhujú a vyrábajú moderné stavby. Vášniví čitatelia sa rozhodli pre tému Hrdinovia Kláry Jarunkovej. Nezabudlo sa ani na žiakov, ktorí majú radi šport a pohyb. Tím cyklistov sa učil okrem rýchlej a bezpečnej jazdy aj poskytovanie prvej pomoci. Ďalší si natrénovali základy nielen spoločenských tancov, ale aj hip-hopu, írskych a iných tancov. Iný projekt podporil zdravý životný štýl osvojením si zostavy step aerobiku či korčuľovaním. Žiaci deviatych ročníkov spojili všetky druhy umenia a pripravovali akadémiu, ktorou sa rozlúčia so školou. Medzi ďalšie zaujímavé projektové témy patrili: Cestovanie po cudzích krajinách – ich život a zábava, Žilina v minulosti a dnes – propagačný materiál, Menšiny na Slovensku – ich zvyky a kultúra, Sladké žilinské tradície – vytvorenie kuchárskej knihy a iné.
Žiaci striedali prácu nielen v triedach, ale i v teréne, v múzeu, v knižnici, v špeciálnych učebniach, zúčastnili sa rôznych exkurzií podľa zamerania projektu. Okrem iného osvojovali si zručnosti v oblasti IKT, spolupracovali v tíme, učili sa tvorivo spracovávať rôzne informácie i prakticky ich využívať, pri riešení problémov uplatňovali rôzne metódy, rozvíjali matematickú a čitateľskú gramotnosť, formulovali argumenty a dôkazy na obhájenie svojich výsledkov a pod.V posledný deň si žiaci sami overili, ako sa im podarilo vypracovať projekt a to tak, že ho prezentovali pred mladšími žiakmi z 1. stupňa. Na záver každý absolvent projektového týždňa dostal písomné hodnotenie, v ktorom sa odrazila jeho úroveň osvojenia si daných kľúčových kompetencií. Projektový týždeň vo veľkej miere prispel k naplneniu koncepcie a smerovaniu našej školy na Hájiku.
Mgr. Danica Holubcová, ZŠ Námestie mladosti 1, Žilina
Každý pedagóg zadal tému svojho projektu v jednom ročníku. Žiaci sa podľa záujmu prihlásili do tímu, ktorý týždeň pracoval v blokovom vyučovaní na realizácii zvoleného projektu. Spektrum ponuky bolo veľmi pestré, a tak si žiaci mohli vyberať z 20-tich tém. Napr. téma Finanční žraloci zahrňovala založenie banky a získavanie klientov. V inej téme zase žiaci zistili, ako sa matematika a geometria dá využiť v praktickom živote, napr. pri tapetovaní, maľovaní, ale aj pri varení i pečení a pod. Vytvárame vlastný Hollywood, žiaci sa učili natáčať dokumentárne filmy. Virtuálny Rím si vybrali tí, ktorí radi projektujú interiérové zariadenie na PC podľa hry Minecraftu alebo manuálne navrhujú a vyrábajú moderné stavby. Vášniví čitatelia sa rozhodli pre tému Hrdinovia Kláry Jarunkovej. Nezabudlo sa ani na žiakov, ktorí majú radi šport a pohyb. Tím cyklistov sa učil okrem rýchlej a bezpečnej jazdy aj poskytovanie prvej pomoci. Ďalší si natrénovali základy nielen spoločenských tancov, ale aj hip-hopu, írskych a iných tancov. Iný projekt podporil zdravý životný štýl osvojením si zostavy step aerobiku či korčuľovaním. Žiaci deviatych ročníkov spojili všetky druhy umenia a pripravovali akadémiu, ktorou sa rozlúčia so školou. Medzi ďalšie zaujímavé projektové témy patrili: Cestovanie po cudzích krajinách – ich život a zábava, Žilina v minulosti a dnes – propagačný materiál, Menšiny na Slovensku – ich zvyky a kultúra, Sladké žilinské tradície – vytvorenie kuchárskej knihy a iné.
Žiaci striedali prácu nielen v triedach, ale i v teréne, v múzeu, v knižnici, v špeciálnych učebniach, zúčastnili sa rôznych exkurzií podľa zamerania projektu. Okrem iného osvojovali si zručnosti v oblasti IKT, spolupracovali v tíme, učili sa tvorivo spracovávať rôzne informácie i prakticky ich využívať, pri riešení problémov uplatňovali rôzne metódy, rozvíjali matematickú a čitateľskú gramotnosť, formulovali argumenty a dôkazy na obhájenie svojich výsledkov a pod.V posledný deň si žiaci sami overili, ako sa im podarilo vypracovať projekt a to tak, že ho prezentovali pred mladšími žiakmi z 1. stupňa. Na záver každý absolvent projektového týždňa dostal písomné hodnotenie, v ktorom sa odrazila jeho úroveň osvojenia si daných kľúčových kompetencií. Projektový týždeň vo veľkej miere prispel k naplneniu koncepcie a smerovaniu našej školy na Hájiku.
Mgr. Danica Holubcová, ZŠ Námestie mladosti 1, Žilina