Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 24. november 2024Meniny má Emília
< sekcia Košický kraj

Elektronické služby Úradu Košického samosprávneho kraja obnovujú

Ilustračná snímka. Foto: Teraz.sk - Elena Halačová

Vyšetrovanie kybernetického bezpečnostného incidentu naďalej prebieha. Služby pre verejnosť sú však už v prevádzke vrátane služieb podateľne Úradu KSK.

Košice 14. septembra (TASR) - Úrad Košického samosprávneho kraja (KSK) postupne obnovuje svoje elektronické služby, ktoré boli obmedzené po kybernetickom útoku z 5. septembra. Dôvodom riadeného vypnutia systémov boli preventívne opatrenia zamerané na zamedzenie úniku dát či citlivých informácií alebo ich poškodeniu. Informovala o tom vo štvrtok hovorkyňa KSK Anna Terezková.

Vyšetrovanie kybernetického bezpečnostného incidentu naďalej prebieha. Služby pre verejnosť sú však už v prevádzke vrátane služieb podateľne Úradu KSK.

"V súčasnosti sú funkčné kritické systémy, ktoré sú nevyhnutné na zabezpečenie hlavných procesov Úradu KSK. Postupne sú sprístupňované aj počítače a emaily zamestnancov a prebieha aj obnova podporných systémov a ostatných elektronických služieb vrátane vstupov z vonkajšieho prostredia. Obnova systémov je rýchlejšia aj vďaka opatreniam, ktoré kraj pred dvoma rokmi prijal a ktoré sa týkajú zvýšenia kybernetickej bezpečnosti IKT systémov Úradu KSK," uviedla Terezková.

Okrem obnovy systémov prebieha naďalej aj analýza bezpečnostného incidentu, ako aj zber dát a všetkých digitálnych stôp, ktoré môžu súvisieť s kybernetickým útokom. Po ich vyhodnotení bude známe, či došlo k prípadným škodám alebo úniku dát. Vyšetrovanie prebieha v súčinnosti s Vládnou jednotkou na riešenie počítačových incidentov (CSIRT) a Národným bezpečnostným úradom.

Rovnako ako v októbri 2021, aj tentoraz išlo podľa KSK o útok tzv. ransomvérom, čo je druh škodlivého programu, ktorý dokáže uzamknúť zariadenie a zašifrovať jeho obsah.