Vzhľadom na obmedzené možnosti parkovania pri detskej železnici organizátori dávajú do pozornosti alternatívne spôsoby dopravy ako MHD či bicykel.
Autor TASR
,aktualizované Košice 19. augusta (TASR) - Košická detská historická železnica oslavuje v tomto roku 68. výročie vzniku, pri tejto príležitosti si v sobotu pripravili pre návštevníkov celodenný program. Riaditeľ železničky Ľubomír Lehotský uviedol, že prvý vlak vypravia o 8.15 h a hlavný program sa bude konať na konečnej stanici Alpinka.
"Deň železničky" sa ponesie nielen na vlnách železničnej histórie, ale aj za asistencie známych postavičiek z príbehu detského animovaného seriálu Labková patrola. "Návštevníci sa môžu tešiť na defilé železničných vozidiel, súťaže rušňovodičov, drezín, zápolenie medzi cestujúcimi a železničiarmi, ručné ťahanie vagónov, tombolu a rôzne atrakcie. Prekvapením bude uvedenie novej rozprávkovej knihy," priblížil Lehotský, ktorý je zároveň autorom publikácie. Sú v nej všetky rozprávky, ktoré vytvoril za posledných 13 rokov a boli inšpirované nielen košickou železničkou, ale najmä detskou zvedavosťou a fantáziou. Slávnostný protokolárny vlak vypravia krátko po 10.00 h zo stanice Čermeľ. Spestrením dňa bude podľa riaditeľa aj slávnostný nástup mladých železničiarov.
Vzhľadom na obmedzené možnosti parkovania pri detskej železnici organizátori dávajú do pozornosti alternatívne spôsoby dopravy ako MHD či bicykel. Možnosť bezplatného parkovania je aj priamo na Alpinke. Návštevníci tak budú môcť absolvovať jazdu vlakom v smere Alpinka – Čermeľ a späť.
Košická detská historická železnica vznikla v roku 1955, dokončená bola o rok neskôr. Úzkorozchodná trať s rozchodom 1000 milimetrov a dĺžkou štyri kilometre vedie Čermeľským údolím. Už od začiatku bola určená nielen pre dopravu turistov, ale hlavne na prípravu mladých ľudí pre prácu v "modrej armáde". Od roku 2012 sa o unikátnu atrakciu stará občianske združenie Detská železnica Košice spolu s nadšencami združenými v Klube mladých železničiarov. Disponuje dvoma parnými lokomotívami - Katkou z roku 1884 a Krutwigom z roku 1957. Motorové lokomotívy rady TU 29 nesú ženské mená Danka, Janka, Vlasta a Anička. V prevádzke sú aj dve motorové dreziny, sedem na ľudský pohon a jedna elektrická lokomotíva. Tá podľa riaditeľa čaká na investíciu, po ktorej by už ako akumulátorová "mašina" mohla za sebou ťahať viac ako storočné vagóny košickej úzkorozchodnej železničky.
"Deň železničky" sa ponesie nielen na vlnách železničnej histórie, ale aj za asistencie známych postavičiek z príbehu detského animovaného seriálu Labková patrola. "Návštevníci sa môžu tešiť na defilé železničných vozidiel, súťaže rušňovodičov, drezín, zápolenie medzi cestujúcimi a železničiarmi, ručné ťahanie vagónov, tombolu a rôzne atrakcie. Prekvapením bude uvedenie novej rozprávkovej knihy," priblížil Lehotský, ktorý je zároveň autorom publikácie. Sú v nej všetky rozprávky, ktoré vytvoril za posledných 13 rokov a boli inšpirované nielen košickou železničkou, ale najmä detskou zvedavosťou a fantáziou. Slávnostný protokolárny vlak vypravia krátko po 10.00 h zo stanice Čermeľ. Spestrením dňa bude podľa riaditeľa aj slávnostný nástup mladých železničiarov.
Vzhľadom na obmedzené možnosti parkovania pri detskej železnici organizátori dávajú do pozornosti alternatívne spôsoby dopravy ako MHD či bicykel. Možnosť bezplatného parkovania je aj priamo na Alpinke. Návštevníci tak budú môcť absolvovať jazdu vlakom v smere Alpinka – Čermeľ a späť.
Košická detská historická železnica vznikla v roku 1955, dokončená bola o rok neskôr. Úzkorozchodná trať s rozchodom 1000 milimetrov a dĺžkou štyri kilometre vedie Čermeľským údolím. Už od začiatku bola určená nielen pre dopravu turistov, ale hlavne na prípravu mladých ľudí pre prácu v "modrej armáde". Od roku 2012 sa o unikátnu atrakciu stará občianske združenie Detská železnica Košice spolu s nadšencami združenými v Klube mladých železničiarov. Disponuje dvoma parnými lokomotívami - Katkou z roku 1884 a Krutwigom z roku 1957. Motorové lokomotívy rady TU 29 nesú ženské mená Danka, Janka, Vlasta a Anička. V prevádzke sú aj dve motorové dreziny, sedem na ľudský pohon a jedna elektrická lokomotíva. Tá podľa riaditeľa čaká na investíciu, po ktorej by už ako akumulátorová "mašina" mohla za sebou ťahať viac ako storočné vagóny košickej úzkorozchodnej železničky.