Služba elektronickej PN je spoločný projekt poisťovne a NCZI, ktorá nahrádza päťdielne papierové tlačivá dočasnej pracovnej neschopnosti.
Autor TASR
Bratislava 14. októbra (TASR) - Počet elektronických PN (dočasnej pracovnej neschopnosti) presiahol jeden a pol milióna. Ide o najvyšší počet vypísaných elektronických PN od spustenia tejto služby v júni 2022 až doteraz. Nárok na nemocenskú dávku vznikol viac ako 1,45 milióna Slovákom. V pondelok o tom informoval hovorca SP Martin Kontúr.
"ePN je investíciou do budúcnosti a máme radosť, že slúži pacientom aj lekárom. Elektronická PN-ka znamená úplné odstránenie kolobehu papierových potvrdení medzi lekárom, pacientom, poistiteľom a zamestnávateľom. Pacient sa môže liečiť, a nie doručovať tlačivá, navyše pre lekára služba znamená zníženie byrokratickej záťaže," uviedol riaditeľ Národného centra zdravotníckych informácií (NCZI) Pavol Vršanský.
Služba elektronickej PN je spoločný projekt poisťovne a NCZI, ktorá nahrádza päťdielne papierové tlačivá dočasnej pracovnej neschopnosti. Zároveň zjednodušuje celý proces PN od návštevy lekára až po vyplatenie náhrady príjmu zamestnávateľom a sociálnych dávok od SP.
V prípade elektronickej PN už ľudia nemusia doručovať potvrdenia o práceneschopnosti zamestnávateľovi, žiadať o náhradu mzdy či o nemocenskú dávku a oznamovať ukončenie dočasnej pracovnej neschopnosti.
"Občan si navyše stav svojej ePN môže skontrolovať kedykoľvek, kdekoľvek, online vo svojom Elektronickom účte poistenca. Uvidí tam nielen výsledok procesu schvaľovania dávky a jej výšku, ale tiež si vie preveriť, či ošetrujúci lekár začal aj ukončil jeho ePN-ku k správnemu termínu. Rovnako si vie priamo v Elektronickom účte poistenca zmeniť spôsob vyplácania dávky, teda či si želá dávku vyplatiť na účet alebo v hotovosti na pošte. Návšteva pobočky Sociálnej poisťovne tak nie je potrebná," priblížil generálny riaditeľ SP Michal Tariška.
"ePN je investíciou do budúcnosti a máme radosť, že slúži pacientom aj lekárom. Elektronická PN-ka znamená úplné odstránenie kolobehu papierových potvrdení medzi lekárom, pacientom, poistiteľom a zamestnávateľom. Pacient sa môže liečiť, a nie doručovať tlačivá, navyše pre lekára služba znamená zníženie byrokratickej záťaže," uviedol riaditeľ Národného centra zdravotníckych informácií (NCZI) Pavol Vršanský.
Služba elektronickej PN je spoločný projekt poisťovne a NCZI, ktorá nahrádza päťdielne papierové tlačivá dočasnej pracovnej neschopnosti. Zároveň zjednodušuje celý proces PN od návštevy lekára až po vyplatenie náhrady príjmu zamestnávateľom a sociálnych dávok od SP.
V prípade elektronickej PN už ľudia nemusia doručovať potvrdenia o práceneschopnosti zamestnávateľovi, žiadať o náhradu mzdy či o nemocenskú dávku a oznamovať ukončenie dočasnej pracovnej neschopnosti.
"Občan si navyše stav svojej ePN môže skontrolovať kedykoľvek, kdekoľvek, online vo svojom Elektronickom účte poistenca. Uvidí tam nielen výsledok procesu schvaľovania dávky a jej výšku, ale tiež si vie preveriť, či ošetrujúci lekár začal aj ukončil jeho ePN-ku k správnemu termínu. Rovnako si vie priamo v Elektronickom účte poistenca zmeniť spôsob vyplácania dávky, teda či si želá dávku vyplatiť na účet alebo v hotovosti na pošte. Návšteva pobočky Sociálnej poisťovne tak nie je potrebná," priblížil generálny riaditeľ SP Michal Tariška.