Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 27. november 2024Meniny má Milan
< sekcia Košický kraj

Diaľničný privádzač Nová Polhora stále nie je v prevádzke

Ilustračná snímka Foto: TASR/Lukáš Grinaj

Obyvatelia Novej Polhory i okolitých obcí sa podľa Šimšáka každý deň na obecnom úrade dopytujú, kedy bude privádzač otvorený.


Košice 27. októbra (TASR) – Napriek tomu, že výstavba mimoúrovňovej križovatky Nová Polhora bola podľa starostu obce Nová Polhora (okres Košice - okolie) Antona Šimčáka ukončená, stále nie je v prevádzke. Ide o križovatku s privádzačom na diaľnici D1 medzi Košicami a Prešovom.

"Ministerstvu dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR bolo dňa 7. 9. 2016 vydané rozhodnutie, ktoré nadobudlo právoplatnosť dňa 11. 10. 2016. Ním bolo povolené časovo obmedzené predčasné užívanie tohto privádzača. Taktiež bolo Okresným úradom Košice - okolie vydané rozhodnutie, ktoré nadobudlo právoplatnosť dňa 13. 9. 2016 o predčasnom užívaní cesty III. triedy, na ktorú nadväzuje diaľničný privádzač a ktorou je riešené napojenie na pôvodnú cestu III. triedy Nová Polhora - Šarišské Bohdanovce," uviedol pre TASR Šimčák.

Ako tvrdí, napriek tomu, že rozhodnutia sú právoplatné, do dnešného dňa diaľničný privádzač nie je otvorený. "Na stavbu boli vynaložené obrovské prostriedky, naši občania znášali negatívne vplyvy výstavby, hlučnosť, prašnosť, zvýšenú premávku, poškodzovanie miestnych komunikácii, no úžitok do dnešného dňa z celej akcie nie je," zdôraznil starosta obce.

Šimčák uznáva, že diaľničný privádzač bol vybudovaný hlavne z dôvodu plánovanej výstavby logisticko-priemyselného parku, kde sú už vydané aj územné rozhodnutia.

"Má obrovský význam aj pre dopravu v tomto regióne, kde množstvo obyvateľov z obcí Bunetice, Varhaňovce, Šarišské Bohdanovce, Brestov, Mirkovce, Žehňa, ale aj z našej obce pracuje v Košiciach, alebo v Prešove a pri svojej dochádzke do práce musia prechádzať inými obcami, pričom jednak je zvýšené riziko dopravných nehôd, poškodzovania ciest a podobne. Po otvorení uvedeného privádzača sa zlepší nielen bezpečnosť, ale aj rýchlosť a pohodlnosť dosiahnutia krajských miest," vysvetlil Šimšák.

Podľa starostu má výstavba logisticko–priemyselného parku a potrebnej infraštruktúry pokračovať ďalej, "pričom, keď sa neotvorí diaľničný privádzač, 30 tonové vozidlá zasa budú prechádzať cez obce a poškodzovať cesty, ktoré nie sú na takúto záťaž stavané," skonštatoval.

Obyvatelia Novej Polhory i okolitých obcí sa podľa Šimšáka každý deň na obecnom úrade dopytujú, kedy bude privádzač otvorený, alebo prečo nie je. "Pritom mnohí argumentujú aj tým, že si pokúpili zbytočne diaľničné známky," dodal starosta.

S výstavbou mimoúrovňovej križovatky s privádzačom na diaľnicu D1 medzi Lemešanmi a Budimírom začala Národná diaľničná spoločnosť (NDS) v apríli 2015. Stavba mala byť pôvodne dokončená do konca marca tohto roku. V máji NDS pre TASR uviedla ako predpokladaný termín dokončenia prvú polovicu júla 2016.

Cena stavby je podľa zmluvy 7.174.972 eur bez DPH. Výstavba je spolufinancovaná z Kohézneho fondu EÚ.