Tržby najväčšieho svetového výrobcu jogurtov za tri mesiace do konca septembra 2024 klesli o 1,2 % na 6,83 miliardy eur zo 6,91 miliardy eur v rovnakom období minulého roka.
Autor TASR
Paríž 24. októbra (TASR) - Francúzska potravinárska skupina Danone oznámila vo štvrtok pokles tržieb za 3. štvrťrok. Ale jej porovnateľné tržby prekonali odhady analytikov. Prispelo k tomu zvýšenie objemu predaja, keďže rast cien sa spomalil. TASR o tom informuje na základe správy Reuters a DPA.
Tržby najväčšieho svetového výrobcu jogurtov za tri mesiace do konca septembra 2024 klesli o 1,2 % na 6,83 miliardy eur zo 6,91 miliardy eur v rovnakom období minulého roka.
Ale tzv. porovnateľné tržby, bez kurzových vplyvov, vzrástli o 4,2 % najmä vďaka zvýšeniu objemu predaja o 3,6 %. Analytici pritom očakávali, že stúpnu o 3,9 %.
Výsledok odráža silný dopyt v Severnej Amerike po produktoch s vysokým obsahom bielkovín, smotane do kávy a balených vodách.
Spoločnosť Danone počas 3. štvrťroka zvýšila svoje ceny o 0,7 %, čo je menej ako ich nárast o 1 % v predchádzajúcom štvrťroku a menej ako 0,9 %, ktoré predpovedali analytici.
Výrobcovia spotrebného tovaru vrátane Danone, Nestlé a Unilever spomaľujú zvyšovanie cien po troch rokoch ich prudkého rastu po pandémii ochorenia COVID-19, keďže zákazníci, ktorých zasiahla kríza životných nákladov, vyhľadávajú lacnejšie, neznačkové alternatívy.
Spoločnosť Danone ponechala svoju predpoveď pre rok 2024 v prípade tempa rastu porovnateľného predaja v pásme 3 % až 5 %.
Tržby najväčšieho svetového výrobcu jogurtov za tri mesiace do konca septembra 2024 klesli o 1,2 % na 6,83 miliardy eur zo 6,91 miliardy eur v rovnakom období minulého roka.
Ale tzv. porovnateľné tržby, bez kurzových vplyvov, vzrástli o 4,2 % najmä vďaka zvýšeniu objemu predaja o 3,6 %. Analytici pritom očakávali, že stúpnu o 3,9 %.
Výsledok odráža silný dopyt v Severnej Amerike po produktoch s vysokým obsahom bielkovín, smotane do kávy a balených vodách.
Spoločnosť Danone počas 3. štvrťroka zvýšila svoje ceny o 0,7 %, čo je menej ako ich nárast o 1 % v predchádzajúcom štvrťroku a menej ako 0,9 %, ktoré predpovedali analytici.
Výrobcovia spotrebného tovaru vrátane Danone, Nestlé a Unilever spomaľujú zvyšovanie cien po troch rokoch ich prudkého rastu po pandémii ochorenia COVID-19, keďže zákazníci, ktorých zasiahla kríza životných nákladov, vyhľadávajú lacnejšie, neznačkové alternatívy.
Spoločnosť Danone ponechala svoju predpoveď pre rok 2024 v prípade tempa rastu porovnateľného predaja v pásme 3 % až 5 %.