EÚ by podľa Blumeho mala zvážiť, či neupraví plánované clá na dovoz elektrických vozidiel vyrobených v Číne tak, aby zohľadňovali investície čínskych automobiliek v Európe.
Autor TASR
Frankfurt nad Mohanom 6. októbra (TASR) - Čínske automobilky by mali mať možnosť vyhnúť sa clám tým, že investujú v Európskej únii (EÚ), tvrdí šéf koncernu Volkswagen Oliver Blume. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters.
EÚ by podľa Blumeho mala zvážiť, či neupraví plánované clá na dovoz elektrických vozidiel vyrobených v Číne tak, aby zohľadňovali investície čínskych automobiliek v Európe.
"Namiesto dodatočných ciel by to malo byť o vzájomnom ocenení investícií. Tí, ktorí investujú, vytvárajú pracovné miesta a spolupracujú s lokálnymi firmami, by mali byť zvýhodnení, pokiaľ ide o clá," uviedol Blume v rozhovore pre nedeľník Bild am Sonntag.
Európska komisia (EK) v piatok (4. 10.) uviedla, že EÚ bude pokračovať v zavádzaní ciel na elektromobily vyrobené v Číne. A to aj napriek odporu zo strany Nemecka a nemeckých automobiliek, ktoré sa postavili proti clám.
Podľa Blumeho existuje riziko, že odvetné clá zo strany Číny poškodia európskych výrobcov.
EÚ by podľa Blumeho mala zvážiť, či neupraví plánované clá na dovoz elektrických vozidiel vyrobených v Číne tak, aby zohľadňovali investície čínskych automobiliek v Európe.
"Namiesto dodatočných ciel by to malo byť o vzájomnom ocenení investícií. Tí, ktorí investujú, vytvárajú pracovné miesta a spolupracujú s lokálnymi firmami, by mali byť zvýhodnení, pokiaľ ide o clá," uviedol Blume v rozhovore pre nedeľník Bild am Sonntag.
Európska komisia (EK) v piatok (4. 10.) uviedla, že EÚ bude pokračovať v zavádzaní ciel na elektromobily vyrobené v Číne. A to aj napriek odporu zo strany Nemecka a nemeckých automobiliek, ktoré sa postavili proti clám.
Podľa Blumeho existuje riziko, že odvetné clá zo strany Číny poškodia európskych výrobcov.