V bratislavských obchodoch so suvenírmi si môžete kúpiť veci od výmyslu sveta. V ponuke sú tričká, perá, odznaky. ale aj tašky či čiapky s logom Bratislavy
Autor Školský servis
Bratislava 23. augusta (TASR) - V bratislavských obchodoch so suvenírmi si môžete kúpiť veci od výmyslu sveta. V ponuke sú tričká, perá, odznaky. ale aj tašky či čiapky s logom Bratislavy. Do „hlavného mesta“ sa tak môžete obliecť od hlavy po päty.
V rebríčku napredávanejších suvenírov vedú magnetky, na ktorých je najmä Bratislavský hrad. „Turisti veľmi radi obľubujú magnetky, ktoré si môžu dať doma na chladničku, a tak ich budú mať na očiach,“ prezrádza predavačka suvenírov v Bratislave na Hlavnom námestí. Cena jednej magnetky sa pohybuje okolo 2,50 eur. Druhým obľúbeným suvenírom, ktorý si turisti nosia domov sú pohľadnice. „Moja dcéra si veľmi rada kupuje pohľadnice zovšadiaľ, kde sme boli,“ hovorí turistka z Kanady. Viacerí návštevníci si domov kupujú aj hracie skrinky, lyžičky a tiež perá s logom hlavného mesta Slovenska.
Mnohí turisti nie sú spokojní s cenou suvenírov. Preto chcú ceny zjednať čo najnižšie. Takými sú najmä turisti z Číny, Austrálie a Anglicka. „Niektorí radi zjednávajú, no my však z ceny nepustíme. Aj my musíme z niečoho platiť nájom“, pokračuje ďalej predavačka na Hviezdoslavovom námestí. Podľa predajcov v stánkoch môžu turisti platiť aj inými menami ako je euro.
Mimo hlavnej sezóny prišlo do metropoly západného Slovenska menej turistov. Celkový počet domácich a zahraničných návštevníkov v období január – marec poklesol o jedno percento, čo predstavuje o 1433 návštevníkov menej ako v rovnakom období minulého roku. V roku 2011 si prišlo pozrieť hlavné mesto 147.190 turistov za sledované obdobie. Podľa predbežných údajov zo Štatistického úradu najpočetnejšiu skupinu návštevníkov tvorili domáci návštevníci s 37,8% podielom. Zo zahraničných návštevníkov sa na prvých miestach umiestnili návštevníci z Českej republiky, Nemecka a Veľkej Británie.
Patrik Gerši, Univerzita Cyrila a Metoda Trnava
V rebríčku napredávanejších suvenírov vedú magnetky, na ktorých je najmä Bratislavský hrad. „Turisti veľmi radi obľubujú magnetky, ktoré si môžu dať doma na chladničku, a tak ich budú mať na očiach,“ prezrádza predavačka suvenírov v Bratislave na Hlavnom námestí. Cena jednej magnetky sa pohybuje okolo 2,50 eur. Druhým obľúbeným suvenírom, ktorý si turisti nosia domov sú pohľadnice. „Moja dcéra si veľmi rada kupuje pohľadnice zovšadiaľ, kde sme boli,“ hovorí turistka z Kanady. Viacerí návštevníci si domov kupujú aj hracie skrinky, lyžičky a tiež perá s logom hlavného mesta Slovenska.
Mnohí turisti nie sú spokojní s cenou suvenírov. Preto chcú ceny zjednať čo najnižšie. Takými sú najmä turisti z Číny, Austrálie a Anglicka. „Niektorí radi zjednávajú, no my však z ceny nepustíme. Aj my musíme z niečoho platiť nájom“, pokračuje ďalej predavačka na Hviezdoslavovom námestí. Podľa predajcov v stánkoch môžu turisti platiť aj inými menami ako je euro.
Mimo hlavnej sezóny prišlo do metropoly západného Slovenska menej turistov. Celkový počet domácich a zahraničných návštevníkov v období január – marec poklesol o jedno percento, čo predstavuje o 1433 návštevníkov menej ako v rovnakom období minulého roku. V roku 2011 si prišlo pozrieť hlavné mesto 147.190 turistov za sledované obdobie. Podľa predbežných údajov zo Štatistického úradu najpočetnejšiu skupinu návštevníkov tvorili domáci návštevníci s 37,8% podielom. Zo zahraničných návštevníkov sa na prvých miestach umiestnili návštevníci z Českej republiky, Nemecka a Veľkej Británie.
Patrik Gerši, Univerzita Cyrila a Metoda Trnava