Popularita e-kníh stúpa aj na Slovensku.
Autor Teraz.sk
Bratislava 7. septembra (TERAZ.sk) - Záujem o elektronické knihy vo svete rapídne stúpa a najväčší internetový predajca Amazon sa to rozhodol využiť.
V programe MatchBook ponúkne k fyzickej kópii knihy lacno získať aj elektronickú. Maximálna cena bude do troch dolárov, niektoré dokonca zadarmo. Popularita e-kníh stúpa aj na Slovensku – chystá sa niečo podobné? Ako pristupuje k tomuto kroku platforma Wooky, ktorá ponúka u nás najviac e-kníh, už viac ako 7000?
E-verzia k papierovej
Mnohí čitatelia si tento de facto logický krok želalo: ku každej papierovej knihe dostať možnosť zakúpiť si za symbolickú cenu jej elektronickú verziu. Aby tú papierovú nemuseli nosiť stále so sebou, ale mohli sa k nej vracať kdekoľvek a kedykoľvek v e-verzii.
Amazon teda robí významný krok na poli elektronických kníh. Jeho program Kindle MatchBook odštartuje v októbri, ponúkne asi desaťtisíc e-kníh, prevažne staršieho dáta a to najmä z vydavateľstiev Harper Collins a Houghton Mifflin Harcourt. K nim sa možno postupne budú pridávať ďalšie vydavateľstvá, ktoré budú môcť rozhodnúť, ktorá e-verzia papierovej sa dostane do programu a za koľko. Ceny sú nastavené na 2,99$, 1,99$, 0,99€ alebo zadarmo. Vydavateľ sa samozrejme môže rozhodnúť, ktoré knihy do programu určite nepôjdu.
V programe MatchBook ponúkne k fyzickej kópii knihy lacno získať aj elektronickú. Maximálna cena bude do troch dolárov, niektoré dokonca zadarmo. Popularita e-kníh stúpa aj na Slovensku – chystá sa niečo podobné? Ako pristupuje k tomuto kroku platforma Wooky, ktorá ponúka u nás najviac e-kníh, už viac ako 7000?
E-verzia k papierovej
Mnohí čitatelia si tento de facto logický krok želalo: ku každej papierovej knihe dostať možnosť zakúpiť si za symbolickú cenu jej elektronickú verziu. Aby tú papierovú nemuseli nosiť stále so sebou, ale mohli sa k nej vracať kdekoľvek a kedykoľvek v e-verzii.
Amazon teda robí významný krok na poli elektronických kníh. Jeho program Kindle MatchBook odštartuje v októbri, ponúkne asi desaťtisíc e-kníh, prevažne staršieho dáta a to najmä z vydavateľstiev Harper Collins a Houghton Mifflin Harcourt. K nim sa možno postupne budú pridávať ďalšie vydavateľstvá, ktoré budú môcť rozhodnúť, ktorá e-verzia papierovej sa dostane do programu a za koľko. Ceny sú nastavené na 2,99$, 1,99$, 0,99€ alebo zadarmo. Vydavateľ sa samozrejme môže rozhodnúť, ktoré knihy do programu určite nepôjdu.
Ako je to na Slovensku?
Platforma Wooky, na ktorej fungujú e-shopy Rajknih.sk, iBux.sk, oKnihe.sk od Orangeu, Gorila.sk, či najnovšie Klobook spoločnosti Ringier Axel Springer Slovakia, ponúka 7300 e-kníh, viac ako stovku e-periodík a na mnohé robí špeciálne akcie.
