Rezort pripravuje historicky prvú databázu preventívnych programov.
Autor TASR
Bratislava 10. októbra (TASR) - Ministerstvo školstva, výskumu, vývoja a mládeže (MŠVVaM) SR cez projekty podporuje duševné zdravie detí a mladých ľudí v školách. Pripravuje databázu preventívnych programov a vytvára metodickú príručku. Okrem toho v apríli tohto roka predložilo nový zákon pre zavedenie regulácie mobilných telefónov počas vyučovania. Súčasťou podpory sú aj takzvané ranné kruhy. TASR o tom informoval odbor komunikácie a marketingu rezortu.
"Starostlivosť o duševné zdravie detí a mladých ľudí je jedným z pilierov úspešného vzdelávacieho systému. Naším cieľom je zabezpečiť, aby všetky deti mali rovnaké šance na rozvoj - nielen akademický, ale aj emocionálny," zdôraznil minister školstva Tomáš Drucker (Hlas-SD). Verí, že podpora psychickej pohody môže pomôcť predísť problémom ako šikana, záškoláctvo alebo násilie v školách.
Rezort pripravuje historicky prvú databázu preventívnych programov. Spustená bude podľa jeho slov v januári 2025 a ponúkne školám praktické nástroje na prevenciu rizikového správania a podporu duševného zdravia detí. "Našou prioritou je včasné identifikovanie problémov, aby sme mohli deťom poskytnúť potrebnú pomoc," doplnil Drucker.
V spolupráci s odborníkmi sa tiež podľa ministerstva vytvára nová metodická príručka. Má pomôcť školám lepšie sa orientovať v oblasti prevencie a výberu kvalitných programov na podporu duševného zdravia. V rámci kurikulárnej reformy sa budú podľa neho postupne zavádzať vzdelávacie štandardy pre sociálnu a emocionálnu gramotnosť.
Ako podotklo, regulácia mobilných telefónov na vyučovaní nie je zameraná na úplné vylúčenie digitálnych technológií zo školského prostredia, ale na ich premyslené a rozumné využívanie. Súčasťou podpory duševného zdravia v školách sú podľa MŠVVaM aj ranné kruhy - skupinové aktivity, ktoré posilňujú sociálne väzby a podporujú komunikáciu medzi žiakmi.
"Starostlivosť o duševné zdravie detí a mladých ľudí je jedným z pilierov úspešného vzdelávacieho systému. Naším cieľom je zabezpečiť, aby všetky deti mali rovnaké šance na rozvoj - nielen akademický, ale aj emocionálny," zdôraznil minister školstva Tomáš Drucker (Hlas-SD). Verí, že podpora psychickej pohody môže pomôcť predísť problémom ako šikana, záškoláctvo alebo násilie v školách.
Rezort pripravuje historicky prvú databázu preventívnych programov. Spustená bude podľa jeho slov v januári 2025 a ponúkne školám praktické nástroje na prevenciu rizikového správania a podporu duševného zdravia detí. "Našou prioritou je včasné identifikovanie problémov, aby sme mohli deťom poskytnúť potrebnú pomoc," doplnil Drucker.
V spolupráci s odborníkmi sa tiež podľa ministerstva vytvára nová metodická príručka. Má pomôcť školám lepšie sa orientovať v oblasti prevencie a výberu kvalitných programov na podporu duševného zdravia. V rámci kurikulárnej reformy sa budú podľa neho postupne zavádzať vzdelávacie štandardy pre sociálnu a emocionálnu gramotnosť.
Ako podotklo, regulácia mobilných telefónov na vyučovaní nie je zameraná na úplné vylúčenie digitálnych technológií zo školského prostredia, ale na ich premyslené a rozumné využívanie. Súčasťou podpory duševného zdravia v školách sú podľa MŠVVaM aj ranné kruhy - skupinové aktivity, ktoré posilňujú sociálne väzby a podporujú komunikáciu medzi žiakmi.