Podľa organizátorov sa rodičia s postihnutými deťmi boria s mnohými problémami, okrem iných aj s umiestnením detí do vzdelávacích zariadení.
Autor TASR
Košice 23. februára (TASR) – Poukázať na problémy a možné riešenia vo vzdelávaní detí so závažnými zdravotnými postihnutiami má konferencia k cezhraničnému projektu včasnej intervencie a inkluzívneho vzdelávania. Pre učiteľov základných škôl ju nadnes pripravilo Centrum Liberta v Košiciach.
Podľa organizátorov sa rodičia s postihnutými deťmi boria s mnohými problémami, okrem iných aj s umiestnením detí do vzdelávacích zariadení, pokým nedosiahnu školský vek.
"Cieľom projektu je nájsť spôsoby na uľahčenie integrácie ľudí s postihnutím do väčšinovej spoločnosti, ako aj škôl. Včasná intervencia je zlepšenie podmienok rodiny s postihnutým dieťaťom," povedal pre TASR koordinátor projektu Štefan Ferencsik z Centra Liberta.
Projekt s názvom "Všetkým zazvonilo" - integrovaný praktický protokol včasnej detskej intervencie a integrovaného školského vzdelávania pre osoby s postihnutím dáva podľa Ferenciska možnosť podporiť včasný rozvoj detí so špeciálnymi vzdelávacími potrebami, ako aj ich predškolskú a školskú integráciu.
"Účastníkmi konferencie sú predovšetkým pedagógovia špeciálnych a bežných škôl, ktorí sa môžu zapojiť do tohto projektu. Počas desiatich týždňov sa vyberie jedno dieťa s postihnutím, ktoré sa zúčastní v bežnej škole na vyučovacej hodine. Ide v podstate o senzibilizáciu väčšinovej spoločnosti na to, že takíto ľudia existujú," vysvetlil Ferencsik s tým, že pôjde o bežnú hodinu, napríklad výtvarnú alebo hudobnú výchovu.
Učiteľka Súkromnej základnej školy Užhorodská v Košiciach Jana Nemcová tvrdí, že ich škola v tomto školskom roku prvýkrát otvorila prípravný ročník pre deti s narušenou komunikačnou schopnosťou. "Moje skúsenosti sa týkajú hlavne týchto detí. Myslím si, že tieto deti tým, že sú umiestnené v prípravnom ročníku, zažívajú pocit úspechu, ktorý by nemuseli zažiť, ak by boli umiestnené do špeciálnych škôl," vysvetlila.
Centrum Liberta realizuje projekt v rámci Košíc v spolupráci so Združením Down v maďarskej Nyíregyháze, sú jeho hlavnými koordinátormi, a Organizáciou Arcidiecéznej Charity Satu-Mare v Rumunsku.
Dvojročný projekt, ktorý je financovaný v rámci programu ERASMUS+ Strategické partnerstvo/Vzdelávanie potrvá podľa Ferencsika do konca tohto roka. Samotné aktivity budú realizovať počas desiatich týždňov do konca tohto školského roka v školách, ktoré sa do projektu zapoja.
Podľa organizátorov sa rodičia s postihnutými deťmi boria s mnohými problémami, okrem iných aj s umiestnením detí do vzdelávacích zariadení, pokým nedosiahnu školský vek.
"Cieľom projektu je nájsť spôsoby na uľahčenie integrácie ľudí s postihnutím do väčšinovej spoločnosti, ako aj škôl. Včasná intervencia je zlepšenie podmienok rodiny s postihnutým dieťaťom," povedal pre TASR koordinátor projektu Štefan Ferencsik z Centra Liberta.
Projekt s názvom "Všetkým zazvonilo" - integrovaný praktický protokol včasnej detskej intervencie a integrovaného školského vzdelávania pre osoby s postihnutím dáva podľa Ferenciska možnosť podporiť včasný rozvoj detí so špeciálnymi vzdelávacími potrebami, ako aj ich predškolskú a školskú integráciu.
"Účastníkmi konferencie sú predovšetkým pedagógovia špeciálnych a bežných škôl, ktorí sa môžu zapojiť do tohto projektu. Počas desiatich týždňov sa vyberie jedno dieťa s postihnutím, ktoré sa zúčastní v bežnej škole na vyučovacej hodine. Ide v podstate o senzibilizáciu väčšinovej spoločnosti na to, že takíto ľudia existujú," vysvetlil Ferencsik s tým, že pôjde o bežnú hodinu, napríklad výtvarnú alebo hudobnú výchovu.
Učiteľka Súkromnej základnej školy Užhorodská v Košiciach Jana Nemcová tvrdí, že ich škola v tomto školskom roku prvýkrát otvorila prípravný ročník pre deti s narušenou komunikačnou schopnosťou. "Moje skúsenosti sa týkajú hlavne týchto detí. Myslím si, že tieto deti tým, že sú umiestnené v prípravnom ročníku, zažívajú pocit úspechu, ktorý by nemuseli zažiť, ak by boli umiestnené do špeciálnych škôl," vysvetlila.
Centrum Liberta realizuje projekt v rámci Košíc v spolupráci so Združením Down v maďarskej Nyíregyháze, sú jeho hlavnými koordinátormi, a Organizáciou Arcidiecéznej Charity Satu-Mare v Rumunsku.
Dvojročný projekt, ktorý je financovaný v rámci programu ERASMUS+ Strategické partnerstvo/Vzdelávanie potrvá podľa Ferencsika do konca tohto roka. Samotné aktivity budú realizovať počas desiatich týždňov do konca tohto školského roka v školách, ktoré sa do projektu zapoja.