„Nemilovať knihu, znamená nemilovať múdrosť a nemilovať múdrosť, znamená stávať sa hlupákom. “ J.A.Komenský
Autor Školský servis
Komárno 20. apríla (TASR) - Literatúra, kniha, knihy majú v bežnom i študentskom živote stále svoje miesto. Predposledný marcový deň sa v Strednej odbornej škole obchodu a služieb na Budovateľskej ulici 32 v Komárne niesol v duchu múdrostí – knihy. Študenti tretích ročníkov sa pasovali s touto témou po svojom – tvorili e-booky, videá na rôzne témy – Kniha kníh, Kniha vekov, Kniha záhad a Kniha novodobých príbehov, povestí. Zároveň vytvárali obrázkové pexeso, spoločenskú hru, založenú už na získaných poznatkoch z kníh, vytvárali imitáciu Proglasu a jeho textov, prezentácie o pôvode papiera, prvej kníhtlače a knižníc vo svete. Vytvorili na sociálnej sieti Facebook zoznam rôznych citátov, ktoré sú zachytené v múdrych knihách a spropagovali stránku medzi svojimi spolužiakmi, ktorí mohli hlasovať o citát mesiaca. Niektorí sa dokonca chopili pier a vžili sa do situácie básnikov, prozaikov a svoje myšlienky vložili na papier a svoju tvorbu predniesli spolužiakom, ktorí ich odmenili potleskom.
Tvorivé dielne boli pre študentov zaujímavé, zábavné a zároveň to bola výzva stať sa najlepším a ukázať svoje kvality. Nenásilnou formou takto získali aj množstvo nových poznatkov, ktoré odovzdali svojim spolužiakom z iných tried formou videokonferencie, kde hovorili o výsledkoch svojej práce, bádania a vymenili si skúsenosti navzájom. Hoci to bol deň ako každý iný, predsa len bol zvláštny – študenti sa učili tvorivo a tímovo pracovať, vyberať, selektovať a spracovávať informácie trochu ináč. Mali široké pole pôsobnosti a usudzujúc z ich reakcií, práca takouto formou sa im páčila. Komu by sa nepáčilo takto sa učiť?
PaedDr. Klaudia Kováč, Stredná odborná škola obchodu a služieb, Komárnoji
Tvorivé dielne boli pre študentov zaujímavé, zábavné a zároveň to bola výzva stať sa najlepším a ukázať svoje kvality. Nenásilnou formou takto získali aj množstvo nových poznatkov, ktoré odovzdali svojim spolužiakom z iných tried formou videokonferencie, kde hovorili o výsledkoch svojej práce, bádania a vymenili si skúsenosti navzájom. Hoci to bol deň ako každý iný, predsa len bol zvláštny – študenti sa učili tvorivo a tímovo pracovať, vyberať, selektovať a spracovávať informácie trochu ináč. Mali široké pole pôsobnosti a usudzujúc z ich reakcií, práca takouto formou sa im páčila. Komu by sa nepáčilo takto sa učiť?
PaedDr. Klaudia Kováč, Stredná odborná škola obchodu a služieb, Komárnoji