V prípade služobných ciest, ako aj každodenného dochádzania do práce radí nemecký odborník zvýšenie atraktívnosti verejnej a individuálnej cyklistickej dopravy medzi zamestnancami.
Autor TASR
Bratislava 25. septembra (TASR) - Zhruba za pätinu dní, počas ktorých sú zamestnanci práceneschopní, môže nedostatok pohybu.
Tvrdí to predstaviteľ nemeckého mesta Brémy Michael Glotz-Richter, ktorý dnes v Bratislave na seminári Nadácie Pontis s názvom Podpora nemotorovej a nízko-emisnej dopravy vo firmách radil zástupcom spoločností, ako sa vyrovnať s dopravným manažmentom spoločností.
"Zamestnanci musia navyše čeliť viacerým problémom, ako je napríklad zdražovanie paliva a drahé parkovanie," povedal Glotz-Richter.
Podobnými záležitosťami sa podľa neho musia zaoberať aj zamestnávatelia, ktorí okrem iného zápasia aj s údržbou a administratívou v súvislosti s ich vozidlovým parkom. Radí preto znížiť počet parkovacích miest na efektívnu úroveň a podobný postup zopakovať aj v prípade počtu automobilov. "Mali by ste kriticky zanalyzovať vozidlový park, či zodpovedá požiadavkám," poradil Glotz-Richter zástupcom slovenských firiem.
V prípade služobných ciest, ako aj každodenného dochádzania do práce radí nemecký odborník zvýšenie atraktívnosti verejnej a individuálnej cyklistickej dopravy medzi zamestnancami. Nižšie náklady a menší negatívny dopad na životné prostredie by malo zabezpečiť aj zdieľanie ciest služobným autom či súkromným vozidlom cestou na pracovisko.
Ako príklad efektívneho systému pre firmy aj pre jednotlivcov Glotz-Richter uviedol službu zdieľania áut, ktorú poskytuje v Nemecku súkromná firma. Na jednej z 54 odstavných staníc si môžu registrovaní užívatelia požičať osobný automobil rôznej kategórie a po dosiahnutí svojho cieľa vozidlo opäť odložiť. Zákazník platí podľa prejazdených kilometrov a času, počas ktorého vozidlo užíval. "Nestará sa o výmenu zimných pneumatík, údržbu či poistenie," podotkol Glotz-Richter.
Tvrdí to predstaviteľ nemeckého mesta Brémy Michael Glotz-Richter, ktorý dnes v Bratislave na seminári Nadácie Pontis s názvom Podpora nemotorovej a nízko-emisnej dopravy vo firmách radil zástupcom spoločností, ako sa vyrovnať s dopravným manažmentom spoločností.
"Zamestnanci musia navyše čeliť viacerým problémom, ako je napríklad zdražovanie paliva a drahé parkovanie," povedal Glotz-Richter.
Podobnými záležitosťami sa podľa neho musia zaoberať aj zamestnávatelia, ktorí okrem iného zápasia aj s údržbou a administratívou v súvislosti s ich vozidlovým parkom. Radí preto znížiť počet parkovacích miest na efektívnu úroveň a podobný postup zopakovať aj v prípade počtu automobilov. "Mali by ste kriticky zanalyzovať vozidlový park, či zodpovedá požiadavkám," poradil Glotz-Richter zástupcom slovenských firiem.
V prípade služobných ciest, ako aj každodenného dochádzania do práce radí nemecký odborník zvýšenie atraktívnosti verejnej a individuálnej cyklistickej dopravy medzi zamestnancami. Nižšie náklady a menší negatívny dopad na životné prostredie by malo zabezpečiť aj zdieľanie ciest služobným autom či súkromným vozidlom cestou na pracovisko.
Ako príklad efektívneho systému pre firmy aj pre jednotlivcov Glotz-Richter uviedol službu zdieľania áut, ktorú poskytuje v Nemecku súkromná firma. Na jednej z 54 odstavných staníc si môžu registrovaní užívatelia požičať osobný automobil rôznej kategórie a po dosiahnutí svojho cieľa vozidlo opäť odložiť. Zákazník platí podľa prejazdených kilometrov a času, počas ktorého vozidlo užíval. "Nestará sa o výmenu zimných pneumatík, údržbu či poistenie," podotkol Glotz-Richter.