Modernizácia železničného koridoru Žilina - Košice, scelenie diaľnice D1 na východ, riešenie rýchlostných ciest a ciest prvej triedy či ďalšia modernizácia verejnej osobnej dopravy.
Autor TASR
Košice 24. júna (TASR) - Modernizácia železničného koridoru Žilina - Košice, scelenie diaľnice D1 na východ, riešenie rýchlostných ciest a ciest prvej triedy či ďalšia modernizácia verejnej osobnej dopravy - aj tieto projekty týkajúce sa východu Slovenska bude financovať nový Operačný program Integrovaná infraštruktúra na roky 2014 - 2020. Na konferencii s názvom Doprava v regióne Východné Slovensko, ktorá sa dnes a vo štvrtok (25.6.) koná v Košiciach, to potvrdila generálna riaditeľka sekcie riadenia projektov rezortu dopravy Denisa Žiláková.
"Chceme sa ďalej venovať verejnej osobnej doprave, naďalej v takom štýle, ako to riešime v Košiciach. To znamená modernizácia električkových tratí, ďalšie električky. Určite sa chceme venovať Prešovu, pretože toto mesto vnímame ako veľmi dôležitú tepnu východného Slovenska smerom ďalej na východ. Chceme riešiť trolejbusy, modernizáciu verejnej osobnej dopravy v komplexnom razení," uviedla pre novinárov. Za dôležité cestné úseky, ktoré budú taktiež financované z programu, označila Budimír - Bidovce, Prešov - západ či Prešov - juh.
Hlavným cieľom konferencie je prezentovať riešenia pri budovaní udržateľného integrovaného dopravného systému vo funkčnom regióne Východné Slovensko. Súčasťou témy sú dopravné projekty podporené technicko-ekonomickými štúdiami v zmysle schváleného Dopravného plánu SR na roky 2014 - 2020. "Jednoznačným zámerom je povedať, že tu na východe pracujeme na ústrednej stratégii, ktorá bola schválená vládou SR, a chceme podporiť tie projekty, ktoré sú pripravené v zásobníku projektov, pre rozvoj dopravy na celom východe Slovenska," povedal vedúci odboru dopravy Košického samosprávneho kraja (KSK) a jeden z hlavných odborných garantov podujatia Ladislav Olexa.
V súvislosti so zámerom zavedenia integrovanej dopravy uviedol, že najbližším výsledkom bude stavba terminálu v Moldave nad Bodvou, ktorej termín ukončenia je koncom septembra tohto roka. "Dátum celej odovzdávky aj s nábehom vlakových súprav do tejto stanice a autobusovej dopravy je 13. decembra 2015," povedal.
Viceprimátori Košíc a Prešova Martin Petraško a Štefan Kužma na podujatí vyjadrili záujem o spoluprácu oboch miest pri dopravných riešeniach. "Tá spolupráca funguje už teraz na nejakej úrovni a intenzita sa bude určite zvyšovať," povedal Petraško.
Účastníci konferencie sa venujú oblastiam cestnej, koľajovej, integrovanej a cyklistickej dopravy vo východoslovenskom regióne. Na podujatí vystupuje takmer 50 odborníkov zo Slovenska, Česka, Poľska, Maďarska a Francúzska. Medzinárodné stretnutie načrtne aj to, ako pokračovať v riešení dopravných stavieb v oboch východoslovenských krajoch.
Konferenciu pripravili KSK a Agentúra na podporu regionálneho rozvoja Košice s podporou Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR a Prešovského samosprávneho kraja (PSK). Koná sa pod záštitou ministra dopravy Jána Počiatka a oboch predsedov samosprávnych krajov.
"Chceme sa ďalej venovať verejnej osobnej doprave, naďalej v takom štýle, ako to riešime v Košiciach. To znamená modernizácia električkových tratí, ďalšie električky. Určite sa chceme venovať Prešovu, pretože toto mesto vnímame ako veľmi dôležitú tepnu východného Slovenska smerom ďalej na východ. Chceme riešiť trolejbusy, modernizáciu verejnej osobnej dopravy v komplexnom razení," uviedla pre novinárov. Za dôležité cestné úseky, ktoré budú taktiež financované z programu, označila Budimír - Bidovce, Prešov - západ či Prešov - juh.
Hlavným cieľom konferencie je prezentovať riešenia pri budovaní udržateľného integrovaného dopravného systému vo funkčnom regióne Východné Slovensko. Súčasťou témy sú dopravné projekty podporené technicko-ekonomickými štúdiami v zmysle schváleného Dopravného plánu SR na roky 2014 - 2020. "Jednoznačným zámerom je povedať, že tu na východe pracujeme na ústrednej stratégii, ktorá bola schválená vládou SR, a chceme podporiť tie projekty, ktoré sú pripravené v zásobníku projektov, pre rozvoj dopravy na celom východe Slovenska," povedal vedúci odboru dopravy Košického samosprávneho kraja (KSK) a jeden z hlavných odborných garantov podujatia Ladislav Olexa.
V súvislosti so zámerom zavedenia integrovanej dopravy uviedol, že najbližším výsledkom bude stavba terminálu v Moldave nad Bodvou, ktorej termín ukončenia je koncom septembra tohto roka. "Dátum celej odovzdávky aj s nábehom vlakových súprav do tejto stanice a autobusovej dopravy je 13. decembra 2015," povedal.
Viceprimátori Košíc a Prešova Martin Petraško a Štefan Kužma na podujatí vyjadrili záujem o spoluprácu oboch miest pri dopravných riešeniach. "Tá spolupráca funguje už teraz na nejakej úrovni a intenzita sa bude určite zvyšovať," povedal Petraško.
Účastníci konferencie sa venujú oblastiam cestnej, koľajovej, integrovanej a cyklistickej dopravy vo východoslovenskom regióne. Na podujatí vystupuje takmer 50 odborníkov zo Slovenska, Česka, Poľska, Maďarska a Francúzska. Medzinárodné stretnutie načrtne aj to, ako pokračovať v riešení dopravných stavieb v oboch východoslovenských krajoch.
Konferenciu pripravili KSK a Agentúra na podporu regionálneho rozvoja Košice s podporou Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR a Prešovského samosprávneho kraja (PSK). Koná sa pod záštitou ministra dopravy Jána Počiatka a oboch predsedov samosprávnych krajov.