Hlavnou úlohou zimnej údržby mestských komunikácií je znižovať klzkosť povrchu a udržiavať zjazdnosť odstraňovaním väčšej vrstvy snehu pre zabezpečenie trvalej, bezpečnej a plynulej prevádzky.
Autor TASR
Košice 1. novembra (TASR) – Predbežná zimná údržba cestných komunikácii, chodníkov či parkovísk začala od dnes v Košiciach. Hlavnou úlohou zimnej údržby mestských komunikácií je znižovať klzkosť povrchu spôsobenú vrstvou snehu alebo námrazou, a udržiavať zjazdnosť odstraňovaním väčšej vrstvy snehu pre zabezpečenie trvalej, bezpečnej a plynulej prevádzky. Informovala o tom spoločnosť KOSIT, a.s., ktorá poskytuje tieto služby mestu.
Dĺžka spravovaných vozoviek a ostatných komunikácii je rozdelená do troch stupňov dôležitosti. Prvý zahŕňa prieťahy ciest II. a III. triedy cez mesto Košice, ako aj miestne komunikácie I. a II. triedy, kde premáva MHD. Druhý sa týka ostatných miestnych komunikácií – vozoviek a chodníkov, a tretí miestnych komunikácií IV. triedy - parkovísk.
"Pri určení stupňa dôležitosti sa prihliada najmä na intenzitu dopravy, vedenie trás verejnej hromadnej dopravy, dopravný význam komunikácie, stavebný a technický stav komunikácie, územné a poveternostné podmienky," uviedol prevádzkový riaditeľ KOSIT Ján Kopernický.
Zimnú údržbu na mestských komunikáciách v územnom celku Košice – mesto koordinuje na magistráte referát dopravy mesta a vykonávajú ju viaceré organizácie.
KOSIT má prijatý vlastný operačný plán schválený mestom, ktorý sa vzťahuje na prieťahy ciest II. a III. triedy, miestne komunikácie I. a II. triedy, kde premáva MHD, a ostatné miestne komunikácie v určených mestských častiach. Ide o Staré mesto, Sever, Západ, Juh, Nad jazerom, Dargovských hrdinov a sídlisko Ťahanovce, a to len na úsekoch, ktoré sú uvedené v harmonogramoch operačného plánu.
Počet mechanizmov zabezpečujúcich zimnú údržbu narastá počas jednotlivých časových období. V prvej polovici novembra ide o dva sypače a jeden nakladač. V najvyťaženejšom období – v decembri až februári je to 16 sypačov, 12 malých mechanizmov a jeden nakladač.
Dĺžka spravovaných vozoviek a ostatných komunikácii je rozdelená do troch stupňov dôležitosti. Prvý zahŕňa prieťahy ciest II. a III. triedy cez mesto Košice, ako aj miestne komunikácie I. a II. triedy, kde premáva MHD. Druhý sa týka ostatných miestnych komunikácií – vozoviek a chodníkov, a tretí miestnych komunikácií IV. triedy - parkovísk.
"Pri určení stupňa dôležitosti sa prihliada najmä na intenzitu dopravy, vedenie trás verejnej hromadnej dopravy, dopravný význam komunikácie, stavebný a technický stav komunikácie, územné a poveternostné podmienky," uviedol prevádzkový riaditeľ KOSIT Ján Kopernický.
Zimnú údržbu na mestských komunikáciách v územnom celku Košice – mesto koordinuje na magistráte referát dopravy mesta a vykonávajú ju viaceré organizácie.
KOSIT má prijatý vlastný operačný plán schválený mestom, ktorý sa vzťahuje na prieťahy ciest II. a III. triedy, miestne komunikácie I. a II. triedy, kde premáva MHD, a ostatné miestne komunikácie v určených mestských častiach. Ide o Staré mesto, Sever, Západ, Juh, Nad jazerom, Dargovských hrdinov a sídlisko Ťahanovce, a to len na úsekoch, ktoré sú uvedené v harmonogramoch operačného plánu.
Počet mechanizmov zabezpečujúcich zimnú údržbu narastá počas jednotlivých časových období. V prvej polovici novembra ide o dva sypače a jeden nakladač. V najvyťaženejšom období – v decembri až februári je to 16 sypačov, 12 malých mechanizmov a jeden nakladač.