Modernizácia električkových tratí realizuje mesto Košice z nenávratného finančného príspevku vo výške 89.706.442 eur, ktorý získalo z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.
Autor TASR
,aktualizované Košice 21. novembra (TASR) – V Košiciach sa začala dnes ďalšia etapa modernizácie električkových tratí (MET). Na obratisku pri Botanickej záhrade informovali o stavbe zástupcovia mesta, zhotoviteľa - spoločnosti EUROVIA SK a Dopravného podniku mesta Košice (DPMK).
"V súčasnosti začíname druhú etapu modernizácie v objeme takmer 90.000.000 eur s DPH. Dostali sme súhlas na čerpanie nenávratného finančného príspevku. V piatok (18.11.) sme odovzdali stavenisko a v utorok (22.11.) začne firma EUROVIA SK s prácami na modernizácii električkových tratí," povedal primátor Košíc Richard Raši.
Ako povedal, po dovŕšení druhej etapy modernizácie električkových tratí sa dokončí historicky najväčšia investícia nielen do dopravy v meste, ale aj do zlepšenia života obyvateľov. "Pretože celková investícia z eurofondov, vlastných zdrojov mesta a zdrojov DPMK, ktorá zahŕňa nielen rekonštrukciu tratí a uzlov a stavbu integrovanej koľajovej dopravy, ale aj nákup električiek, elektrobusov a autobusov, bude spolu viac ako 250.000.000 eur," zdôraznil Raši.
Tvrdí, že z chýb a problémov, ktoré sa vyskytli počas prvej fázy modernizácie električkových tratí, sa poučili. "Aj preto sa bude táto stavba robiť etapovite. Budeme sa snažiť v spolupráci so zhotoviteľom urobiť ju tak, aby dochádzalo k čiastočným uzáverám a obmedzeniam dopravy. Budeme na dodávateľa tlačiť, aby pracoval tam, kde to bude možné aj vo viaczmennej prevádzke, lebo časť tejto modernizácie sa bude realizovať aj mimo obytných zón," vysvetlil Raši.
"Stavba je rozdelená do ôsmich samostatných celkov. Bude sa robiť etapovite. Je to veľmi náročná stavba, keďže sme v meste Košice. Uzávery určite budú. Nebudú také masívne, ako boli v predchádzajúcich etapách. Tým, že budeme robiť stavbu etapovite, sa chceme vyhnúť čo najmenším kolíznym bodom s dopravou," vysvetlil riaditeľ košického závodu spoločnosti EUROVIA SK Štefan Bálint.
"Na tejto stavbe musíme položiť takmer 13 kilometrov nových koľajníc, zabudovať zhruba 130.000 ton kameniva, asi 40.000 ton živice, preložiť trakčné vedenia a všetky siete, ktoré sú možné," vysvetlil Bálint.
Práce na modernizácii električkových tratí plánuje investor dokončiť do 31. augusta 2017. "Máme podpísanú zmluvu, sú v nej dané termíny, ktorými sa musíme riadiť a musíme urobiť všetko pre to, aby sme vedeli tento termín splniť," dodal Bálint.
Modernizácia električkových tratí realizuje mesto Košice z nenávratného finančného príspevku vo výške 89.706.442 eur, ktorý získalo z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.
"V súčasnosti začíname druhú etapu modernizácie v objeme takmer 90.000.000 eur s DPH. Dostali sme súhlas na čerpanie nenávratného finančného príspevku. V piatok (18.11.) sme odovzdali stavenisko a v utorok (22.11.) začne firma EUROVIA SK s prácami na modernizácii električkových tratí," povedal primátor Košíc Richard Raši.
Ako povedal, po dovŕšení druhej etapy modernizácie električkových tratí sa dokončí historicky najväčšia investícia nielen do dopravy v meste, ale aj do zlepšenia života obyvateľov. "Pretože celková investícia z eurofondov, vlastných zdrojov mesta a zdrojov DPMK, ktorá zahŕňa nielen rekonštrukciu tratí a uzlov a stavbu integrovanej koľajovej dopravy, ale aj nákup električiek, elektrobusov a autobusov, bude spolu viac ako 250.000.000 eur," zdôraznil Raši.
Tvrdí, že z chýb a problémov, ktoré sa vyskytli počas prvej fázy modernizácie električkových tratí, sa poučili. "Aj preto sa bude táto stavba robiť etapovite. Budeme sa snažiť v spolupráci so zhotoviteľom urobiť ju tak, aby dochádzalo k čiastočným uzáverám a obmedzeniam dopravy. Budeme na dodávateľa tlačiť, aby pracoval tam, kde to bude možné aj vo viaczmennej prevádzke, lebo časť tejto modernizácie sa bude realizovať aj mimo obytných zón," vysvetlil Raši.
"Stavba je rozdelená do ôsmich samostatných celkov. Bude sa robiť etapovite. Je to veľmi náročná stavba, keďže sme v meste Košice. Uzávery určite budú. Nebudú také masívne, ako boli v predchádzajúcich etapách. Tým, že budeme robiť stavbu etapovite, sa chceme vyhnúť čo najmenším kolíznym bodom s dopravou," vysvetlil riaditeľ košického závodu spoločnosti EUROVIA SK Štefan Bálint.
"Na tejto stavbe musíme položiť takmer 13 kilometrov nových koľajníc, zabudovať zhruba 130.000 ton kameniva, asi 40.000 ton živice, preložiť trakčné vedenia a všetky siete, ktoré sú možné," vysvetlil Bálint.
Práce na modernizácii električkových tratí plánuje investor dokončiť do 31. augusta 2017. "Máme podpísanú zmluvu, sú v nej dané termíny, ktorými sa musíme riadiť a musíme urobiť všetko pre to, aby sme vedeli tento termín splniť," dodal Bálint.
Modernizácia električkových tratí realizuje mesto Košice z nenávratného finančného príspevku vo výške 89.706.442 eur, ktorý získalo z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.