Z prideleného grantu sa členovia klubu rozhodli spolufinancovať aj ďalšie aktivity - vydávanie vlastného časopisu R-žurnál, workshopy o bezpečnosti a správaní sa na trati a iné.
Autor TASR
Košice 11. marca (TASR) - Klubu mladých železničiarov pri Košickej detskej historickej železnici pribudne v krátkom čase priestor na spoločné stretávanie. Klubovňa vznikne zútulnením miestnosti v prenajatej budove neďaleko stanice Čermeľ. Aktivistov podporila spoločnosť U. S. Steel a Karpatská nadácia v rámci projektu Spoločne pre región 2014.
Napriek aktívnej a stále sa rozširujúcej základne mladých aktivistov chýbajú od roku 2012 vhodné priestory na stretávanie, vzdelávanie a školenia. Z tohto dôvodu sa všetky aktivity dejú pod holým nebom. "Zriadenie klubovne a základne pre minimúzeum by prispelo k zlepšeniu podmienok klubu a služieb pre cestujúcich. Okrem toho chceme na trati obnoviť pôvodné návestidlá, nainštalovať a spojazdniť staničné hodiny a informačnú tabuľu," povedal krátko po prevzatí symbolického šeku Ľubomír Lehotský, riaditeľ Detskej železnice.
Z prideleného grantu vo výške 2670 eur sa členovia klubu rozhodli spolufinancovať aj ďalšie aktivity - vydávanie vlastného časopisu R-žurnál, workshopy o bezpečnosti a správaní sa na trati, divadlá pre deti a nových členov, vyrobia ďalšie tričká a šatky, ktoré sú súčasťou rovnošaty.
Pre občianske združenie je to už tretí rok úspešnej spolupráce s košickými železiarňami a Karpatskou nadáciou, ktoré prispeli k rozvoju historickej atrakcie Košíc. Združenie sa v roku 2011 stalo vlastníkom všetkých rušňov a osobných vozňov, ktoré k Detskej železnici prináležia. Medzi nimi aj 130-ročného parného rušňa Katka, ktorý je najstarším prevádzkovaným rušňom vo vyšehradskom regióne a je symbolom železničky. "Väčšina hnuteľného majetku, teda vozidlá, návestidlá a ďalšie zariadenia boli nedostatočnou starostlivosťou a nedostatočným financovaním zničené. Cieľom nášho združenia je v úzkej spolupráci s partnermi rozvíjať a skvalitňovať prevádzkovanie železničky, a to pri zachovaní prijateľného vstupného pre všetky rodiny s deťmi a návštevníkov mesta. Podmienkou je stopercentný stav a záchrana kultúrnych hodnôt," dodal Lehotský.
Napriek aktívnej a stále sa rozširujúcej základne mladých aktivistov chýbajú od roku 2012 vhodné priestory na stretávanie, vzdelávanie a školenia. Z tohto dôvodu sa všetky aktivity dejú pod holým nebom. "Zriadenie klubovne a základne pre minimúzeum by prispelo k zlepšeniu podmienok klubu a služieb pre cestujúcich. Okrem toho chceme na trati obnoviť pôvodné návestidlá, nainštalovať a spojazdniť staničné hodiny a informačnú tabuľu," povedal krátko po prevzatí symbolického šeku Ľubomír Lehotský, riaditeľ Detskej železnice.
Z prideleného grantu vo výške 2670 eur sa členovia klubu rozhodli spolufinancovať aj ďalšie aktivity - vydávanie vlastného časopisu R-žurnál, workshopy o bezpečnosti a správaní sa na trati, divadlá pre deti a nových členov, vyrobia ďalšie tričká a šatky, ktoré sú súčasťou rovnošaty.
Pre občianske združenie je to už tretí rok úspešnej spolupráce s košickými železiarňami a Karpatskou nadáciou, ktoré prispeli k rozvoju historickej atrakcie Košíc. Združenie sa v roku 2011 stalo vlastníkom všetkých rušňov a osobných vozňov, ktoré k Detskej železnici prináležia. Medzi nimi aj 130-ročného parného rušňa Katka, ktorý je najstarším prevádzkovaným rušňom vo vyšehradskom regióne a je symbolom železničky. "Väčšina hnuteľného majetku, teda vozidlá, návestidlá a ďalšie zariadenia boli nedostatočnou starostlivosťou a nedostatočným financovaním zničené. Cieľom nášho združenia je v úzkej spolupráci s partnermi rozvíjať a skvalitňovať prevádzkovanie železničky, a to pri zachovaní prijateľného vstupného pre všetky rodiny s deťmi a návštevníkov mesta. Podmienkou je stopercentný stav a záchrana kultúrnych hodnôt," dodal Lehotský.