"Aktuálne pripravujeme viaceré nové možnosti a funkcionality priamo v aplikácii Wooky, ktorá je primárne na čítanie e-obsahu," tvrdí managing director Wooky Peter Bielčik, "a tiež priamo na eshopoch, aby sme rozšírili portfólio služieb pre zákazníkov. Jednou z nich je užšie prepojenie papierovej verzie s elektronickou, možnosť pripraviť tak zaujímavé ponuky, zľavy. Správa z Amazonu nás potešila, pretože to znamená, že sa uberáme správnym smerom. "
Jednou z už spustených akcií, ako prilákať čitateľov k e-knihám je Hit týždňa, v ktorom sú skutočné bestsellery za zlomok ceny, presne 2,90€. Nejde o béčkové tituly, ale top autorov ako Paulo Coelho, Jo Nesbo či slovenskí Jozefovia Banáš a Karika. Zákazník si tak môže k papierovému hitu prikúpiť e-verziu, ktorú si prečíta na bezplatnej čítačke Wooky, alebo si ju pošle do Kindlu.
Napríklad na Rajknih.sk dokonca v jednom kroku – do košíka si naraz môže dať papierovú aj e-verziu, a k tomu povedzme e-časopis, takže nemusí sa preklikávať a hľadať na viacerých weboch. Podobne s papierovou a e-verziou knihy to robí Martinus, či v najbližšom čase spomínaný Klobook. Získať e-knihu s výraznou zľavou na základe zakúpenia papierovej verzie je zatiaľ v pláne.
Nežijeme však v ideálnom svete a preto musia aj vydavatelia myslieť na svoje záujmy. Spomínaný Hit týždňa, či e-kniha vypublikovaná skôr ako papierová verzia a za extra cenu, alebo výhodné komplety - na tom všetkom vydavatelia v tejto chvíli príliš nezarobia. Skôr ide o podporu čítania e-kníh, ktoré sa u nás rozbieha až v posledných dvoch rokoch. Podľa informácií e-shopov je nárast výrazný, až niekoľkonásobný a tento trend bude v predvianočnom období určite stúpať.
Platforma Wooky, na ktorej fungujú e-shopy Rajknih.sk, iBux.sk, oKnihe.sk od Orangeu, Gorila.sk, či najnovšie Klobook spoločnosti Ringier Axel Springer Slovakia, ponúka 7300 e-kníh, viac ako stovku e-periodík a na mnohé robí špeciálne akcie.
"Aktuálne pripravujeme viaceré nové možnosti a funkcionality priamo v aplikácii Wooky, ktorá je primárne na čítanie e-obsahu," tvrdí managing director Wooky Peter Bielčik, "a tiež priamo na eshopoch, aby sme rozšírili portfólio služieb pre zákazníkov. Jednou z nich je užšie prepojenie papierovej verzie s elektronickou, možnosť pripraviť tak zaujímavé ponuky, zľavy. Správa z Amazonu nás potešila, pretože to znamená, že sa uberáme správnym smerom. "
Jednou z už spustených akcií, ako prilákať čitateľov k e-knihám je Hit týždňa, v ktorom sú skutočné bestsellery za zlomok ceny, presne 2,90€. Nejde o béčkové tituly, ale top autorov ako Paulo Coelho, Jo Nesbo či slovenskí Jozefovia Banáš a Karika. Zákazník si tak môže k papierovému hitu prikúpiť e-verziu, ktorú si prečíta na bezplatnej čítačke Wooky, alebo si ju pošle do Kindlu.
Napríklad na Rajknih.sk dokonca v jednom kroku – do košíka si naraz môže dať papierovú aj e-verziu, a k tomu povedzme e-časopis, takže nemusí sa preklikávať a hľadať na viacerých weboch. Podobne s papierovou a e-verziou knihy to robí Martinus, či v najbližšom čase spomínaný Klobook. Získať e-knihu s výraznou zľavou na základe zakúpenia papierovej verzie je zatiaľ v pláne.
Nežijeme však v ideálnom svete a preto musia aj vydavatelia myslieť na svoje záujmy. Spomínaný Hit týždňa, či e-kniha vypublikovaná skôr ako papierová verzia a za extra cenu, alebo výhodné komplety - na tom všetkom vydavatelia v tejto chvíli príliš nezarobia. Skôr ide o podporu čítania e-kníh, ktoré sa u nás rozbieha až v posledných dvoch rokoch. Podľa informácií e-shopov je nárast výrazný, až niekoľkonásobný a tento trend bude v predvianočnom období určite stúpať.