Riaditeľovi Magistrátu mesta Košice spoločnosť EEI dnes odovzdala list, v ktorom ponúka dva varianty vzniku spoločnej parkovacej spoločnosti.
Autor TASR
Košice 23. februára (TASR) – Spoločnosť EEI ponúka mestu Košice dva varianty vzniku spoločnej parkovacej firmy bez nutnosti priamej kapitálovej investície zo strany mesta. Mesto tvrdí, že s návrhom vytvorenia spoločného podniku prišlo v septembri 2016, čo mestskí poslanci podporili. Spoločnosť EEI mala do návrhu zapracovať pripomienky mesta.
Riaditeľovi Magistrátu mesta Košice Pavlovi Lazúrovi spoločnosť EEI dnes odovzdala list, v ktorom ponúka dva varianty vzniku spoločnej parkovacej spoločnosti. "Analyzovali sme všetky podnety, ktoré v súvislosti s možnosťou založiť spoločný podnik s mestom Košice vedenie mesta vyslovilo a predkladáme návrh, ktorý zohľadňuje všetky tieto požiadavky," povedal mediálny zástupca firmy EEI Karol Wolf s tým, že spoločnosť EEI je pripravená rokovať o týchto návrhoch s predstaviteľmi mesta, kedykoľvek sa tak vedenie mesta rozhodne.
EEI navrhuje dva varianty vzniku spoločného podniku. Prvým je vznik novej parkovacej spoločnosti, ktorá sa bude venovať výlučne parkovaniu na území mesta Košice. V takejto spoločnej firme navrhuje EEI pomer 50:50 bez nutnosti mesta vložiť do firmy priamu finančnú investíciu. Ako druhý variant ponúka EEI mestu Košice majetkový vstup do celej spoločnosti EEI a príslušný podiel na všetkých výnosoch firmy zo všetkých projektov, ktoré firma na území Slovenska realizuje. V takomto prípade by výška podielu mesta Košice zodpovedala výsledkom expertného ocenenia firmy EEI v čase vstupu mesta do firmy.
Parkovacia spoločnosť EEI na základe uznesenia mestského zastupiteľstva z jesene minulého roka a výzvy mesta Košice pripravila podľa hovorkyne Košíc Lindy Šnajdárovej prvotný návrh na založenie spoločného podniku. Mesto Košice však s návrhom minoritného zastúpenia v spoločnom podniku nesúhlasilo a návrh spripomienkovalo.
Aktuálny návrh, ktorý EEI mestu dnes doručila, bude mesto podľa Šnajdárovej analyzovať. "Z nášho pohľadu je už teraz dôležité, že obsahuje podmienku minimálne 50-percentného podielu mesta Košice v spoločnom podniku. Mesto Košice sa zároveň stane reálnym spoluprevádzkovateľom parkovacieho systému v Košiciach. Bez toho, aby investovalo čo i len jedno euro, bude minimálne 50-percentným vlastníkom investície do parkovacieho systému. Zároveň sa mesto Košice vyhne mnohomiliónovým súdnym sporom, ako tomu bolo pri protiprávnom vypovedaní zmlúv v kauzách Strelingstav a Outclaim. Veríme, že tento model uspokojí aj odporcov doterajšieho zavádzania parkovacieho systému," dodala Šnajdárová.
Od 1. júla 2016 sa zóna plateného parkovania v centre mesta rozšírila o desať mestských lokalít. Košickí mestskí poslanci schválili v polovici júna minulého roka bratislavskej spoločnosti EEI prenájom viacerých úsekov miestnych komunikácií na dočasné parkovanie motorových vozidiel. Tento krok sa stretol s vlnou nevôle, aktivisti zvolali viacero protestov a spísali petíciu za zmenu koncepcie parkovania v meste Košice.
Riaditeľovi Magistrátu mesta Košice Pavlovi Lazúrovi spoločnosť EEI dnes odovzdala list, v ktorom ponúka dva varianty vzniku spoločnej parkovacej spoločnosti. "Analyzovali sme všetky podnety, ktoré v súvislosti s možnosťou založiť spoločný podnik s mestom Košice vedenie mesta vyslovilo a predkladáme návrh, ktorý zohľadňuje všetky tieto požiadavky," povedal mediálny zástupca firmy EEI Karol Wolf s tým, že spoločnosť EEI je pripravená rokovať o týchto návrhoch s predstaviteľmi mesta, kedykoľvek sa tak vedenie mesta rozhodne.
EEI navrhuje dva varianty vzniku spoločného podniku. Prvým je vznik novej parkovacej spoločnosti, ktorá sa bude venovať výlučne parkovaniu na území mesta Košice. V takejto spoločnej firme navrhuje EEI pomer 50:50 bez nutnosti mesta vložiť do firmy priamu finančnú investíciu. Ako druhý variant ponúka EEI mestu Košice majetkový vstup do celej spoločnosti EEI a príslušný podiel na všetkých výnosoch firmy zo všetkých projektov, ktoré firma na území Slovenska realizuje. V takomto prípade by výška podielu mesta Košice zodpovedala výsledkom expertného ocenenia firmy EEI v čase vstupu mesta do firmy.
Parkovacia spoločnosť EEI na základe uznesenia mestského zastupiteľstva z jesene minulého roka a výzvy mesta Košice pripravila podľa hovorkyne Košíc Lindy Šnajdárovej prvotný návrh na založenie spoločného podniku. Mesto Košice však s návrhom minoritného zastúpenia v spoločnom podniku nesúhlasilo a návrh spripomienkovalo.
Aktuálny návrh, ktorý EEI mestu dnes doručila, bude mesto podľa Šnajdárovej analyzovať. "Z nášho pohľadu je už teraz dôležité, že obsahuje podmienku minimálne 50-percentného podielu mesta Košice v spoločnom podniku. Mesto Košice sa zároveň stane reálnym spoluprevádzkovateľom parkovacieho systému v Košiciach. Bez toho, aby investovalo čo i len jedno euro, bude minimálne 50-percentným vlastníkom investície do parkovacieho systému. Zároveň sa mesto Košice vyhne mnohomiliónovým súdnym sporom, ako tomu bolo pri protiprávnom vypovedaní zmlúv v kauzách Strelingstav a Outclaim. Veríme, že tento model uspokojí aj odporcov doterajšieho zavádzania parkovacieho systému," dodala Šnajdárová.
Od 1. júla 2016 sa zóna plateného parkovania v centre mesta rozšírila o desať mestských lokalít. Košickí mestskí poslanci schválili v polovici júna minulého roka bratislavskej spoločnosti EEI prenájom viacerých úsekov miestnych komunikácií na dočasné parkovanie motorových vozidiel. Tento krok sa stretol s vlnou nevôle, aktivisti zvolali viacero protestov a spísali petíciu za zmenu koncepcie parkovania v meste Košice.