16. október je Svetovým dňom výživy
Autor TASR
Rimavská Sobota 22. októbra (TASR) - Výživa je významný faktor životného štýlu, ktorý ovplyvňuje zdravie každého človeka. Aj v našej škole sme si tento deň pripomenuli a zorganizovali sme Deň zdravej výživy. Cieľom tohto dňa bolo hravou formou oboznámiť žiakov 7. ročníka so zdravou výživou a priblížiť im túto problematiku.
Nechceli sme u žiakov dosiahnuť iba to, aby mali jeden „zdravý deň,“ ale poskytli sme im návrhy na dlhodobé zlepšenie výživy a zmenu prístupu k výžive. Chceli sme tak docieliť, aby nadobudnuté poznatky aplikovali do svojho každodenného života.
Mgr. Ivana Farbiaková pripravila pre žiakov zaujímavé aktivity. Na prvej vyučovacej hodine si mohli žiaci pozrieť powerpointovú prezentáciu.
Dozvedeli sa, aký význam má ovocie a zelenina pre zdravie človeka, vypočuli si rozprávanie o cukrovke, obezite, výžive, o alkohole, potravinovej pyramíde, o športe a ústnej hygiene. Na druhej vyučovacej hodine pozerali náučné rozprávky: Bol raz jeden život s témami: Trávenie a Ústa a zuby.
Na tretej hodine pod dozorom svojich triednych učiteľov vyrábali rôzne postavičky, živočíchy, príšerky a rozmanité útvary z obľúbeného ovocia a zeleniny, ktoré si priniesli z domu. Zo svojich výtvorov urobili výstavky, ktoré obdivovali nielen žiaci ostatných tried, ale aj všetci učitelia.
Na ďalších hodinách žiaci hrali rôzne hry orientované na zdravú výživu - abeceda ústnej dutiny, labyrint, abeceda obezity, riešili krížovky, názvy potravín nalepovali do potravinovej pyramídy, rozprávali sa o 20 veciach, ktoré sú lepšie ako alkohol, navrhovali erb na tému: zdravá výživa alebo boj proti pitiu alkoholických nápojov. Žiaci boli veľmi aktívni, vyrobili prekrásne útvary z ovocia a zeleniny, navrhli zaujímavé erby, dokázali svoju kreativitu, nápaditosť a bohatú fantáziu.
Zaujímavo a poučne prežitý deň bol ukončený odovzdaním certifikátov triednym kolektívom, ktoré sa aktívne podieľali na Dni zdravej výživy. Všetci by sme si mali uvedomiť, že za kvalitu nášho života sme zodpovední my sami a že je ľahšie problémom predchádzať, ako ich neskôr riešiť. „Prvú polovicu života človek častokrát utráca peniaze na to, aby si zničil zdravie. Druhú polovicu života utráca na to, aby si dal zdravie do poriadku.“Pevne veríme, že nadobudnuté poznatky si žiaci prenesú aj do svojho životného štýlu.
Mgr. Ľubomíra Halušková, ZŠ P.K. Hostinského, Rimavská Sobota
Nechceli sme u žiakov dosiahnuť iba to, aby mali jeden „zdravý deň,“ ale poskytli sme im návrhy na dlhodobé zlepšenie výživy a zmenu prístupu k výžive. Chceli sme tak docieliť, aby nadobudnuté poznatky aplikovali do svojho každodenného života.
Mgr. Ivana Farbiaková pripravila pre žiakov zaujímavé aktivity. Na prvej vyučovacej hodine si mohli žiaci pozrieť powerpointovú prezentáciu.
Dozvedeli sa, aký význam má ovocie a zelenina pre zdravie človeka, vypočuli si rozprávanie o cukrovke, obezite, výžive, o alkohole, potravinovej pyramíde, o športe a ústnej hygiene. Na druhej vyučovacej hodine pozerali náučné rozprávky: Bol raz jeden život s témami: Trávenie a Ústa a zuby.
Na tretej hodine pod dozorom svojich triednych učiteľov vyrábali rôzne postavičky, živočíchy, príšerky a rozmanité útvary z obľúbeného ovocia a zeleniny, ktoré si priniesli z domu. Zo svojich výtvorov urobili výstavky, ktoré obdivovali nielen žiaci ostatných tried, ale aj všetci učitelia.
Na ďalších hodinách žiaci hrali rôzne hry orientované na zdravú výživu - abeceda ústnej dutiny, labyrint, abeceda obezity, riešili krížovky, názvy potravín nalepovali do potravinovej pyramídy, rozprávali sa o 20 veciach, ktoré sú lepšie ako alkohol, navrhovali erb na tému: zdravá výživa alebo boj proti pitiu alkoholických nápojov. Žiaci boli veľmi aktívni, vyrobili prekrásne útvary z ovocia a zeleniny, navrhli zaujímavé erby, dokázali svoju kreativitu, nápaditosť a bohatú fantáziu.
Zaujímavo a poučne prežitý deň bol ukončený odovzdaním certifikátov triednym kolektívom, ktoré sa aktívne podieľali na Dni zdravej výživy. Všetci by sme si mali uvedomiť, že za kvalitu nášho života sme zodpovední my sami a že je ľahšie problémom predchádzať, ako ich neskôr riešiť. „Prvú polovicu života človek častokrát utráca peniaze na to, aby si zničil zdravie. Druhú polovicu života utráca na to, aby si dal zdravie do poriadku.“Pevne veríme, že nadobudnuté poznatky si žiaci prenesú aj do svojho životného štýlu.
Mgr. Ľubomíra Halušková, ZŠ P.K. Hostinského, Rimavská Sobota