Hlavným dôvodom ich kúpy je podľa vedenia dopravného podniku snaha mesta o rozvoj ekologickej dopravy.
Autor TASR
,aktualizované 15. júla (TASR) – Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) dnes slávnostným krstom uviedol do prevádzky deväť nových elektrických autobusov. Hlavným dôvodom ich kúpy je podľa vedenia DPMK snaha mesta o rozvoj ekologickej dopravy.
"Dnes sme odovzdali ďalších deväť elektrobusov do užívania v meste Košice. Dokopy ich, aj vďaka Ministerstvu životného prostredia SR a Európskemu fondu regionálneho rozvoja, máme už 14. Autobusy sa osvedčili, dochádza k významnej zmene v prevádzkových nákladoch, ktoré sú trojnásobne nižšie, ako pri iných konvenčných autobusoch. Výhoda elektrobusov je zjavná najmä v spôsobe ich jazdy, nízkej hladine hluku a veľmi nízkych emisiách," uviedol pre TASR generálny riaditeľ DPMK Richard Majza.
Elektrické autobusy boli podľa hovorkyne DPMK zakúpené vďaka nenávratnému finančnému príspevku. "Jedno vozidlo nás stálo len 21.000 eur. Ak to porovnáme s cenou za 12-metrový dieslový autobus, ktorý stojí 182.000 eur, ide o výhodnú investíciu," priblížila hovorkyňa podniku Michaela Karaffová.
Dieslové autobusy, ktoré nahradili elektrické, boli zlikvidované. Ku každému elektrobusu má DPMK klasickú nabíjačku i rýchlonabíjačku. "Koľko prejde elektrobus na jedno nabitie závisí od štýlu jazdy. V našom tíme máme však aj rekordmanov, ktorí na jedno nabitie prejdú viac ako 200 kilometrov," vysvetlil Majza.
Podľa obchodného riaditeľa firmy, ktorá autobusy vyrobila, sa však nemôže stať to, že by sa elektrobus vybil počas premávky. "Je proti tomu chránený. Hneď ako kapacita nabitia poklesne pod 20 percent, upozorňuje šoféra prvýkrát, keď klesne na hodnotu 15 percent nabitia, elektrobus sa zablokuje, aby nedošlo k poškodeniu batérií a tým pádom je nepojazdný. Situácia, aby ostal niekde stáť podľa mňa nemôže nastať, lebo šofér je informovaný o tom, že ho musí dať nabiť," vysvetlil Filip Murgaš zo spoločnosti SOR Libchavy.
Nové elektrobusy, ktoré uviedli v Košiciach do prevádzky sú trojdverové, nízkopodlažné s dĺžkou 11 metrov. Každý z nich má 29 miest na sedenie a 93 miest na státie.
"Dnes sme odovzdali ďalších deväť elektrobusov do užívania v meste Košice. Dokopy ich, aj vďaka Ministerstvu životného prostredia SR a Európskemu fondu regionálneho rozvoja, máme už 14. Autobusy sa osvedčili, dochádza k významnej zmene v prevádzkových nákladoch, ktoré sú trojnásobne nižšie, ako pri iných konvenčných autobusoch. Výhoda elektrobusov je zjavná najmä v spôsobe ich jazdy, nízkej hladine hluku a veľmi nízkych emisiách," uviedol pre TASR generálny riaditeľ DPMK Richard Majza.
Elektrické autobusy boli podľa hovorkyne DPMK zakúpené vďaka nenávratnému finančnému príspevku. "Jedno vozidlo nás stálo len 21.000 eur. Ak to porovnáme s cenou za 12-metrový dieslový autobus, ktorý stojí 182.000 eur, ide o výhodnú investíciu," priblížila hovorkyňa podniku Michaela Karaffová.
Dieslové autobusy, ktoré nahradili elektrické, boli zlikvidované. Ku každému elektrobusu má DPMK klasickú nabíjačku i rýchlonabíjačku. "Koľko prejde elektrobus na jedno nabitie závisí od štýlu jazdy. V našom tíme máme však aj rekordmanov, ktorí na jedno nabitie prejdú viac ako 200 kilometrov," vysvetlil Majza.
Podľa obchodného riaditeľa firmy, ktorá autobusy vyrobila, sa však nemôže stať to, že by sa elektrobus vybil počas premávky. "Je proti tomu chránený. Hneď ako kapacita nabitia poklesne pod 20 percent, upozorňuje šoféra prvýkrát, keď klesne na hodnotu 15 percent nabitia, elektrobus sa zablokuje, aby nedošlo k poškodeniu batérií a tým pádom je nepojazdný. Situácia, aby ostal niekde stáť podľa mňa nemôže nastať, lebo šofér je informovaný o tom, že ho musí dať nabiť," vysvetlil Filip Murgaš zo spoločnosti SOR Libchavy.
Nové elektrobusy, ktoré uviedli v Košiciach do prevádzky sú trojdverové, nízkopodlažné s dĺžkou 11 metrov. Každý z nich má 29 miest na sedenie a 93 miest na státie.