V minulom roku sa šesť z desiatich volaní na tiesňovú linku neskončilo výjazdom záchranky, pretože to nebolo potrebné.
Autor TASR
Bratislava 15. mája (TASR) – Väčšina ľudí stále nevie, aké stavy si vyžadujú zavolať záchrannú zdravotnú službu. Upozornili na to dnes zdravotníci v Bratislave pri príležitosti Dňa 155. V minulom roku sa šesť z desiatich volaní na tiesňovú linku neskončilo výjazdom záchranky, pretože to nebolo potrebné.
"Vlani na linku 155 volalo takmer 1,3 milióna ľudí, záchranári vyrazili za pacientom 515.000-krát. To znamená, že takmer 760.000 hovorov vyriešili operátori inak, či už konzultáciou alebo odporúčaním navštíviť všeobecného lekára či lekársku pohotovosť," informoval TASR hovorca Operačného strediska záchrannej zdravotnej služby SR Boris Chmel.
Zdôraznil, že záchranári zasahujú počas náhleho ohrozenia ľudského života s potrebou poskytnúť neodkladnú zdravotnú starostlivosť. Tiesňovú linku však ľudia aj účelovo zneužívajú, pripomenul hovorca.
"Niektorí využívajú posádky ako taxíky, keď sa potrebujú dostať do nemocnice. Zavolajú k banalite, sťažujú sa napríklad na bolesť hrudníka a nakoniec sa sťažujú na bolesti palca na nohe," povedal. Popri zbytočných a zavádzajúcich telefonátoch záchranári vlani zaznamenali 3500 prípadov, kedy sa na nahlásenom mieste udalosti nikto nenachádzal.
"Vlani na linku 155 volalo takmer 1,3 milióna ľudí, záchranári vyrazili za pacientom 515.000-krát. To znamená, že takmer 760.000 hovorov vyriešili operátori inak, či už konzultáciou alebo odporúčaním navštíviť všeobecného lekára či lekársku pohotovosť," informoval TASR hovorca Operačného strediska záchrannej zdravotnej služby SR Boris Chmel.
Zdôraznil, že záchranári zasahujú počas náhleho ohrozenia ľudského života s potrebou poskytnúť neodkladnú zdravotnú starostlivosť. Tiesňovú linku však ľudia aj účelovo zneužívajú, pripomenul hovorca.
"Niektorí využívajú posádky ako taxíky, keď sa potrebujú dostať do nemocnice. Zavolajú k banalite, sťažujú sa napríklad na bolesť hrudníka a nakoniec sa sťažujú na bolesti palca na nohe," povedal. Popri zbytočných a zavádzajúcich telefonátoch záchranári vlani zaznamenali 3500 prípadov, kedy sa na nahlásenom mieste udalosti nikto nenachádzal.