Rozhovor so Zdenkou Radolcovou je súčasťou projektu, v ktorom TASR predstavuje kandidátov na primátorov krajských miest vo voľbách do orgánov samospráv.
Autor TASR
Žilina 7. novembra (TASR) - O post primátora Žiliny sa v nadchádzajúcich komunálnych voľbách uchádza desať kandidátov. Nezávislá kandidátka, 31-ročná konateľka Zdenka Radolcová vníma finančnú situáciu mesta ako zlú. No verí, že s dobrými finančnými poradcami by ju zvládla.
Rozhovor so Zdenkou Radolcovou je súčasťou projektu, v ktorom TASR predstavuje kandidátov na primátorov krajských miest vo voľbách do orgánov samospráv.
Čo bude najdôležitejšie vo vašej agende hneď po nástupe, keby ste sa dostali na post primátora?
Najdôležitejšie v mojej agende po nástupe na post primátora bude predovšetkým zoznámiť sa s novým prostredím a hlavne skutočne počúvať Žilinčanov čo ich trápi a byť k nim otvorená a úprimná.
Ako vnímate aktuálnu finančnú situáciu mesta Žilina?
Finančnú situáciu mesta Žilina vnímam ako zlú, pretože bývalí primátori šafárili a hlavne mysleli na svoj osoh. Ale mám naozaj dobrých finančných poradcov, ktorým verím, že mi pomôžu zlú finančnú situáciu vyriešiť.
Aké sú základné body vášho programu na najbližšie štvorročné volebné obdobie?
Môj volebný program je uvedený na webovej stránke www.radolcova.sk. Je reálny a nesľubuje nič nereálne. Predovšetkým sa chcem venovať skutočným problémom ľudí v meste Žilina a pomáhať im. To je moja priorita, aby Žilinčania skutočne boli hrdí na svojho primátora.
Mesto Žilina má dlhodobo problém so športovou halou na Bôriku. Malo by sa usilovať o jej opätovné získanie alebo by malo postaviť novú halu?
Mesto Žilina bude musieť postaviť novú športovú halu, pretože športovú halu na Bôriku doslova za jedno euro predal bývalý primátor Slota priateľovi, ktorý určite nechce šíriť dobro pre Žilinu.
Ako hodnotíte súčasnú dopravnú situáciu v meste, najmä pokiaľ ide o parkovanie a mestskú hromadnú dopravu?
Súčasnú dopravnú situáciu v meste Žilina vyrieši hlavne výstavba obchvatov, čo sú investície štátu, ktoré treba podporovať. Otázka parkovania je naozaj široký problém s dlhším horizontom realizácie, pre ktorý by som rovnako mala riešenie. Mestská hromadná doprava je vyriešená dobre a ak niekto tvrdí, že bude zadarmo, je to dosť naivné. Ale cez dotáciu Európskej únie (EÚ) je to možné. Pokiaľ dá EÚ súhlas, ktorý taktiež nemusí dať. Musíme si uvedomiť, že to nie je navždy a je to časovo obmedzené, o čom už nie sú obyvatelia presne informovaní.
Rozhovor so Zdenkou Radolcovou je súčasťou projektu, v ktorom TASR predstavuje kandidátov na primátorov krajských miest vo voľbách do orgánov samospráv.
Čo bude najdôležitejšie vo vašej agende hneď po nástupe, keby ste sa dostali na post primátora?
Najdôležitejšie v mojej agende po nástupe na post primátora bude predovšetkým zoznámiť sa s novým prostredím a hlavne skutočne počúvať Žilinčanov čo ich trápi a byť k nim otvorená a úprimná.
Ako vnímate aktuálnu finančnú situáciu mesta Žilina?
Finančnú situáciu mesta Žilina vnímam ako zlú, pretože bývalí primátori šafárili a hlavne mysleli na svoj osoh. Ale mám naozaj dobrých finančných poradcov, ktorým verím, že mi pomôžu zlú finančnú situáciu vyriešiť.
Aké sú základné body vášho programu na najbližšie štvorročné volebné obdobie?
Môj volebný program je uvedený na webovej stránke www.radolcova.sk. Je reálny a nesľubuje nič nereálne. Predovšetkým sa chcem venovať skutočným problémom ľudí v meste Žilina a pomáhať im. To je moja priorita, aby Žilinčania skutočne boli hrdí na svojho primátora.
Mesto Žilina má dlhodobo problém so športovou halou na Bôriku. Malo by sa usilovať o jej opätovné získanie alebo by malo postaviť novú halu?
Mesto Žilina bude musieť postaviť novú športovú halu, pretože športovú halu na Bôriku doslova za jedno euro predal bývalý primátor Slota priateľovi, ktorý určite nechce šíriť dobro pre Žilinu.
Ako hodnotíte súčasnú dopravnú situáciu v meste, najmä pokiaľ ide o parkovanie a mestskú hromadnú dopravu?
Súčasnú dopravnú situáciu v meste Žilina vyrieši hlavne výstavba obchvatov, čo sú investície štátu, ktoré treba podporovať. Otázka parkovania je naozaj široký problém s dlhším horizontom realizácie, pre ktorý by som rovnako mala riešenie. Mestská hromadná doprava je vyriešená dobre a ak niekto tvrdí, že bude zadarmo, je to dosť naivné. Ale cez dotáciu Európskej únie (EÚ) je to možné. Pokiaľ dá EÚ súhlas, ktorý taktiež nemusí dať. Musíme si uvedomiť, že to nie je navždy a je to časovo obmedzené, o čom už nie sú obyvatelia presne informovaní.