Stavbári sa v týchto dňoch venujú prácam na kábelovode, preložkám sietí, vody, kanalizácie a plynu.
Autor TASR
Košice 17. februára (TASR) - V rámci prác na druhej etape modernizácie električkových tratí (MET) v Košiciach došlo podľa magistrátu k výraznému pokroku. Informoval o tom Miroslav Sambor z referátu styku s verejnosťou a médiami a hovorcu košického magistrátu po štvrtkovom (16.2.) kontrolnom dni.
Stavbári sa v týchto dňoch venujú prácam na kábelovode, preložkám sietí, vody, kanalizácie a plynu. "Pribudlo množstvo stožiarov trakčného vedenia, na jednotlivých úsekoch stavby pracuje momentálne na osadzovaní stožiarov až 18 štvorčlenných partií. Najväčšou prekážkou pri práci sú však i naďalej pretrvávajúce mínusové mrazy," vysvetlil Sambor.
V rámci prác na MET nasadili na stavbe aj špeciálny stroj – pretláčaciu súpravu. "Stroj sme nasadili na Jarnej ulici, pre Košičanov to bude určite zaujímavé vidieť ho pri práci," uviedol hlavný stavbyvedúci Kamil Kováč.
"Súprava pracuje klasickým banským spôsobom, pretláča popod cestnú komunikáciu oceľovú rúru, chráničku s priemerom až jeden meter, a to v rôznych dĺžkach podľa potreby. Bude sa to robiť predovšetkým všade tam, kde sú extrémne zaťažované komunikácie. Robí sa to z dôvodu ochrany inžinierskych sietí, napríklad kábelovodov," vysvetlil Kováč.
Podľa riaditeľa košického závodu zhotoviteľa diela EUROVIA SK Štefana Bálinta napriek nepriaznivému počasiu naďalej robia na stavbe intenzívne všetko, čo sa dá, samozrejme, za dodržiavania všetkých predpísaných technologických postupov a noriem. "Zatiaľ sú to všetko prípravné práce, vrátane sondáží, napríklad na železničnom zvršku sme spravili obchádzkovú trasu zo živice, tak aby sme čo najmenej obmedzovali dopravu v meste," zdôraznil.
S druhou etapou MET začalo mesto v novembri minulého roka. V rámci nej má byť položených takmer 13 kilometrov nových koľajníc, zabudovaných zhruba 130.000 ton kameniva, asi 40.000 ton živice, preložené trakčné vedenia a všetky siete. Hlavným cieľom projektu je dosiahnutie vyššej efektivity a bezpečnosti dopravy v meste, väčšieho komfortu pre cestujúcich, ale i motoristickú verejnosť. V neposlednom rade i zníženie hluku, vibrácií, prašnosti a zvýšenie pozitívnych environmentálnych vplyvov na kritických úsekoch električkových tratí v meste.
Projekt magistrát realizuje z nenávratného finančného príspevku vo výške 89.706.442 eur, ktorý získalo z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Práce plánuje investor dokončiť do 31. augusta 2017.
Stavbári sa v týchto dňoch venujú prácam na kábelovode, preložkám sietí, vody, kanalizácie a plynu. "Pribudlo množstvo stožiarov trakčného vedenia, na jednotlivých úsekoch stavby pracuje momentálne na osadzovaní stožiarov až 18 štvorčlenných partií. Najväčšou prekážkou pri práci sú však i naďalej pretrvávajúce mínusové mrazy," vysvetlil Sambor.
V rámci prác na MET nasadili na stavbe aj špeciálny stroj – pretláčaciu súpravu. "Stroj sme nasadili na Jarnej ulici, pre Košičanov to bude určite zaujímavé vidieť ho pri práci," uviedol hlavný stavbyvedúci Kamil Kováč.
"Súprava pracuje klasickým banským spôsobom, pretláča popod cestnú komunikáciu oceľovú rúru, chráničku s priemerom až jeden meter, a to v rôznych dĺžkach podľa potreby. Bude sa to robiť predovšetkým všade tam, kde sú extrémne zaťažované komunikácie. Robí sa to z dôvodu ochrany inžinierskych sietí, napríklad kábelovodov," vysvetlil Kováč.
Podľa riaditeľa košického závodu zhotoviteľa diela EUROVIA SK Štefana Bálinta napriek nepriaznivému počasiu naďalej robia na stavbe intenzívne všetko, čo sa dá, samozrejme, za dodržiavania všetkých predpísaných technologických postupov a noriem. "Zatiaľ sú to všetko prípravné práce, vrátane sondáží, napríklad na železničnom zvršku sme spravili obchádzkovú trasu zo živice, tak aby sme čo najmenej obmedzovali dopravu v meste," zdôraznil.
S druhou etapou MET začalo mesto v novembri minulého roka. V rámci nej má byť položených takmer 13 kilometrov nových koľajníc, zabudovaných zhruba 130.000 ton kameniva, asi 40.000 ton živice, preložené trakčné vedenia a všetky siete. Hlavným cieľom projektu je dosiahnutie vyššej efektivity a bezpečnosti dopravy v meste, väčšieho komfortu pre cestujúcich, ale i motoristickú verejnosť. V neposlednom rade i zníženie hluku, vibrácií, prašnosti a zvýšenie pozitívnych environmentálnych vplyvov na kritických úsekoch električkových tratí v meste.
Projekt magistrát realizuje z nenávratného finančného príspevku vo výške 89.706.442 eur, ktorý získalo z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Práce plánuje investor dokončiť do 31. augusta 2017.