Košickú detskú historickú železnicu postavili v rokoch 1955 až 1956 aj vďaka nadšenému úsiliu dobrovoľníkov. Od spustenia prevádzky sa zaradila k najpopulárnejším rodinným atrakciám Košíc.
Autor TASR
Košice 1. septembra (TASR) – Košická detská historická železnica si dnes programom pripomenula 60. výročie dokončenia trate Čermeľ – Alpinka a začiatok plnej prevádzky tejto obľúbenej železničky. Návštevníci, ktorých tu dnes organizátori odhadli na viac ako 1000, mohli vidieť to najlepšie, čo detská železnica počas roka ponúka.
Ako pre TASR uviedol riaditeľ železničky Ľubomír Lehotský, na koľajniciach sa predviedla kompletná historická technika. „Úplne prvýkrát v histórii sme mali súťaž parných rušňov na stanici Alpinka,“ dodal s tým, že rušňovodiči súťažili v zručnosti a rýchlosti, ale stav bol na konci nerozhodný. Medzi sebou súperili najstarší rušeň Katka z roku 1884 a najmladší Krutwig.
Pre najmenších pripravili organizátori viacero zaujímavých aktivít. Mohli vyrobiť voskovú sviečku, dobrovoľní hasiči im ukázali, ako si poradiť s požiarom. „Strieľali zo vzduchovky, lovili ryby, poznávali dreviny,“ konkretizoval Lehotský.
Zbojnícke prepady, ktoré návštevníkom predviedli košickí herci, mali humorný charakter. „Dvaja zbojníci hľadali vo vlaku poklad, až nakoniec zistili, že ich vlastne prepadli cestujúci,“ vysvetlil riaditeľ. Organizátori si pre návštevníkov pripravili aj železničiarsky guláš. Ten má podľa Lehotského jednu špeciálnu vlastnosť. „Musí chutiť všetkým, nielen železničiarom, ale aj cestujúcim,“ poznamenal s úsmevom.
Deň železničky je podľa jeho slov šťastným záverom, kedy nejde o nič iba o to, aby sa všetci cítili dobre. „Vlaky odchádzajú zmeškané až 20 minút práve preto, aby sme vyvolali ten dojem, že sa nikam nemusíme ponáhľať, ale aby sme si užili záver leta a tento krásny prázdninový deň,“ dodal Lehotský.
Košickú detskú historickú železnicu postavili v rokoch 1955 až 1956 aj vďaka nadšenému úsiliu dobrovoľníkov. Od spustenia prevádzky sa zaradila k najpopulárnejším rodinným atrakciám Košíc a širokého okolia. Železnicu od roku 2012 prevádzkuje občianske združenie Detská železnica Košice.
Ako pre TASR uviedol riaditeľ železničky Ľubomír Lehotský, na koľajniciach sa predviedla kompletná historická technika. „Úplne prvýkrát v histórii sme mali súťaž parných rušňov na stanici Alpinka,“ dodal s tým, že rušňovodiči súťažili v zručnosti a rýchlosti, ale stav bol na konci nerozhodný. Medzi sebou súperili najstarší rušeň Katka z roku 1884 a najmladší Krutwig.
Pre najmenších pripravili organizátori viacero zaujímavých aktivít. Mohli vyrobiť voskovú sviečku, dobrovoľní hasiči im ukázali, ako si poradiť s požiarom. „Strieľali zo vzduchovky, lovili ryby, poznávali dreviny,“ konkretizoval Lehotský.
Zbojnícke prepady, ktoré návštevníkom predviedli košickí herci, mali humorný charakter. „Dvaja zbojníci hľadali vo vlaku poklad, až nakoniec zistili, že ich vlastne prepadli cestujúci,“ vysvetlil riaditeľ. Organizátori si pre návštevníkov pripravili aj železničiarsky guláš. Ten má podľa Lehotského jednu špeciálnu vlastnosť. „Musí chutiť všetkým, nielen železničiarom, ale aj cestujúcim,“ poznamenal s úsmevom.
Deň železničky je podľa jeho slov šťastným záverom, kedy nejde o nič iba o to, aby sa všetci cítili dobre. „Vlaky odchádzajú zmeškané až 20 minút práve preto, aby sme vyvolali ten dojem, že sa nikam nemusíme ponáhľať, ale aby sme si užili záver leta a tento krásny prázdninový deň,“ dodal Lehotský.
Košickú detskú historickú železnicu postavili v rokoch 1955 až 1956 aj vďaka nadšenému úsiliu dobrovoľníkov. Od spustenia prevádzky sa zaradila k najpopulárnejším rodinným atrakciám Košíc a širokého okolia. Železnicu od roku 2012 prevádzkuje občianske združenie Detská železnica Košice.