Spoločnosť oznámila, že čistý zisk za prvých šesť mesiacov obchodného roka 2018/2019, čo znamená od februára do konca júla, dosiahol 1,41 miliardy eur. V medziročnom porovnaní to znamená rast o 3 %.
Autor TASR
Madrid 12. septembra (TASR) - Španielska spoločnosť Inditex, najväčší maloobchodný predajca odevov na svete, zaznamenal za 1. polrok súčasného obchodného roka mierny rast čistého zisku, napriek posilneniu kurzu eura. Vlastník značky Zara zvyčajne citlivo reaguje na výkyvy kurzu eura, keďže väčšinu svojho tovaru vyrába v eurozóne, ale viac než 50 % tržieb generuje v krajinách mimo menovej únie.
Spoločnosť oznámila, že čistý zisk za prvých šesť mesiacov obchodného roka 2018/2019, čo znamená od februára do konca júla, dosiahol 1,41 miliardy eur. V medziročnom porovnaní to znamená rast o 3 %. Aj rast tržieb dosiahol 3 %, pričom ich celková hodnota predstavovala 12 miliárd eur. Inditex uviedol, že zákazníci veľmi dobre prijali novú jesennú kolekciu odevov a firma očakáva, že v 2. polroku súčasného obchodného roka dosiahne rast porovnateľných tržieb 4 % až 6 %.
V prípade hrubej ziskovej marže však analytici očakávajú tento rok pokles už šiesty rok po sebe, práve pre negatívne kurzové vplyvy. Podľa analytikov z Morgan Stanley na firmu stále viac pôsobia kurzové vplyvy a navyše, stále väčší tlak na spoločnosť vytvára aj rastúca konkurencia zo strany internetového obchodu.
Spoločnosť oznámila, že čistý zisk za prvých šesť mesiacov obchodného roka 2018/2019, čo znamená od februára do konca júla, dosiahol 1,41 miliardy eur. V medziročnom porovnaní to znamená rast o 3 %. Aj rast tržieb dosiahol 3 %, pričom ich celková hodnota predstavovala 12 miliárd eur. Inditex uviedol, že zákazníci veľmi dobre prijali novú jesennú kolekciu odevov a firma očakáva, že v 2. polroku súčasného obchodného roka dosiahne rast porovnateľných tržieb 4 % až 6 %.
V prípade hrubej ziskovej marže však analytici očakávajú tento rok pokles už šiesty rok po sebe, práve pre negatívne kurzové vplyvy. Podľa analytikov z Morgan Stanley na firmu stále viac pôsobia kurzové vplyvy a navyše, stále väčší tlak na spoločnosť vytvára aj rastúca konkurencia zo strany internetového obchodu.