Román Smrť a kúzelník ponúka napínavý prípad vraždy v zamknutej miestnosti, inšpirovaný detektívnymi románmi zlatého veku.
Autor OTS
Bratislava 9. marca (OTS) - Nadšencov klasickej detektívky zaujme pôsobivou atmosférou Londýna 30. rokov minulého storočia a naoko nerozlúštiteľnou záhadou.
„Meadovi sa darí držať čitateľa v napätí až do samého konca, ktorý prináša uspokojivé rozuzlenie. Milovníci záhad budú netrpezlivo čakať na pokračovanie,“ napísal Publishers Weekly.
Londýn 1936. Keď gazdiná Olive Turnerová nájde svojho zamestnávateľa - popredného rakúskeho psychiatra doktora Reesa - mŕtveho v zamknutej pracovni, inšpektor Flint zo Scotland Yardu si uvedomí, že bude potrebovať pomoc svojho dávneho priateľa Josepha Spectora, kúzelníka s výnimočným talentom riešiť nevysvetliteľné záhady. Spolu vypočúvajú pestrý rad podozrivých – doktorových pacientov a členov jeho domácnosti -, odhaľujú ich temné tajomstvá a snažia sa prísť na motív ohavného činu. Keď však dôjde ku krádeži vzácneho obrazu a k ďalšej vražde v uzavretom výťahu, obaja pochopia, že páchateľa musia vypátrať čo najskôr.
Pozrite si video od autora Toma Meada:
Smrť a kúzelník je veľmi vydarená detektívka v starom štýle klasických autorov ako je Agatha Christie, John Dickson Carr, Ellery Queen. Autor sa netají tým, že ho nadchýnajú a inšpirujú...a v tom duchu sa nesie aj jeho prvý diel s kúzelníkom Josephom Spectorom.
Tom Mead veľmi verne vystihol zlatý vek detektívky v prvej polovici minulého storočia. Nevyhýba sa dokonca ani odkazom napríklad na Agathu Christie a jej knihy, či jej zmiznutie a to v súvislosti s disociatívnou fúgou, číže výpadkami pamäti, ktorými trpí aj jeden z psychiatrových pacientov.
Spomína Draculu od Brama Stokera a prirodzene Johna Dickinsona Carra, ktorý uverejnil vo svojej knihe Tri rakvy komplexnú štúdiu o probléme zamknutej miestnosti.
Milan Buno, knižný publicista
„Meadovi sa darí držať čitateľa v napätí až do samého konca, ktorý prináša uspokojivé rozuzlenie. Milovníci záhad budú netrpezlivo čakať na pokračovanie,“ napísal Publishers Weekly.
Londýn 1936. Keď gazdiná Olive Turnerová nájde svojho zamestnávateľa - popredného rakúskeho psychiatra doktora Reesa - mŕtveho v zamknutej pracovni, inšpektor Flint zo Scotland Yardu si uvedomí, že bude potrebovať pomoc svojho dávneho priateľa Josepha Spectora, kúzelníka s výnimočným talentom riešiť nevysvetliteľné záhady. Spolu vypočúvajú pestrý rad podozrivých – doktorových pacientov a členov jeho domácnosti -, odhaľujú ich temné tajomstvá a snažia sa prísť na motív ohavného činu. Keď však dôjde ku krádeži vzácneho obrazu a k ďalšej vražde v uzavretom výťahu, obaja pochopia, že páchateľa musia vypátrať čo najskôr.
Pozrite si video od autora Toma Meada:
Smrť a kúzelník je veľmi vydarená detektívka v starom štýle klasických autorov ako je Agatha Christie, John Dickson Carr, Ellery Queen. Autor sa netají tým, že ho nadchýnajú a inšpirujú...a v tom duchu sa nesie aj jeho prvý diel s kúzelníkom Josephom Spectorom.
Tom Mead veľmi verne vystihol zlatý vek detektívky v prvej polovici minulého storočia. Nevyhýba sa dokonca ani odkazom napríklad na Agathu Christie a jej knihy, či jej zmiznutie a to v súvislosti s disociatívnou fúgou, číže výpadkami pamäti, ktorými trpí aj jeden z psychiatrových pacientov.
Spomína Draculu od Brama Stokera a prirodzene Johna Dickinsona Carra, ktorý uverejnil vo svojej knihe Tri rakvy komplexnú štúdiu o probléme zamknutej miestnosti.
Milan Buno, knižný publicista