Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 22. november 2024Meniny má Cecília
< sekcia Import

Zmena križovatky a odstavných pruhov má pomôcť D1 v Bratislave

Zmena križovatky a odstavných pruhov má pomôcť D1 v Bratislave Foto: Tablet.TV

Komplexným riešením problému dopravy v hlavnom meste však bude až vybudovanie diaľnice D4 a časti rýchlocesty R7, ktoré majú tvoriť obchvat Bratislavy.



Bratislava 22. augusta (TASR) – Zmena odstavných pruhov na tretie jazdné pruhy a zdvojenie výjazdov a vjazdov v križovatke pri Ovsišti. To sú úpravy, ktoré chce v tomto a budúcom roku zrealizovať ministerstvo dopravy spolu s Národnou diaľničnou spoločnosťou (NDS) na bratislavskom úseku diaľnice D1.

Novinky majú pomôcť pri riešení dopravných problémov v hlavnom meste a zvýšiť plynulosť diaľnice v Bratislave. "Diaľničný úsek D1 v rámci Bratislavy je už skutočne za svojimi kapacitnými možnosťami," zdôraznil na dnešnej tlačovej konferencii v hlavnom meste štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček.

V auguste a septembri tohto roku sa tak majú zmeniť odstavné pruhy na tretie jazdné pruhy v dvoch úsekoch na D1 v Bratislave. V prvom prípade pôjde o časť diaľnice od výjazdu v križovatke Zlaté piesky až po zjazd v križovatke Letisko smerom do Petržalky. Úprava sa uskutoční zmenou vodorovného a zvislého dopravného značenia, čo by malo stáť podľa predpokladov 36.770 eur.

Podobne sa upravia odstavné pruhy v obidvoch smeroch v časti diaľnice D1 od výjazdu v križovatke Ružinov až po zjazd v križovatke Prievoz. Toto opatrenie si vyžiada náklady vo výške 95.000 eur. Všetky práce budú prebiehať v nočných hodinách. "Nepredpokladáme žiadne výraznejšie obmedzenia," priblížil šéf NDS Milan Gajdoš.

V súčasnosti je napríklad podľa diaľničiarov priemerná rýchlosť áut v čase rannej špičky v úseku medzi križovatkou Vajnory a Prístavným mostom v smere do Petržalky približne 30 kilometrov za hodinu (km/h) a vodiči ním prejdú za 20 minút. Po týchto zmenách by to malo byť približne 10 minút. Podobne sa už zvýšila kapacita aj na Moste Lafranconi a na úseku diaľnice D1 z Ružinova po Trnávku.

Takýmito krokmi ale príde diaľnica o odstavné pruhy. Stromček priznal, že je určite vhodné, keď odstavné pruhy existujú. V prípade zásahu požiarnikov, sanitiek alebo policajtov sa však podľa neho dajú tri pruhy upraviť na dva výstražným označením. Gajdoš zase doplnil, že pre zásah týchto jednotiek je práve vhodnejšia plynulá doprava než to, keď autá stoja v zápche.

Ďalším opatrením, ktoré sa pripravuje, je zmena križovatky Ovsište. Mali by sa zdvojiť výjazdy a vjazdy na križovatku. V smere do Petržalky tak vznikne samostatný výjazd na Einsteinovu ulicu a samostatný výjazd na Dolnozemskú ulicu. V smere z Petržalky sa zase vytvorí samostatný vjazd na diaľnicu z Einsteinovej ulice a samostatný vjazd z Dolnozemskej ulice.

Takýto krok si vyžiada podľa odhadov približne 4,5 milióna eur, s jeho realizáciou by sa malo začať v roku 2015. Gajdoš tvrdí, že NDS bude robiť všetko pre to, aby upravenú križovatku mohli následne vodiči využívať už v budúcom roku.

Komplexným riešením problému dopravy v hlavnom meste však bude až vybudovanie diaľnice D4 a časti rýchlocesty R7, ktoré majú tvoriť obchvat Bratislavy. V tomto prípade momentálne prebieha tender na poradcu pre štát. Predpokladá sa, že s výstavbou úsekov sa začne na prelome rokov 2015 a 2016 a dokončovať by sa mali v rokoch 2019 a 2020.