Projekt v hodnote vyše 78 miliónov eur bez DPH je spolufinancovaný z eurofondov.
Autor TASR
Košice 9. februára (TASR) – Mierne zlepšenie klimatických podmienok umožnilo ďalšie pokročenie v práci na projekte modernizácie električkových tratí (MET) v Košiciach. Na celej Triede SNP pracovníci vytyčujú trasy nových stavebných objektov, začali práce v súvislosti s ochranou vedení kanalizačnej siete na Ulici Boženy Němcovej, ale aj na výstavbe nových káblových trás. Na dnešnom kontrolnom dni o tom informoval viceprimátor mesta Martin Petruško.
Magistrát ďalej uviedol, že robotníci pokračujú v kopaní základov pre trakčné podpery a osadzujú stĺpy do vybetónovaných základov. Na Moldavskej ceste sú v plnom prúde prípravné práce týkajúce sa prekládky káblov vysokého napätia, ako aj práce na výstavbe Meniarne "E" v areáli depa dopravného podniku. Pod mostom VSS sa realizujú výkopy základov na trakčné podpery.
"Presvedčil som sa, že aj keď to počasie naozaj nie je pre stavbárov práve najideálnejšie, práce skutočne napredujú," konštatoval viceprimátor. "Pre zaujímavosť, onedlho by mali Košičania vidieť aj jednu kuriozitu, veľký stroj na pretláčanie rúr pod mostom VSS."
Líniová stavba mestskej električkovej dráhy pozostáva z ôsmich ucelených častí, ktoré sa realizujú ako samostatné stavby.
Hlavným zhotoviteľom stavebných prác druhej etapy modernizácie električkových tratí je spoločnosť EUROVIA SK. Investorom je mesto Košice, projekt v hodnote vyše 78 miliónov eur bez DPH je spolufinancovaný z eurofondov. Zmodernizovaním električkovej trate sa zvýši bezpečnosť, komfort a plynulosť jazdy, a zároveň sa znížia negatívne účinky dopravy na okolité prostredie.
Magistrát ďalej uviedol, že robotníci pokračujú v kopaní základov pre trakčné podpery a osadzujú stĺpy do vybetónovaných základov. Na Moldavskej ceste sú v plnom prúde prípravné práce týkajúce sa prekládky káblov vysokého napätia, ako aj práce na výstavbe Meniarne "E" v areáli depa dopravného podniku. Pod mostom VSS sa realizujú výkopy základov na trakčné podpery.
"Presvedčil som sa, že aj keď to počasie naozaj nie je pre stavbárov práve najideálnejšie, práce skutočne napredujú," konštatoval viceprimátor. "Pre zaujímavosť, onedlho by mali Košičania vidieť aj jednu kuriozitu, veľký stroj na pretláčanie rúr pod mostom VSS."
Líniová stavba mestskej električkovej dráhy pozostáva z ôsmich ucelených častí, ktoré sa realizujú ako samostatné stavby.
Hlavným zhotoviteľom stavebných prác druhej etapy modernizácie električkových tratí je spoločnosť EUROVIA SK. Investorom je mesto Košice, projekt v hodnote vyše 78 miliónov eur bez DPH je spolufinancovaný z eurofondov. Zmodernizovaním električkovej trate sa zvýši bezpečnosť, komfort a plynulosť jazdy, a zároveň sa znížia negatívne účinky dopravy na okolité prostredie.