Členka projektového tímu Nina Šilanová informovala, že do spomínaného národného projektu je zapojených celkom 200 základných škôl z celého Slovenska.
Autor TASR
Prešov 19. decembra (TASR) - Vyše 200 žiakov a dve desiatky učiteľov zo Základnej školy na ulici Matice Slovenskej v Prešove sa zapojilo do aktivít projektu „Vzdelávaním pedagogických zamestnancov k inklúzii marginalizovaných rómskych komunít“. Školu navštevuje dovedna 330 žiakov, z toho 80 pochádza zo sociálne znevýhodneného prostredia.
Projekt má ambíciu vytvoriť model inkluzívneho školského prostredia prostredníctvom inovácií vo výučbe, voľnom čase, ale najmä lepšej pripravenosti pedagógov.
Cieľom je vytvoriť na základných školách také podmienky, ktoré by pomohli skvalitniť výučbu a zlepšenie výchovno-vzdelávacích výsledkov žiakov zo sociálne slabšieho prostredia. Rovnako by mal priniesť výhody pre všetkých žiakov základných škôl rozvíjaním ich vzdelávacích potrieb. Okrem toho celodenný výchovný systém má podporiť desegregáciu v školstve.
Riaditeľka ZŠ Matice Slovenskej Renáta Borščová dnes pre TASR uviedla, že vďaka projektu zaviedli do školského vzdelávacieho programu 12 nových predmetov ako napríklad domov a práca, podnety umenia, mladý remeselník, praktiká z fyziky, detský svet v umení, tvorivá dramatika, regionálna geografia.
"Intenzívnejšie sme sa mohli zamerať aj na záujmovú činnosť, ktorá je orientovaná na pohybové aktivity, turistiku, počítačovú gramotnosť či varenie. V neposlednom rade sa môžeme venovať zdravému životnému štýlu, umeleckým a technickým záľubám detí," povedala riaditeľka.
Dodala, že v rámci projektu bude môcť škola zakúpiť pomôcky v hodnote 10.000 eur a financovať vzdelávanie. Z projektových financií vytvorili dve miesta asistentov učiteľov.
Členka projektového tímu Nina Šilanová informovala, že do spomínaného národného projektu je zapojených celkom 200 základných škôl z celého Slovenska a je financovaný zo zdrojov Európskeho sociálneho fondu sumou viac ako 24 miliónov eur. Na implementácii projektu spolupracuje viac ako 2700 pedagogických pracovníkov.
Školy zapojené do projektu navštevuje spolu 45 084 žiakov z ktorých takmer 50 percent je zo sociálne znevýhodneného prostredia. Najvyšší počet škôl, teda viac ako 80 je z Prešovského kraja.
Projekt má ambíciu vytvoriť model inkluzívneho školského prostredia prostredníctvom inovácií vo výučbe, voľnom čase, ale najmä lepšej pripravenosti pedagógov.
Cieľom je vytvoriť na základných školách také podmienky, ktoré by pomohli skvalitniť výučbu a zlepšenie výchovno-vzdelávacích výsledkov žiakov zo sociálne slabšieho prostredia. Rovnako by mal priniesť výhody pre všetkých žiakov základných škôl rozvíjaním ich vzdelávacích potrieb. Okrem toho celodenný výchovný systém má podporiť desegregáciu v školstve.
Riaditeľka ZŠ Matice Slovenskej Renáta Borščová dnes pre TASR uviedla, že vďaka projektu zaviedli do školského vzdelávacieho programu 12 nových predmetov ako napríklad domov a práca, podnety umenia, mladý remeselník, praktiká z fyziky, detský svet v umení, tvorivá dramatika, regionálna geografia.
"Intenzívnejšie sme sa mohli zamerať aj na záujmovú činnosť, ktorá je orientovaná na pohybové aktivity, turistiku, počítačovú gramotnosť či varenie. V neposlednom rade sa môžeme venovať zdravému životnému štýlu, umeleckým a technickým záľubám detí," povedala riaditeľka.
Dodala, že v rámci projektu bude môcť škola zakúpiť pomôcky v hodnote 10.000 eur a financovať vzdelávanie. Z projektových financií vytvorili dve miesta asistentov učiteľov.
Členka projektového tímu Nina Šilanová informovala, že do spomínaného národného projektu je zapojených celkom 200 základných škôl z celého Slovenska a je financovaný zo zdrojov Európskeho sociálneho fondu sumou viac ako 24 miliónov eur. Na implementácii projektu spolupracuje viac ako 2700 pedagogických pracovníkov.
Školy zapojené do projektu navštevuje spolu 45 084 žiakov z ktorých takmer 50 percent je zo sociálne znevýhodneného prostredia. Najvyšší počet škôl, teda viac ako 80 je z Prešovského kraja.