Nové vozidlá sú zatiaľ v testovacej prevádzke.
Autor TASR
Košice 9. októbra (TASR) – Košice sa stávajú prvým slovenským mestom s elektrickými autobusmi v mestskej hromadnej doprave. Päť nových elektrobusov v rámci podpory ekologickej dopravy dnes slávnostne uviedli do prevádzky v Dopravnom podniku mesta Košice (DPMK).
Nové vozidlá sú zatiaľ v testovacej prevádzke. "Od stredy budúceho týždňa (15.10.) by mali byť nasadené na nejaké linky, verejnosť o tom budeme informovať," uviedol pre novinárov generálny riaditeľ DPMK Juraj Hrehorčák.
Elektrobus SOR EBN 10,5 je trojdverové nízkopodlažné vozidlo s dĺžkou takmer 10,5 metra, na sedenie má 20 miest. Poháňa ho elektromotor s výkonom 120 kW, dojazd na jedno nabitie je zhruba 130 až 160 kilometrov. Cena jedného elektrobusu je 362.000 eur. "Obstarávacia cena je samozrejme vyššia ako u autobusov s dieselovým motorom, ale prevádzkové náklady by mali byť podstatne nižšie," konštatoval Hrehorčák.
Päť elektrických vozidiel bolo súčasťou nákupu 127 nových autobusov od spoločnosti SOR Libchavy za 28,7 milióna eur v rámci obnovy vozidlového parku DPMK. Podľa primátora mesta Richarda Rašiho zaradenie elektobusov do MHD znamená novú éru ekologickej dopravy v Košiciach. "Zároveň to naznačuje, kam by sa mestská hromadná doprava mala v budúcnosti v celej Európe uberať. Výhoda elektrobusov je tá, že nie sú viazané na trolejové vedenie, teda sú flexibilné z hľadiska možnosti zmeny liniek podľa potreby, a nie sú viazané na investície do trolejového vedenia a na jeho údržbu," konštatoval Raši. DPMK sa pritom uchádza aj o dotáciu z eurofondov na nákup nových trolejbusov.
Dobíjaciu stanicu pre elektrické autobusy postavila Východoslovenská energetika (VSE), a.s, v zmysle zákona o verejnom obstarávaní. Mesto Košice, VSE a Slovenská asociácia pre elektromobiliztu podpísali 23. septembra memorandum o podpore e-mobility.
Nové vozidlá sú zatiaľ v testovacej prevádzke. "Od stredy budúceho týždňa (15.10.) by mali byť nasadené na nejaké linky, verejnosť o tom budeme informovať," uviedol pre novinárov generálny riaditeľ DPMK Juraj Hrehorčák.
Elektrobus SOR EBN 10,5 je trojdverové nízkopodlažné vozidlo s dĺžkou takmer 10,5 metra, na sedenie má 20 miest. Poháňa ho elektromotor s výkonom 120 kW, dojazd na jedno nabitie je zhruba 130 až 160 kilometrov. Cena jedného elektrobusu je 362.000 eur. "Obstarávacia cena je samozrejme vyššia ako u autobusov s dieselovým motorom, ale prevádzkové náklady by mali byť podstatne nižšie," konštatoval Hrehorčák.
Galéria z uvedenia elektrobusu do prevádzky
Päť elektrických vozidiel bolo súčasťou nákupu 127 nových autobusov od spoločnosti SOR Libchavy za 28,7 milióna eur v rámci obnovy vozidlového parku DPMK. Podľa primátora mesta Richarda Rašiho zaradenie elektobusov do MHD znamená novú éru ekologickej dopravy v Košiciach. "Zároveň to naznačuje, kam by sa mestská hromadná doprava mala v budúcnosti v celej Európe uberať. Výhoda elektrobusov je tá, že nie sú viazané na trolejové vedenie, teda sú flexibilné z hľadiska možnosti zmeny liniek podľa potreby, a nie sú viazané na investície do trolejového vedenia a na jeho údržbu," konštatoval Raši. DPMK sa pritom uchádza aj o dotáciu z eurofondov na nákup nových trolejbusov.
Dobíjaciu stanicu pre elektrické autobusy postavila Východoslovenská energetika (VSE), a.s, v zmysle zákona o verejnom obstarávaní. Mesto Košice, VSE a Slovenská asociácia pre elektromobiliztu podpísali 23. septembra memorandum o podpore e-mobility.