Generálny riaditeľ ŽSR uviedol, že odstránenie takmer 50 % prechodných obmedzení traťových rýchlostí je naozaj historický krok vpred.
Autor TASR
Bratislava 20. decembra (TASR) - Rozsiahle opravy a odstránenie porúch infraštruktúry na železničných tratiach zlepšili plynulosť prevádzky. Počas dvanástich mesiacov tohto roka sa Železniciam Slovenskej republiky (ŽSR) podarilo znížiť počet miest s prechodne obmedzenou traťovou rýchlosťou o 50 %. V piatok o tom informovala hovorkyňa ŽSR Petra Lániková.
"Odstrániť takmer 50 % prechodných obmedzení traťových rýchlostí je naozaj historický krok vpred. Usilujeme sa čo najefektívnejšie využívať dostupné zdroje a financie, a teší ma, že na konci roka sa môžeme s cestujúcimi podeliť o takúto pozitívnu správu," uviedol generálny riaditeľ ŽSR Alexander Sako.
Ministerstvo dopravy (MD) SR v tomto roku navýšilo železniciam rozpočet, ktorý bol určený na odloženú údržbu. Vďaka týmto financiám sa im podarilo odstrániť najčastejšie poruchy infraštruktúry železničných tratí a stavieb, ako sú defektoskopické chyby, zlý technický stav a opotrebenie výhybiek, poruchy na priecestných konštrukciách, problémy s mostnicami, chyby v rozchode koľají, smerové a výškové chyby koľají či chyby na mostoch. Tieto opatrenia mali podľa ŽSR vplyv aj na bezpečnosť a plynulosť železničnej dopravy a zvýšili tiež komfort cestujúcich.
"Dôležitým faktorom, ktorý výrazne prispieva k promptnému a jednoduchému riešeniu problémov infraštruktúry, je aj možnosť čerpania materiálov zo stálej zálohy v skladoch. Vďaka správne alokovanému rozpočtu sa podarilo vytvoriť stálu zásobu najpoužívanejších výhybkových súčiastok, ktoré sú pripravené na okamžité použitie. Týmto spôsobom vieme okrem iného efektívne minimalizovať časové prestoje," priblížil Sako.
V budúcom roku chcú ŽSR pokračovať v opravách a údržbe na tratiach. V prvom štvrťroku plánujú výrub porastov na trase Štúrovo - štátna krajnica s Maďarskom a v úseku Komárno - Nové Zámky, ktorý prispeje k lepšej viditeľnosti a bezpečnosti na trati. Pokračovať budú aj s celoslovenskou brúsnou kampaňou, ktorá pomôže zlepšiť stav koľají a zároveň sa tým predíde vzniku ďalších nepredvídateľných traťových obmedzení.
Okrem odloženej údržby sa železnice budú venovať aj znižovaniu investičného dlhu. Do modernizácie železničnej infraštruktúry plánujú investovať v budúcom roku približne 652 miliónov eur z eurofondov a vlastných zdrojov.
"Odstrániť takmer 50 % prechodných obmedzení traťových rýchlostí je naozaj historický krok vpred. Usilujeme sa čo najefektívnejšie využívať dostupné zdroje a financie, a teší ma, že na konci roka sa môžeme s cestujúcimi podeliť o takúto pozitívnu správu," uviedol generálny riaditeľ ŽSR Alexander Sako.
Ministerstvo dopravy (MD) SR v tomto roku navýšilo železniciam rozpočet, ktorý bol určený na odloženú údržbu. Vďaka týmto financiám sa im podarilo odstrániť najčastejšie poruchy infraštruktúry železničných tratí a stavieb, ako sú defektoskopické chyby, zlý technický stav a opotrebenie výhybiek, poruchy na priecestných konštrukciách, problémy s mostnicami, chyby v rozchode koľají, smerové a výškové chyby koľají či chyby na mostoch. Tieto opatrenia mali podľa ŽSR vplyv aj na bezpečnosť a plynulosť železničnej dopravy a zvýšili tiež komfort cestujúcich.
"Dôležitým faktorom, ktorý výrazne prispieva k promptnému a jednoduchému riešeniu problémov infraštruktúry, je aj možnosť čerpania materiálov zo stálej zálohy v skladoch. Vďaka správne alokovanému rozpočtu sa podarilo vytvoriť stálu zásobu najpoužívanejších výhybkových súčiastok, ktoré sú pripravené na okamžité použitie. Týmto spôsobom vieme okrem iného efektívne minimalizovať časové prestoje," priblížil Sako.
V budúcom roku chcú ŽSR pokračovať v opravách a údržbe na tratiach. V prvom štvrťroku plánujú výrub porastov na trase Štúrovo - štátna krajnica s Maďarskom a v úseku Komárno - Nové Zámky, ktorý prispeje k lepšej viditeľnosti a bezpečnosti na trati. Pokračovať budú aj s celoslovenskou brúsnou kampaňou, ktorá pomôže zlepšiť stav koľají a zároveň sa tým predíde vzniku ďalších nepredvídateľných traťových obmedzení.
Okrem odloženej údržby sa železnice budú venovať aj znižovaniu investičného dlhu. Do modernizácie železničnej infraštruktúry plánujú investovať v budúcom roku približne 652 miliónov eur z eurofondov a vlastných zdrojov.