Začiatkom októbra dostatočná väčšina členských štátov EÚ podporila zavedenie dodatočných ciel na elektromobily z Číny. Nemecko bolo medzi krajinami, ktoré hlasovali proti.
Autor TASR
Stuttgart 21. októbra (TASR) - Šéf automobilovej skupiny Mercedes-Benz Ola Källenius v pondelok vyzval na odklad nových ciel, ktoré plánuje zaviesť Európska únia (EK) na elektromobily vyrábané v Číne. TASR o tom informuje na základe správy agentúry DPA.
"Potrebujeme viac voľného obchodu namiesto nových obchodných bariér. Preto je dôležité riešenie, ktoré bude spravodlivé pre EÚ aj Čínu. Rokovania o ňom si vyžiadajú určitý čas. Aby ich EÚ neohrozila, mala by odložiť presadzovanie plánovaných ciel," povedal Källenius v rozhovore pre pondelkové vydanie denníka Bild.
Začiatkom októbra dostatočná väčšina členských štátov EÚ podporila zavedenie dodatočných ciel na elektromobily z Číny. Nemecko bolo medzi krajinami, ktoré hlasovali proti.
Návrh zaviesť na čínske elektromobily clá až do výšky 35,3 % Európska komisia odôvodnila výsledkami vyšetrovania, ktoré podľa nej ukázalo, že Peking poskytuje svojim výrobcom nespravodlivú konkurenčnú výhodu prostredníctvom nadmerných dotácií. Antisubvenčné clá nad rámec štandardných dovozných ciel nadobudnú účinnosť v novembri, pokiaľ zúčastnené strany dovtedy nenájdu kompromisné riešenie.
"Potrebujeme viac voľného obchodu namiesto nových obchodných bariér. Preto je dôležité riešenie, ktoré bude spravodlivé pre EÚ aj Čínu. Rokovania o ňom si vyžiadajú určitý čas. Aby ich EÚ neohrozila, mala by odložiť presadzovanie plánovaných ciel," povedal Källenius v rozhovore pre pondelkové vydanie denníka Bild.
Začiatkom októbra dostatočná väčšina členských štátov EÚ podporila zavedenie dodatočných ciel na elektromobily z Číny. Nemecko bolo medzi krajinami, ktoré hlasovali proti.
Návrh zaviesť na čínske elektromobily clá až do výšky 35,3 % Európska komisia odôvodnila výsledkami vyšetrovania, ktoré podľa nej ukázalo, že Peking poskytuje svojim výrobcom nespravodlivú konkurenčnú výhodu prostredníctvom nadmerných dotácií. Antisubvenčné clá nad rámec štandardných dovozných ciel nadobudnú účinnosť v novembri, pokiaľ zúčastnené strany dovtedy nenájdu kompromisné riešenie.